Niels schreef: 17 dec 2018, 13:42
NIVEX schreef: 17 dec 2018, 12:58
Niels schreef: 17 dec 2018, 12:56
Olieverbruik controleren bij aankoop is altijd bijzonder lastig natuurlijk. Goede kans dat nieuwe carterventilatie je gaat helpen bij het verminderen. Wat is de kilometerstand en wat voor olie heb je er in?
Tuurlijk, maar bedoel er is onderhuids niet naar de auto gekeken omdat ik zelf (en credits aan auto matties) gewoon op wat dingen kom waarvan ik denk: dit had je moeten zien.
1752xxx en 5W30.
Tja, ik weet niet wat de afspraak was omtrent de te leveren services. De lijst van punten die je hebt zijn allemaal typische bmw punten. Het is alleen zuur dat die voorbij komen net nu na aanschaf. Veel van die dingen zijn echt leeftijd gebonden, die had je met minder of meer kilometers met dit bouwjaar ook gehad. Het is nu even investeren maar aankomende jaren zal het dan blijven bij normaal onderhoud.
Ik zou het olieverbruik even afwachten na het vervangen van de carterventilatie maar anders kun je nog overstappen op een goede 5W40 van Mobil 1 of Motul.
Het begon al met dat ik daar weg reed, de auto in zijn achteruit zette en de PDC het niet deed. Hadden ze ''niet'' gemerkt, terwijl hij achteruit was ingeparkeerd met bijna een Z8 in de kofferbak

. Elke leek weet dat PDC piept en dat als je niks hoort hij het niet doet. Maar goed, dat hadden ze toen goed opgelost. Zo zijn er wel meer dingen, maar hey het is voor mij ook een les geweest! Vorige auto's wel zelf geïmporteerd en had dat nu ook kunnen doen, maar zoals ik al zei: gemak. En daar betaal je ook voor. En ik vind het leren over de auto ook wel heel leuk

. Rijdt verder perrrrfect.