Uiteindelijk zul je alleen echt winst bereiken door een optelsom/combinatie van efficiënte middelen. 640m3 is nogal een ruimte, daar kun je je best wel ff voor doen

Dus de komende jaren nog veel woningen met gasaansluiting.JeroenT schreef: 16 dec 2018, 13:00 Dat weet ik, maar dan wel met een (verleende) vergunnings aanvraag van voor 1 juli 2018.
Want het zijn nieuwbouwwijken, dus alle overige bouwplaatsen mogen nog gewoon met gas, en dat zijn er een hoop.Woningcorporaties en projectontwikkelaars moeten vanaf 1 juli 2018 (!!!) verplicht nieuwbouwwijken gasloos bouwen. Dat betekent dat de komende jaren honderdduizenden nieuwe woningen gebouwd moeten worden zónder gasaansluiting. Kan dat wel? En hoe dan?
Als het verbruik inderdaad maar +/- 8400 kwh (a 20 cent) op jaarbasis is, is 3x35A ook absoluut overkill en zou 3x25A voldoende moeten zijn.Niels schreef: 15 dec 2018, 08:52 Dus je bent 140,- kwijt per maand aan energie ff de 3x35A verrekend? Dat kan ik nauwelijks geloven Paskal, al eens gecheckt of je maand bedrag overeenkomt met je verbruik per maand?
Die besparing (geen ruim 700, maar 610 EuroElise schreef: 16 dec 2018, 17:06Als het verbruik inderdaad maar +/- 8400 kwh (a 20 cent) op jaarbasis is, is 3x35A ook absoluut overkill en zou 3x25A voldoende moeten zijn.Niels schreef: 15 dec 2018, 08:52 Dus je bent 140,- kwijt per maand aan energie ff de 3x35A verrekend? Dat kan ik nauwelijks geloven Paskal, al eens gecheckt of je maand bedrag overeenkomt met je verbruik per maand?
Scheelt je ruim 700 euro op jaarbasis aan vastrecht.
Er zijn hier mensen die er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ondergetekende, maar die 3x35A die ik heb is toch niet alleen afhankelijk van het totale stroomverbruik per jaar? (kleine 10.000 kwH). Lijkt me dat eea bv ook afhankelijk is van de grootte van je WP en het al dan niet elektrisch koken. Vraag me af of het goed gaat als onze WP in de winter volle bak staat te draaien, er gekookt wordt (elektrisch) en tegelijkertijd de droger of oven aangezet wordt.Luco schreef: 16 dec 2018, 17:18 Zou inderdaad moeten kunnen Elise, ons verbruik is groter en ben terug gegaan naar 3x25
8+13 = 21 APaskal schreef: 20 dec 2018, 08:28Die besparing (geen ruim 700, maar 610 EuroElise schreef: 16 dec 2018, 17:06Als het verbruik inderdaad maar +/- 8400 kwh (a 20 cent) op jaarbasis is, is 3x35A ook absoluut overkill en zou 3x25A voldoende moeten zijn.Niels schreef: 15 dec 2018, 08:52 Dus je bent 140,- kwijt per maand aan energie ff de 3x35A verrekend? Dat kan ik nauwelijks geloven Paskal, al eens gecheckt of je maand bedrag overeenkomt met je verbruik per maand?
Scheelt je ruim 700 euro op jaarbasis aan vastrecht.) is me inderdaad bekend, maar ik vraag me af of het mogelijk is.
Er zijn hier mensen die er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ondergetekende, maar die 3x35A die ik heb is toch niet alleen afhankelijk van het totale stroomverbruik per jaar? (kleine 10.000 kwH). Lijkt me dat eea bv ook afhankelijk is van de grootte van je WP en het al dan niet elektrisch koken. Vraag me af of het goed gaat als onze WP in de winter volle bak staat te draaien, er gekookt wordt (elektrisch) en tegelijkertijd de droger of oven aangezet wordt.Luco schreef: 16 dec 2018, 17:18 Zou inderdaad moeten kunnen Elise, ons verbruik is groter en ben terug gegaan naar 3x25
De nominale stroom volgens documentatie van mijn (7,3 kW WP) is 8,3A (er vanuitgaande dat dat bepalend is). De kookplaat kan ook zo maar eens 13A trekken. Dan zit je dus bij elkaar al op 21A en blijft er mer 3x25A niet zo veel over en de droger of oven aanzetten op een "verkeerd" moment kan met 3x25A dan wel eens vervelende gevolgen hebben. Of maak ik een denkfout??
Blijkbaar hebben ze het erg druk bij Morren. Zit al dik een week op een vraag/offerte te wachtenAlexsti schreef: 16 dec 2018, 12:48(...)
Interessant, ik zit ook al vaker aan een carpoort/overkapping te denken, en nu gelijk met zonnepanelen erop zou een interessante combi wezen.
Ook heb je niet van die lelijke panelen op je dak, dat vindt ik er eigenlijk niet uitzien...
Ben ff aan het meten geweest, ik zou voor de overkapping zo'n 27 vierkante meter aan zonnepanelen kunnen plaatsen, wat uit zou komen op 27x300Wp dus zo'n 8000Wp.
Maar vraag me af wat de opbrengst daarvan kan zijn en of dat genoeg is....?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], michaelvg, Peter-Paul, Will F. en 30 gasten