Het is idd net als lagerschalen bij BMW-M, vervangen als dat nog niet gebeurd is

Is het zo erg?Arthur schreef: 28 nov 2018, 14:48 Het schijnt dat het vervangen bij een 986 een minder compexe klus is dan bij de 987? Moet bij de 987 de hele motor 'los' terwijl je bij de 986 er van buiten bij kan? Maar voordat FaF er weer inklapt met gestrekt been, dat is geen technische kennis van mij maar dat heb ik me laten vertellen...
€ 1750 ex.Jesper schreef: 28 nov 2018, 15:37 Oei, dat geeft wel voldoening om het dan te vervangen!
Wat kost nu zo'n ims lager vervanging ongeveer (kan ook eventueel via pb)? En ben je nu met het nieuwe lager verzekerd van minimaal x aantal veilige kilometers?
Ben aan het denken om die van mijn 987 ook te laten vervangen. Zal dit jaar ook sowieso de condensors nog moeten vervangen. Afhankelijk van het kostenplaatje gelijk nog wat andere preventieve dingen laten aanpakken.
Zoals ik het begrepen heb zijn voor de 987 inmiddels andere oplossingen gevonden in de vorm van het gat iets te vergroten waar het lager doorheen moet. Zo hoeft de motor dus niet gedemonteerd te worden. Maar om zeker te zijn zou ik er even over informeren.Arthur schreef: 28 nov 2018, 14:48 Het schijnt dat het vervangen bij een 986 een minder compexe klus is dan bij de 987? Moet bij de 987 de hele motor 'los' terwijl je bij de 986 er van buiten bij kan? Maar voordat FaF er weer inklapt met gestrekt been, dat is geen technische kennis van mij maar dat heb ik me laten vertellen...
Als het aankomt op technisch inzicht soms wel jaFreudeamFahren schreef: 28 nov 2018, 15:02Is het zo erg?Arthur schreef: 28 nov 2018, 14:48 Het schijnt dat het vervangen bij een 986 een minder compexe klus is dan bij de 987? Moet bij de 987 de hele motor 'los' terwijl je bij de 986 er van buiten bij kan? Maar voordat FaF er weer inklapt met gestrekt been, dat is geen technische kennis van mij maar dat heb ik me laten vertellen...![]()
Voor een 987 hoor ik bedragen van wel 4K voorbij komen. Omdat de motor helemaal open moet. En mss wel uitgebouwd? Geen idee, maar bij navraag tegen de 4K voor vervangen van dat lager.Jesper schreef: 28 nov 2018, 15:37 Oei, dat geeft wel voldoening om het dan te vervangen!
Wat kost nu zo'n ims lager vervanging ongeveer (kan ook eventueel via pb)? En ben je nu met het nieuwe lager verzekerd van minimaal x aantal veilige kilometers?
Ben aan het denken om die van mijn 987 ook te laten vervangen. Zal dit jaar ook sowieso de condensors nog moeten vervangen. Afhankelijk van het kostenplaatje gelijk nog wat andere preventieve dingen laten aanpakken.
Ik zou niet weten hoe, of er zou een röntgenbril ontwikkeld moeten worden die door metaal heen kan kijken.TLRS schreef: 29 nov 2018, 02:36 Met alle technologie van vandaag de dag moet het toch mogelijk zijn zulke potentieel kostbare problemen te meten.
Oa. met röntgen of ultrasoon kan je door metalen 'kijken' om eventuele onregelmatigheden in het rooster te vinden, alleen slijtage wordt lastig denk ik. Plus dat je het onderdeel dan toch moet demonteren om het goed te kunnen onderzoeken.
Lijkt me dat een slecht lager meer trilt, speling heeft en zorgt voor meer weerstand. Handmatig het blok tornen met de bougies eruit zinloos?Henk Jan schreef: 29 nov 2018, 10:31Ik zou niet weten hoe, of er zou een röntgenbril ontwikkeld moeten worden die door metaal heen kan kijken.
Gebruikers op dit forum: Chaert-RS, Jules_W, S-RS, TurboClouseau en 13 gasten