WillemBoer schreef: ↑26 nov 2018, 21:01
Nu de M3 F80 ook al “betaalbaarder” wordt, heb ik een paar uur in een F80 M3 gereden, wat een fijne motor die S55! Maar het stuurwiel is zo groot! Of ligt dat aan mij...?
M3 is stuk “volwassener” meer voorspelbaar en neutraal van karakter vergeleken met een M2 is mijn ervaring na met beide gereden te hebben.
Top motor en bak combinatie van beide, veel beter dan die verschrikkelijke Audi RS STronic bakken.
M3 was echt dé auto die ik wilde (al 30 jaar denk ik
), maar kreeg er in proefrit geen klik mee. Verkoper adviseerde M2 eens uit te proberen en daar ben ik nu dus. Voor mij leek de grens wat (te) ver weg in een M3, om gevoel van overstuur te krijgen moet je harder rijden dan in de M2, en op lage snelheid meer onderstuur was mijn indruk. Daarnaast was de 2016 die ik heb gereden ook veel stugger op lage snelheid, en de auto voelde voor mij echt stuk groter. Wat met kinderen erbij fijn is (achterdeuren), maar om te rijden niet perse helpt. Ik geloof wel dat Competition Versie van de F8x een groot verschil maakt, maar dat niet verder zelf uitvoerig kunnen testen.
Net nog even kort stukje gas gegeven in M2. Balans is echt wel, vertrouwen daarmee is echt super. Past blijkbaar goed bij wat ik fijn vindt voelen in auto. En wat zet de auto grote stappen zeg, zalig & rijbewijs gevaarlijk...