Vrijdagavond na middagje in Sneek neergezet op parkeerterrein van hotel in Haren en verder niet meer aangeraakt. Haren / Groningen hebben we lopend gedaan. Zondagochtend uitgechecked om weer terug naar "Nederland" (:-)) te rijden en direct bij het starten van de 3.0 zes-in-lijn hoor ik iets "anders". Een donkere, zware brom. Anders dan anders.
Stap met lopende motor uit en yep iets met de uitlaat. De 2 sierpijpjes staat onnatuurlijk naar boven en een nadere inspectie laag onder de auto zegt dat er iets mis is tussen de aansluiting van de einddemper met de middenpijp/demper. Ik kijk nl. recht tegen de open pijp uit de middendemper aan. Met een beetje mazzel is ie gewoon losgeschoten maar dat zal morgen op de brug wel blijken.
Met wat spullen de einddemper vast / horizontaal gezet en terug naar Nederland. We moeten toch thuiskomen nietwaar...
Wat een lol. Ding klinkt nu zoals die moet klinken. Niet als "uitlaat lek" maar als gewoon voor de tijd dat groen links zich met auto's ging bemoeien. Heerlijk donker met 2000 rpm en een beetje "load". En fantastisch, orgastisch jankend als je 'em doortrekt naar 7000 rpm. Gas los en ploffend.
Ik heb echt genoten van de terugrit. Radio uit, 130-140 op cruisecontrol in zes en een heerlijke donkere 6-cylinder brom. Tunneltje, raam open, terug naar 3 en van 5000-7000 rpm jankend als een M3 met Eisenman race eronder.
Ding hoort gewoon zonder einddemper. Middendemper / kat dempen al meer dan genoeg.

Helaas is alleen vrouwlief het niet met mee eens...vrouwen...
Mark