Toch mooi dat dat Internet en alle geruchten dan kennelijk invloed heeft. Grille is waarschijnlijk nog te wijzigen als 'we plakken het er op het laatste moment op'-onderdeel. Andere zaken zijn moeilijker.Subaru past Impreza aan
Je kan het eigenlijk niet ‘5 voor 12’ meer noemen, maar Subaru heeft op het laatste moment wat cosmetische wijzigingen bij de Impreza WRX doorgevoerd. Het model staat op het punt om op diverse internationale markten geïntroduceerd te worden, na afgelopen april op de autotentoonstelling van New York al te zijn onthuld. Er was toen direct veel kritiek op de styling, waarbij met name de grille het moest ontgelden. Dit onderdeel heeft Subaru nu vervangen door een minder bizar ogend exemplaar, waardoor de neuspartij wat rustiger overkomt. De wijziging geldt in ieder geval voor de WRX uitvoering, de Nederlandse importeur kon vanmiddag niet vertellen of ook de mindere goden uit het gamma de cosmetische wijziging zullen ondergaan.
Subaru heeft de laatste jaren wel vaker de plank stylingtechnisch flink misgeslagen. De ronde kikkerogen van de 2000-editie van de Impreza werden niet gewaardeerd en al spoedig vervangen door meer conventionele koplampen. En onlangs onderging de Tribeca een grondige facelift omdat veel mensen de SUV spuuglelijk vonden, hetgeen met name in de Verenigde Staten tot sterk tegenvallende afzetresultaten heeft geleid.
De styling van de nieuwe Impreza roept met name bij fans van de WRX / STI ‘gemengde reacties’ op. Om het neutraal te zeggen. Mensen die de auto inmiddels live hebben kunnen zien, blijven sceptisch. Men vindt de auto te soft en te vrouwelijk geworden; het macho karakter zou verloren gegaan zijn. Alle hoop is daarom gericht op de STI uitvoering, die wellicht wel het imago als ‘boyracers auto’ weet vast te houden.
Ook de eerste recensies van de nieuwe Impreza zijn niet opvallend positief. Er is begrip voor het feit dat Subaru een bredere doelgroep wil aanspreken en het ruimere plus hoogwaardigere interieur maakt zeker indruk, maar de Impreza heeft ook aan karakter verloren, zo vindt men. De Nederlandse importeur weet nog niet of de WRX überhaupt naar Nederland komt. Aanvankelijk was het plan om in Europa klanten richting de 2.0R uitvoering te sturen, maar dit heeft tot veel protest geleid, met name bij Britse fans. Wat nu het definitieve Europese gamma gaat worden, weet de importeur nog niet. De tijd begint te dringen, want Subaru wil de nieuwe Impreza op de IAA van Frankfurt laten zien en dan moet er helderheid zijn. Een maand later is de dealerintroductie gepland en dan zullen ook de Nederlandse prijzen bekend worden gemaakt. Ondertussen doet Subaru er goed aan om, à la Kia, op zoek te gaan naar een gerenommeerde designer die minder omstreden ontwerpen uit zijn hoed tovert
Bron: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=4509