Tesla Model 3

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Tesla Model 3

Bericht door Robin » 12 dec 2018, 11:18

https://www.quora.com/Why-are-there-so- ... la-or-F-35

Maar ok, ik vind het interieur niet mooi en daarom/daardoor ben ik 'n dinosaur en moet ik m'n iPhone7(Apple vergelijken met Tesla is geen probleem, ware het niet dat Apple bijna aan de afgrond staat qua marktwaarde omdat 'n telefoontje minder wordt verkocht dan een auto....) inruilen op 'n Nokia. Ik vind Nokia wel wat Tesla achtigs hebben, zij wisten 't ook zoveel beter:)

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 dec 2018, 12:02

tomgtr schreef: 12 dec 2018, 11:14 Van mij mogen de fanboys fanboys zijn maar ik zie echt nog niemand zo'n ding kopen vanwege wat de auto kan of hoe hij eruit ziet. Het is een belastingschraper en om dat goed te praten wordt er geroepen dat het een mooie auto is of dat hij zoveel kan. Prima, haal belastingvoordeel eraf en vanaf nu worden er 0 verkocht. Klaar.
Spijker op z'n kop. Er is een reden waarom de hybride automarkt volledig op slot is geraakt. Nu is de EV in opkomst en dan moet het allemaal als zoete koek geslikt worden? Ik geloof wel dat de EV markt de komende jaren flink gaat groeien, maar dat moet echt in een andere context worden gezien. Een Tesla 3 vergelijken met een M omdat het RWD en veueueuel pk's is slaat echt nergens op. Ja je kunt ze wel vegelijken, maar trek dan aub niet de conclusie dat ze vergelijkbare DF hebben. En nee, ik heb nog geen meter gereden in een T3 (wel behoorlijk wat gezien in CA), en toch trek ik deze conclusie.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 12 dec 2018, 12:23

Waarom de T3 überhaupt vergelijken met een M?
Zonder subsidie:
De T3 kost 60k.
Een 320i kost 50k, maar is kaal. Navigatie, kleurtje erop, sport/luxyline, wieltjes hoppa 10k extra aan opties.

Twist

Bericht door Twist » 12 dec 2018, 12:37

De t3 RWD zal nog stuk goedkoper zijn. Dus dan is een T3 met 350pk even duur als zeg een 318i met opties.

Tom

Bericht door Tom » 12 dec 2018, 13:27

tomgtr schreef: 12 dec 2018, 11:14 Van mij mogen de fanboys fanboys zijn maar ik zie echt nog niemand zo'n ding kopen vanwege wat de auto kan of hoe hij eruit ziet. Het is een belastingschraper en om dat goed te praten wordt er geroepen dat het een mooie auto is of dat hij zoveel kan. Prima, haal belastingvoordeel eraf en vanaf nu worden er 0 verkocht. Klaar.
Inderdaad.
Paar maanden terug keer roadtrip gemaakt door Frankrijk/Italie etc. Hadden we het er op de heenreis over, dus eens gaan tellen hoeveel we er tegen kwamen. Ik denk in totaal twee of drie gezien buiten Nederland (en duizenden kilometers gereden). Hier in Nederland zie je ze veel maar hoofdzakelijk om één ding: kosten want dik gesubsidieerd.

Robin

Bericht door Robin » 12 dec 2018, 13:40

In de VS en Can kun je voor US$ 60 mille een M2C of een semi instap Tesla 3 aanschaffen. Vandaar. Zie filmpje vorige pagina. Verder gaat de vergelijking (hier in EU/NL vooral) totaal mank op gebied van looks/interieur/beleving/bouwkwaliteit/rijden/feel/sportiviteit.

Daarin wint de Tesla Model 3 op alle punten:)

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 dec 2018, 14:04

Je bent :coffee: vergeten...

Hielke

Bericht door Hielke » 12 dec 2018, 14:14

Die Tesla fanboys op al die Joetoep video's zijn inderdaad wel grappig en soms irritant.

Doet me denken aan de BMW fanboys op een bepaald forum. Kan er even niet op komen welk.

Robin

Bericht door Robin » 12 dec 2018, 14:57

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 dec 2018, 15:03

BMW Fanboys zijn boys die mensen die in een BMW die af en toe een rondje driften verbaal oraal verwennen op een forum?

Twist

Bericht door Twist » 12 dec 2018, 15:06

Ik geniet nu al van de discussie hier. Ben zelf een BMW fanboy (10+?) met uitstapjes naar Porsche (3x) AMG (1x) en nu Tesla (1x)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 dec 2018, 15:07

Mooie reacties hier weer... DF= dinosaur forum, haha :lol:

Je kan van Tesla vinden wat je wilt. Het zijn een gamechangers. De vergelijking met Apple wordt niet voor niets veel gemaakt. Introductie van de iPhone en iPad is revolutionair. De Model S is dat ook.

Kijk eens naar bijv. https://ionity.eu/en Joint venture van oa. BMW, Mercedes, Porsche, Audi, VW met als doel een EV infrastructuur op te zetten binnen EU. Dat was nooit gebeurd zonder de Tesla Trigger. ;-)

We kunnen wel naar het oude blijven kijken en hunkeren, change is gonna come.

Twist

Bericht door Twist » 12 dec 2018, 15:11

Je kan er altijd een V8 / flat six naast houden of wat dan ook

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 dec 2018, 15:12

Dus Ion, omdat het een game changer is is het mooi/goed/wil ik er in rijden? Als ik het een lelijk kut rijdend hok vind ben ik een dinosaurus?

Hielke

Bericht door Hielke » 12 dec 2018, 15:15

indobesar schreef: 12 dec 2018, 15:07 Mooie reacties hier weer... DF= dinosaur forum, haha :lol:

Je kan van Tesla vinden wat je wilt. Het zijn een gamechangers. De vergelijking met Apple wordt niet voor niets veel gemaakt. Introductie van de iPhone en iPad is revolutionair. De Model S is dat ook.

Kijk eens naar bijv. https://ionity.eu/en Joint venture van oa. BMW, Mercedes, Porsche, Audi, VW met als doel een EV infrastructuur op te zetten binnen EU. Dat was nooit gebeurd zonder de Tesla Trigger. ;-)

We kunnen wel naar het oude blijven kijken en hunkeren, change is gonna come.
+ veel.

Tom

Bericht door Tom » 12 dec 2018, 15:18

indobesar schreef: 12 dec 2018, 15:07
Ze hebben inderdaad een bepaald effect gehad, maar onder normale omstandigheden was ze dat niet gelukt. Het lukt ze door vooral heel veel verlies te maken is (maar goed, dat is hun business model) en het is erg afhankelijk is geweest van subsidie/voordeeltjes van overheden.

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 dec 2018, 15:35

Mijns inziens is de EV infrastructuur niet het probleem. Dat gaat er heel zeker komen en ik zie mezelf ook wel elektrisch rijden over een aantal jaar.

Het gaat erom dat Tesla van die lelijke gezinscontainers uitkotst. Dat had ook anders gekund. Wat betreft de vergelijking met Apple is het ze inderdaad gelukt...ze hebben net als Apple de emotie uit het produkt gehaald. In plaats van een Eriksson, Nokia, Siemens, Panasonic met ieder hun eigen charisma heeft nu iedereen dezelfde zwarte, emotieloze sigarendoos. Ik verwijs nog maar eens naar het huidige Tesla interieur.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 dec 2018, 15:40

///Joost schreef: 12 dec 2018, 15:35 ...ze hebben net als Apple de emotie uit het produkt gehaald. In plaats van een Eriksson, Nokia, Siemens, Panasonic met ieder hun eigen charisma heeft nu iedereen dezelfde zwarte, emotieloze sigarendoos. Ik verwijs nog maar eens naar het huidige Tesla interieur.
Als ik naar die Erikssons, Nokias en andere tijdgenoten kijk dan springen me inderdaad de tranen in de ogen. Zoveel emotie. :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 dec 2018, 15:42

Absoluut! Nostalgie heet dat! :tooth:

martll

Bericht door martll » 12 dec 2018, 16:30

///Joost schreef: 12 dec 2018, 15:35 Mijns inziens is de EV infrastructuur niet het probleem. Dat gaat er heel zeker komen en ik zie mezelf ook wel elektrisch rijden over een aantal jaar.

Het gaat erom dat Tesla van die lelijke gezinscontainers uitkotst. Dat had ook anders gekund. Wat betreft de vergelijking met Apple is het ze inderdaad gelukt...ze hebben net als Apple de emotie uit het produkt gehaald. In plaats van een Eriksson, Nokia, Siemens, Panasonic met ieder hun eigen charisma heeft nu iedereen dezelfde zwarte, emotieloze sigarendoos. Ik verwijs nog maar eens naar het huidige Tesla interieur.
Zelf vind ik Tesla's best mooie auto's. Dat interieur ook lekker strak, zonder al die nutteloze knoppen en een groot scherm waar je ook nog eens wat mee kan. Toch vind ik dat je Apple niet helemaal met Tesla kan vergelijken. Apple is de benchmark in telefonie land, Tesla is nog niet de benchmark in autoland, al doen wel heel veel fabrikanten een poging om in de buurt te komen van het grote scherm maar dan nog steeds met minder functies. Wat je mening ook is, de Tesla's zijn wel revolutionair in autoland.

Robin

Bericht door Robin » 12 dec 2018, 17:02

Tom schreef: 12 dec 2018, 15:18
indobesar schreef: 12 dec 2018, 15:07
Ze hebben inderdaad een bepaald effect gehad, maar onder normale omstandigheden was ze dat niet gelukt. Het lukt ze door vooral heel veel verlies te maken is (maar goed, dat is hun business model) en het is erg afhankelijk is geweest van subsidie/voordeeltjes van overheden.
+1

Als je die analogie met Apple doortrekt moet er nog heel veel gebeuren met Tesla. Zou Tesla ooit de meest gewaardeerde onderneming worden ever zoals Apple?

Een automobiel(met dank aan Markus, Otto, Daimler en Benz) met een mobiel telefoontje vergelijken.

Er is niks revolutionairs aan Tesla tov bovengenoemden. Electrisch rijden wordt ons in de maag gesplitst door(subsidies van) overheden. En that's about it.

Robin

Bericht door Robin » 12 dec 2018, 17:06

En wat is revolutionair aan electrisch rijden? Het bestaat al>100 jaar. Maar batterijen/accus fabricage alsmede actiradius en lange laadtijden en waar naartoe met oude/kapotte accus mileutechnisch noem ik niet revolutionair.

Wat is er revolutionair aan 'n Tesla dan?
-actiradius
-laadtijd
-milieu als accus aan end zijn

?????

Afbeelding

Wimo

Bericht door Wimo » 12 dec 2018, 17:16

De achterliggende gedachte is niet revolutionair maar de uitvoering natuurlijk wel.

Robin

Bericht door Robin » 12 dec 2018, 17:20

Wimo schreef: 12 dec 2018, 17:16 De achterliggende gedachte is niet revolutionair maar de uitvoering natuurlijk wel.
Actiradius neh en laadtijd neh niks revolutionairs aan : evolutionair dat wél.
Maar subsidie, vooral subsidie, dat is revolutionair, met dank aan Den Haag.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 dec 2018, 17:21

Mooi dat nu een discussie op gang komt ipv kritisch geneuzel.
Robin schreef: 12 dec 2018, 17:06
Wat is er revolutionair aan 'n Tesla dan?
Hieruit blijkt dat je onbekend bent met het product. Op je een beetje op weg te helpen:

Als jouw auto een storing heeft, bijv de richtingaanwijzers knipperen 20x ipv 3x, ga je naar de dealer, plant een afspraak in, en wordt een diagnose gesteld. Dan breng lever je de auto in en wordt het gefixt.
Bij een Tesla krijg je een melding dat een software update klaar staat met een bugfix. Je update je auto in de nacht en de volgende ochtend is je probleem opgelost.
Aan de andere kant, worden ook nieuwe features uitgebracht op je bestaande auto (hardware). Met andere worden, je krijgt meer functionaliteiten ter beschikking. Lijkt net een iPhone. ;-)

Dat is redelijk uniek in het conservatieve autoland.

Plaats reactie