Even voor de duidelijkheid. Het ging mij niet zozeer om de discussie 50/50 goede auto natuurlijk.
Maar het zijn wel basisprincipes die over het algemeen een goed weggedrag zouden moeten opleveren.
Het uitgangspunt van mijn draad was dat de MX-5 zo weinig aandacht kreeg. Er is nu een toffe ICON edition of zo uit.
RWD + 50/50 gewichtverdeling + 2 seated + geen bratwurst !
- RobS
Heb zelf 2 jaar in een mx5 van het eerste model rondgereden, met de klaplampen dus. Met de standaard 115pk@950kg kun je prima je rwd kunsten oefenen mocht je die nog niet hebben (wat bij mij het geval was). Voor niet al te veel geld schroef je er een turbo of sc op om het vermogen wat op te krikken, met het 1.6 blokje kun je met standaard internals tot ongeveer 190pk gaan, het blokje hangt namelijk ook in de 323 turbo. De olie aan en afvoer voor de turbo zitten er daarom ook al op.
In het topic van Diesteltourist is nog veel meer info te vinden over de mx5. Hij wil(de) er z'n er BTG 8:00 mee gaan doen.
In het topic van Diesteltourist is nog veel meer info te vinden over de mx5. Hij wil(de) er z'n er BTG 8:00 mee gaan doen.
- Michel P