Even een update.
Af en toe rij ik lekker een rondje met de Clio en kan daar erg van genieten. Helemaal nu ik dagelijks in een E39 525D rij. De eerste kilometers zijn dan op een positieve manier even wennen. Het zijn beide fijne auto´s maar verschillen zo enorm van elkaar. Eigenlijk heel leuk om twee totaal verschillende auto's te hebben. De 2.0 16v is zo´n lekker potent motorblok en past zo goed bij de auto dat het lastig is om rustig te rijden.
Nu de winter weer is begonnen ga ik de Clio verder onderhanden nemen. Niet dat er iets aan mankeert maar vind het leuk hem verder te modificeren en in tip top conditie te brengen.
Wat gaat er gebeuren:
Motor demonteren
Versnellingsbak reviseren (meer omdat de bak er toch achterweg moet en de synchromessen iets versleten zijn)
Nieuwe koppeling monteren
Vliegwiel afdraaien
Motor/baksteunen vervangen
Distributie, waterpomp en spanrollen vervangen
Subframe stralen en poedecoaten
Blokdelen stralen en spuiten/coaten
Draagarmen voorkant vervangen
Stuurstangen+ kogels vervangen
Hemelbekleding antraciet spuiten
Aantal interieurdelen vervangen
Antenne vervangen ivm slecht radiosignaal
Nieuwe sachs dempers monteren (zitten standaard op een zeldzame CLIO trophy)
Topmonts vervangen
Auto staat weer even op zijn OEM velgen. Onlangs nog luxe platen gemonteerd, bumper voor en achter deels gewrapt, splitter gemonteerd, interieurdelen gewrapt.
Deze dempers komen eronder. Schijnen helemaal fantastisch te zijn voor deze auto. Ben benieuwd....
