JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
- JWtje
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Beste DF'ers,
Ik ben aan het kijken naar een andere daily. De E30 gaat natuurlijk nooooooooooit weg en ook noooooooooit vervelen. Heb daar weer een hoop plannen voor. Aangezien hij pas in maart weer de weg op mag denk ik dat ik deze winter de ombouw naar single turbo ga doen en er een standalone in gaan bouwen. Heb een Ecumaster black op de plank. Dat gaat lukken al zal het wel na maart worden voordat ie weer rijdt want ik heb niet zo veel tijd.
Nu ben ik na 175.000km mijn E61 545i wel een beetje beu. Rijdt nog heel fijn met 275K op de klok met 8 pits gasfornuis. Wel wat werk aan de winkel. Ontvanger van de afstandsbediening en radio is kapot, kleppendekselpakking lekt en er moeten eigenlijk ook nieuwe bougies in. Ik sleutel graag maar heb op één of andere manier een pokkehekel aan het aan m'n daily knutselen. Zakelijk gaat het allemaal iets beter en komend kwartaal ziet er helemaal goed uit dus ik ben me aan het orientere naar iets nieuws.
Omdat ik kei heul ontzettend veul werk vind ik het leuk als ik een daily heb die wel van z'n plek gaat. Dan heb je van en naar je werk ook een beetje een vrijetijdsgevoel. Daarnaast is het ook handig dat er een hoop meuk in kan. Liefst weer een 8 cilinder en Duits. In ieder geval geen Franse pogingen tot iets wat rijdt want die gaan bij mij altijd heel snel kapot.
Zou mooi zijn als ie nog een beetje een aanhanger kan trekken en een beetje door de modder kan.
Ik zag onlangs een (1)BMW E70 X5M en dat leek me wel wat want die kan alles wat hierboven staat maar zuipt benzine als een kameel water. Kan er natuurlijk weer LPG inbouwen. Een (2)M5 van ergens tussen 2012 en 2014 zou ik ook wel zien zitten maar is geen station en alleen achterwielaandrijving.
En toen zat ik stiekem ook te kijken naar een (3)MB E63 Station 4-matic.
En de eerste serie (4)S63 met de 5.5 turbo lijkt me ook wel wat. Ruim zat dat je geen station nodig hebt.
Of toch nog de atmosferische S63 maar dan met gele randjes op de velgen en wat gele stickers en Fake Taxi op de achterruit.
Wie heeft ervaring met deze 4 verschillende auto's als daily en kan mij iets af of aanraden?
Was eigenlijk wel heel erg zeker over de X5M maar vind de E63 nu ineens ook wel een verstandige leuke keus.
Ik ben aan het kijken naar een andere daily. De E30 gaat natuurlijk nooooooooooit weg en ook noooooooooit vervelen. Heb daar weer een hoop plannen voor. Aangezien hij pas in maart weer de weg op mag denk ik dat ik deze winter de ombouw naar single turbo ga doen en er een standalone in gaan bouwen. Heb een Ecumaster black op de plank. Dat gaat lukken al zal het wel na maart worden voordat ie weer rijdt want ik heb niet zo veel tijd.
Nu ben ik na 175.000km mijn E61 545i wel een beetje beu. Rijdt nog heel fijn met 275K op de klok met 8 pits gasfornuis. Wel wat werk aan de winkel. Ontvanger van de afstandsbediening en radio is kapot, kleppendekselpakking lekt en er moeten eigenlijk ook nieuwe bougies in. Ik sleutel graag maar heb op één of andere manier een pokkehekel aan het aan m'n daily knutselen. Zakelijk gaat het allemaal iets beter en komend kwartaal ziet er helemaal goed uit dus ik ben me aan het orientere naar iets nieuws.
Omdat ik kei heul ontzettend veul werk vind ik het leuk als ik een daily heb die wel van z'n plek gaat. Dan heb je van en naar je werk ook een beetje een vrijetijdsgevoel. Daarnaast is het ook handig dat er een hoop meuk in kan. Liefst weer een 8 cilinder en Duits. In ieder geval geen Franse pogingen tot iets wat rijdt want die gaan bij mij altijd heel snel kapot.
Zou mooi zijn als ie nog een beetje een aanhanger kan trekken en een beetje door de modder kan.
Ik zag onlangs een (1)BMW E70 X5M en dat leek me wel wat want die kan alles wat hierboven staat maar zuipt benzine als een kameel water. Kan er natuurlijk weer LPG inbouwen. Een (2)M5 van ergens tussen 2012 en 2014 zou ik ook wel zien zitten maar is geen station en alleen achterwielaandrijving.
En toen zat ik stiekem ook te kijken naar een (3)MB E63 Station 4-matic.
En de eerste serie (4)S63 met de 5.5 turbo lijkt me ook wel wat. Ruim zat dat je geen station nodig hebt.
Of toch nog de atmosferische S63 maar dan met gele randjes op de velgen en wat gele stickers en Fake Taxi op de achterruit.
Wie heeft ervaring met deze 4 verschillende auto's als daily en kan mij iets af of aanraden?
Was eigenlijk wel heel erg zeker over de X5M maar vind de E63 nu ineens ook wel een verstandige leuke keus.
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Sorry, ik kan niet kiezen. Vind het allemaal over de top. Maar gelukkig heb geen ervaring met al deze auto’s, dus heb eigenlijk niks zinnigs te melden 

-
- Berichten: 4109
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Zoek eerst eens uit welke allemaal uberhaupt iets mogen trekken. Dit zouden wel eens modellen kunnen zijn waar einddempers etc. in de weg zitten?
- JWtje
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Nee, dat gaat allemaal wel.Eric Z schreef: 25 dec 2018, 17:16 Zoek eerst eens uit welke allemaal uberhaupt iets mogen trekken. Dit zouden wel eens modellen kunnen zijn waar einddempers etc. in de weg zitten?
-
- Berichten: 2223
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
-
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Waarom niet de e70 X5 in de 50i uitvoering. Die M versie slaat nergens op. Kan me ook niet voorstellen dat het een fijne auto is. Met het 4.4 liter blok in de 50i versie veel meer rust, beter verbruik, past gewoon goed bij de auto.
- JWtje
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Ik zou net even iets jongers willen. En de E61 M5 lijkt me net te veel op wat ik nu al heb.JeroenT schreef: 25 dec 2018, 20:31 Is dit wat?
viewtopic.php?f=55&t=36905
![]()
Of anders een jonge S6 / RS6 Avant?
Ook een 5.0 overwogen maar dan zou ik voor het type daarna gaan. En de X5M blijft gewoon net iets meer oemph geven dan ook de nieuwere 5.0. En als ik de auto verder super netjes houd dan blijft de restwaarde van de M denk ik ook beter dan wanneer je voor een “gewone” 5.0 kiest.mark323ti schreef: 25 dec 2018, 22:18 Waarom niet de e70 X5 in de 50i uitvoering. Die M versie slaat nergens op. Kan me ook niet voorstellen dat het een fijne auto is. Met het 4.4 liter blok in de 50i versie veel meer rust, beter verbruik, past gewoon goed bij de auto.
-
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
545i houden en wat nieuwe bougies in draaien + nieuwe pakking ook een optie? 
- JWtje
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Nah. Ben er een beetje op uitgekeken. Maar ik ga ze er wel indraaien.
- Sander-E46
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
M5 is het dikst, maar niet echt geschikt voor je toepassingen. Dus dan een X5M, maar mijn guilty pleasure zou misschien wel een X6M zijn..
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
E63 Station alhoewel ikzelf voor een M5 was gegaan denk ik. Gewoon met beide rijden.
-
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
E63 met het erelidmaatschap van de Orde der Tempeliers. 
Reken op 18l/100 km met redelijke beheersing van de rechtervoet.
( en 4matic is "niet je dat" als je het niet echt nodig hebt)

Reken op 18l/100 km met redelijke beheersing van de rechtervoet.
( en 4matic is "niet je dat" als je het niet echt nodig hebt)
- JWtje
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Mijn E61 rijdt ook 1 op 6 dus dat maakt dan niet zoveel uit.PeterB schreef: 26 dec 2018, 20:08 E63 met het erelidmaatschap van de Orde der Tempeliers.
Reken op 18l/100 km met redelijke beheersing van de rechtervoet.
( en 4matic is "niet je dat" als je het niet echt nodig hebt)
-
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Daar zit een gasstel in he. 

- De fiscalist
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Alpina B5.... touring
- JWtje
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Da’s ook wel een optie maar dan wel een modelletje na de E61. Bedankt. Kijken wat dat kost.
- De fiscalist
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Zal qua prijs redelijk in lijn liggen met de M5 en AMG verwacht ik.
Dikke diesel nog een optie?
Wordt geen 8 cylinder dan ws:
Bmw 535d
Audi a6 TDI
MB E klasse?
Dikke diesel nog een optie?
Wordt geen 8 cylinder dan ws:
Bmw 535d
Audi a6 TDI
MB E klasse?
- JWtje
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ en soon to be ex E61 545i met vraagje aan DF'ers.
Heb eigenlijk de 545 gekocht omdat ik op dat moment nergens een fatsoenlijke 535d kon vinden. Lpg ingebouwd en rijdt voordeliger dan een diesel en iedere dag het geluid van een V8 is ook wel fijn. Vandaar ook het voorkeurslijstje.