E36 M3 versnellingsbak vast HELP!
E36 M3 versnellingsbak vast HELP!
:twisted:
Vanmiddag de koppelingsplaten vervangen, zou icm het lichtervliegwiel gaan, maar deze past alleen met een sportkoppeling, standaard gaat dus neit passen, dus dan maar gewoon het 2 massa vliegwiel erop houden..
Maargoed.. alles los.. ouwe platen waren compleet op.. al het nieuwe erin.. alles weer vast en erop.. starten.. heel vreemd geluid uit de motor en een soort schaven.. vreemd
motor dus meteen uit..
Alle rotzooi weer los.. en wat denk je.. bak is met geen mogelijkheid van de motor te krijgen.. alle boutjes zijn los.. startmotor los.. zit een opening van zon 2cm tussen bak en motor nu.. verder komt ie gewoon niet los.. heb zo hard lopen wrikken dat een motorsteun nu stuk is..
morgen eerst nieuwe motorsteun erop en dan kijken hoe en waarom de bak vast zit en loshalen... erg vreemd
Neem morgen meteen paar liter benzine mee.. want lukt het niet dan gaat ie de fik in! Ben er flauw van
Iemand een idee? wat dit kan zijn...?
Thx
Vanmiddag de koppelingsplaten vervangen, zou icm het lichtervliegwiel gaan, maar deze past alleen met een sportkoppeling, standaard gaat dus neit passen, dus dan maar gewoon het 2 massa vliegwiel erop houden..
Maargoed.. alles los.. ouwe platen waren compleet op.. al het nieuwe erin.. alles weer vast en erop.. starten.. heel vreemd geluid uit de motor en een soort schaven.. vreemd
motor dus meteen uit..
Alle rotzooi weer los.. en wat denk je.. bak is met geen mogelijkheid van de motor te krijgen.. alle boutjes zijn los.. startmotor los.. zit een opening van zon 2cm tussen bak en motor nu.. verder komt ie gewoon niet los.. heb zo hard lopen wrikken dat een motorsteun nu stuk is..
morgen eerst nieuwe motorsteun erop en dan kijken hoe en waarom de bak vast zit en loshalen... erg vreemd
Neem morgen meteen paar liter benzine mee.. want lukt het niet dan gaat ie de fik in! Ben er flauw van
Iemand een idee? wat dit kan zijn...?
Thx
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
heb het niet per ongeluk verkeerd om gemonteerd? dit gebeurd veel bij oude opels, maar weet niet hoe het met een bmw zit.
in dat geval kan het zijn dat je drukgroep niet meer op zijn plek wordt gehouden door de prieas van de bak, dat zou meteen verklaren waarom hij dat geluid maakte en dat de bak nu vast zit, omdat de groeven van de prieas niet overeenkomen met die van de drukgroep.
De druk groep houdt de bak dus "vast" en in dat geval is het mooi klote.
Wat je kan proberen is om iemand aan de bak te laten trekken, contstante druk en iemand anders met een kniesleutel op de krukas de motor te laten ronddraaien en dan kijken of je ze uitgelijnd krijgt...
Dit is puur een idee natuurlijk... succes ermee!
in dat geval kan het zijn dat je drukgroep niet meer op zijn plek wordt gehouden door de prieas van de bak, dat zou meteen verklaren waarom hij dat geluid maakte en dat de bak nu vast zit, omdat de groeven van de prieas niet overeenkomen met die van de drukgroep.
De druk groep houdt de bak dus "vast" en in dat geval is het mooi klote.
Wat je kan proberen is om iemand aan de bak te laten trekken, contstante druk en iemand anders met een kniesleutel op de krukas de motor te laten ronddraaien en dan kijken of je ze uitgelijnd krijgt...
Dit is puur een idee natuurlijk... succes ermee!
Je zult het GVD neit geloven maar de koppelingsplaat zat verkeerd om.. op de ene kant staat Schwungradseite en de andere kant Motorseite.. das toch apart.. maargoed..drukgroep en de lepel in de bak hielden de rotzooi VASTER DAN VAST.... 6 man lopen wrikken en lepellen en toen de krukasgedraaid.. en hopsakee na 5 uur lopen kutten de bak eindelijk los.. druklager was meteen verneukt.. dus weer een andere erin.. door al het gewrik een motorsteun kapot.. die komt morgen nieuw.. spul zit er nu allemaal net weer onder en nu maar hopen dat het morgen goedkomt..
Leuk... www.evensnelkoppelingsplatenvervangen.nl
Leuk... www.evensnelkoppelingsplatenvervangen.nl
- frank de jonge
- Berichten: 9949
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Kheb vorige week mn 328 terug gekregen van de garage
Ook nieuwe koppelingsplaten, drukgroep, drukhevel en drukpin.
Die pin zou normaal iets van 5 a cm zijn, die was nu nog geen 1,5cm meer
PLaten kon ik mezelf in zien, zover waren die af.
Nja dat mag ook wel na 212.000km een keer.
Is de eerste keer dat de platen van de auto zijn vervangen
Hebben ze het behoorlijk lang volgehouden al zeg ik het zelf
Ook nieuwe koppelingsplaten, drukgroep, drukhevel en drukpin.
Die pin zou normaal iets van 5 a cm zijn, die was nu nog geen 1,5cm meer

PLaten kon ik mezelf in zien, zover waren die af.
Nja dat mag ook wel na 212.000km een keer.
Is de eerste keer dat de platen van de auto zijn vervangen

Hebben ze het behoorlijk lang volgehouden al zeg ik het zelf

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
hij kan er van de week weer achtervandaan.. lepel in de bak, daar zitten 2 nokjes aan, waar het druklager opligt... die zijn ingesleten en hij ontkoppeld nu NET NIET ver genoeg.. nieuwe lepel is besteld 16 euro ofzo en dan weer even de rotzooi erachter vandaan..
1 positief iets aan dit verhaal.. ik kan nu zeker binnen 1.5 uur koppelingsplaten vervangen van een M3, als alles in 1 keer loswil

1 positief iets aan dit verhaal.. ik kan nu zeker binnen 1.5 uur koppelingsplaten vervangen van een M3, als alles in 1 keer loswil


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], jessedehaan en 30 gasten