Ford Fiesta ST is binnen 07-03-2008*Eindelijk foto's*
- Scooby Leo
Ford Fiesta ST is binnen 07-03-2008*Eindelijk foto's*
Welke hot hatches zijn hot op dit moment en waarom?
Wat zou jouw keuze zijn? Budget ligt rond de 25.000 euro.
Wat zou jouw keuze zijn? Budget ligt rond de 25.000 euro.
Laatst gewijzigd door Scooby Leo op 20 apr 2008, 23:03, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Uit het bovenstaande rijtje zou ik kiezen voor de Clio RS, met op de tweede plek de Fiesta ST. De ST mist net wat vermogen, maar het blijkt erg goed te rijden.
Alle auto's hebben nadelen die ik in de Poll zie staan, maar de Clio RS blijkt een super wagentje te zijn en ik vind hem er in een goede kleur erg gaaf uitzien.
Alle auto's hebben nadelen die ik in de Poll zie staan, maar de Clio RS blijkt een super wagentje te zijn en ik vind hem er in een goede kleur erg gaaf uitzien.
-
Van VAG heb ik op dit moment geen hoge pet op. Japans en Frans wil ik niet. Dus blijft over de Fiesta ST.
Mijn schoonzus heeft een gewone 70pk 1.25 met sportonderstel en dat rijdt gewoon erg goed. Heel veel fun voor heel weinig geld. Het onderstel kan veel meer aan en het model spreekt mij ook aan.
Raymond
Mijn schoonzus heeft een gewone 70pk 1.25 met sportonderstel en dat rijdt gewoon erg goed. Heel veel fun voor heel weinig geld. Het onderstel kan veel meer aan en het model spreekt mij ook aan.
Raymond
- Dutch
Mijn keuze zal duidelijk zijn...
Maar niet alleen vanwege de rijkwaliteiten, hoor, en een ST heeft ook genoeg nadelen: bouwkwaliteit is niet veel beter dan die Franse meuk en je moet wat aan de motor verspijkeren om hem beter te laten klinken en er een echte ouderwetse hothatch-atmo van te maken (dus alsof hij een gaskabel heeft).
Ik vind alleen 30k (Clio en Corsa) niet meer 'rond de 25k', terwijl je zelfs full-options dat bedrag niet haalt met de ST. Natuurlijk, je krijgt een hele zooi pk's meer bij die twee, maar ook flink wat extra gewicht. En op dit moment beleef ik meer plezier aan minder pk's met minder gewicht dan aan veel pk's in een zware bak.

Maar niet alleen vanwege de rijkwaliteiten, hoor, en een ST heeft ook genoeg nadelen: bouwkwaliteit is niet veel beter dan die Franse meuk en je moet wat aan de motor verspijkeren om hem beter te laten klinken en er een echte ouderwetse hothatch-atmo van te maken (dus alsof hij een gaskabel heeft).
Ik vind alleen 30k (Clio en Corsa) niet meer 'rond de 25k', terwijl je zelfs full-options dat bedrag niet haalt met de ST. Natuurlijk, je krijgt een hele zooi pk's meer bij die twee, maar ook flink wat extra gewicht. En op dit moment beleef ik meer plezier aan minder pk's met minder gewicht dan aan veel pk's in een zware bak.
-
- Dutch
Zou prachtig zijn als de staat met een normale bijtellingsregeling zou komen. Dus eentje die niet tot in lengte van dagen over de nieuwwaarde blijft bijtellen...Brava schreef:Idem, maar ik heb al een 1e hands.Aernoudt schreef:2e hands 1 serie !![]()
Maar zeker, daarvoor kun je nu ook een gebruikte 130i kopen. RWD = meer driving-fun, zelfs zonder sper etc.
- Michel P
Keep on dreaming..........Dutch schreef:Zou prachtig zijn als de staat met een normale bijtellingsregeling zou komen. Dus eentje die niet tot in lengte van dagen over de nieuwwaarde blijft bijtellen...Brava schreef:Idem, maar ik heb al een 1e hands.Aernoudt schreef:2e hands 1 serie !![]()
Maar zeker, daarvoor kun je nu ook een gebruikte 130i kopen. RWD = meer driving-fun, zelfs zonder sper etc.
Helaas

- Dennis van der Schoot
Denk toch wel heel voorzichtig dat we een winaar hebben:
[IMG:686:388]http://img69.imageshack.us/img69/2936/2 ... 20cfq7.jpg[/img]

[IMG:686:388]http://img69.imageshack.us/img69/2936/2 ... 20cfq7.jpg[/img]
- Niels
- Auto: Prius+
Aernoudt schreef:2e hands 1 serie !
Zucht, gaan we weer.......rwd, BMW

Heb de Polo gestemd uit de rijtje maar zal em nooit kopen voor dat geld maar ik vind het gewoon een snoepje en ben natuurlijk VAG liefhebber

De ST staat wel hoog bij mij aangezien Ford erg goed bezig is en ik de Fiesta van begin af aan al een leuk karretje vond 8)
- Niels
- Auto: Prius+
Klopt maar ik ga ook het meeste rechtuit DutchDutch schreef:Maar het blijven natuurlijk rechtuitbranders...Niels schreef:Tuningspotentieel van de Polo is natuurlijk ook geweldig evenals bij de Seat![]()

-
Zou zelf absoluut voor de Clio gaan. Oogt imho het mooist en als ik de testen mag geloven rijdt het super. Dat gezegd te hebben kun je geloof ik voor minder een tweedehands Clio V6 halen. Misschien een gevaarlijk monster, maar wel aparter. Het ontbreken van een achterbank is geen probleem. Er is hier maar 1 puber en dat ben ik zelf.