Ik ben overal op voorbereid.

Ik zie de potentie en geloof wel dat het de toekomst is. Ik zie ook (heel) veel tekortkomingen met de huidige crypto, dat is nog niet goed voor het grote publiek. Stoor mij wel eens aan mensen die denken dat het 'dit' is en het hele concept daarom afschrijven, probeer dat zo goed mogelijk uit te leggenArthur schreef: 21 nov 2018, 18:52
Maar goed, je bent een 'believer' en het moet zo gaan. Daarmee bagetelliseer je de huidige betaalmiddelen mét waarde, vind ik.
Dat is waar. Maar er zijn nu ook veel andere crypto’s sommige min of meer een copy, sommige zelfs veel beter geschikt als betaalmiddel. Deels de reden dat het nu instort begrijp ik. Ook omdat uit concurentie/pisneid nu de koers in elkaar getrapt wordt.Wouter81 schreef: 21 nov 2018, 15:49 Eens met Tom. In zekere zin kun je zelfs stellen dat Bitcoins waardevoller zijn dan goud. Er wordt nog regelmatig nieuw goud gedolven terwijl je bij BTC echt weet dat er sprake is van een eindige voorraad en weet waar het ophoudt (bij de 21 miljoen). De schaarste is dus zelfs hoger.
Tom, hoe zie je dat dan als je zelf al je financiële middelen moet beheren?Tom schreef: 21 nov 2018, 19:15 Ik zie de potentie en geloof wel dat het de toekomst is. Ik zie ook (heel) veel tekortkomingen met de huidige crypto, dat is nog niet goed voor het grote publiek. Stoor mij wel eens aan mensen die denken dat het 'dit' is en het hele concept daarom afschrijven, probeer dat zo goed mogelijk uit te leggen
Met muntjes betalen vind ik fijn omdat het volledig anoniem is, maar het concept is erg achterhaald (alsof je kralen gaat ruilen). Giraal betalen is fijn maar ik zie de toegevoegde waarde niet van een bank. Als die partij ertussenuit kan is dat fine for me. Met crypto betalen kan straks even gemakkelijk (of gemakkelijker) zijn dan pinnen/iDeal. Er komen ook gewoon appjes op je telefoon met je saldo en makkelijk overmaken naar anderen.
Hoe zie jij de toekomst dan qua betalen?
Dat weet ik niet zo goed. Denk wel dat het steeds meer digitaler/contactloos/of wat dan ook wordt. Of dan de banken overbodig worden? Dat verwoordt Ben dan weer goed. hoe moeten we dat dan weer oplossen? Wellicht 1 of andere combi van bieden? geen idee.
Dit inderdaad...Arthur schreef: 21 nov 2018, 18:52 Ik zeg ook niet dat dat niet kan... Maar goed, je bent een 'believer' en het moet zo gaan. Daarmee bagetelliseer je de huidige betaalmiddelen mét waarde, vind ik.
Bitcoin zelf (zeg maar de boekhouding) is nog nooit gehacked. Partijen waar je je private key achterlaat wel. Maar dat is een kwestie van goede beveiliging en regelmatig diepgaande audits en penetratietesten. Aan Paypal (ook maar een internetbedrijf) koppelen mensen ook gewoon hun creditcard, die zijn groot genoeg en hebben hun beveiliging op orde. Ik denk dat je in de toekomst ook je crypto bij de huidige banken neer kunt zetten, echter hebben ze dan geen monopoly meer en zullen er ook internetbedrijven zijn (waarmee ze moeten concurreren) in die business springen. De macht ligt dan niet meer bij banken, ik kan immers ook de private key op een USB gooien en betalingen verrichten.Booooh schreef: 21 nov 2018, 21:02
Ik weet niet hoe bemiddeld je bent maar dat kan wel eens uit de klauwen lopen zeg maar, daarnaast is centrale opslag niet echt een hele veilige optie voor die crypto's want dat is al een paar keer behoorlijk mis gegaan, misschien ouderwets maar ik ben wel blij dat ik m'n eurootjes gewoon bij die banken kan stallen op een veilige manier.
Azië/het Westen loopt qua technologie natuurlijk wel voorop. Technisch gezien kan implementatie al makkelijk, gezien we al heel veel online doen en mensen gewend zijn online betalingen te doen. Overheidsbemoeienis/banken zullen het lastiger maken om de maatschappij mee te krijgen.Robin schreef: 22 nov 2018, 07:35
Hoe 'we' betalingen zien: Ik weet 't niet, maar wat ik gisteren al zei: Cash/goud en dat soort fysieke antieke betaalmethodes blijven nog wel 'n tijdje ivm de hele grote rest van de wereld die niet onder 'n kaasstolp/internetfora/IT/Westen leeft en zit.
First World Problems is ook: de rest van de wereld bagatelliseren en dat moet je juist niet doen imho.Wij zijn niet het centrum van de wereld:)
Tom schreef: 21 nov 2018, 19:15
Met muntjes betalen vind ik fijn omdat het volledig anoniem is, maar het concept is erg achterhaald (alsof je kralen gaat ruilen).
Prima, ik sta er ook wel zo in behalve dat je nu investeert in een crypto waarvan je niet weet hoe die er voor staat over 5 jaar..... Lang niet alles heeft toekomst zeg maar, dus hoe maak je onderscheid. Moeilijk hoor.///Joost schreef: 21 nov 2018, 12:53 Absoluut is het gokken. Maar persoonlijk vertrouw ik op de techniek die erachter zit. Dat is mijn fundering en argumentatie voor mijn investering. Ik zit niet in crypto om perse elk jaar een x percentage winst te maken. Dan is dit inderdaad het verkeerde beleggingsproduct. Over 5 jaar hoop ik wel groene cijfers te zien. Zo niet, dan zal ik de eerste zijn die het een mislukking noemt.
Robin, op het moment is dat inderdaad zo. Maar zoals met alle investeringen om geld te verdienen (daar doen we het toch voor een groot deel voor?) moet je je onderscheiden van de meute en ergens in durven geloven. Waarom zijn alle grote Wall Street corporaties bezig met blockchain en crypto als het toch geen toekomst zou hebben? Waar rook is, is vuur.Robin schreef: 22 nov 2018, 09:50 Jij bent een believer, Tom. maar de praktijk ligt jammergenoeg even anders, je kunt je geld beter in Western Union/Moneygram steken dan in cryptocurrency:)
Mee eens. 100 jaar geleden (ongeveerTom schreef: 21 nov 2018, 19:15Ik zie de potentie en geloof wel dat het de toekomst is. Ik zie ook (heel) veel tekortkomingen met de huidige crypto, dat is nog niet goed voor het grote publiek. Stoor mij wel eens aan mensen die denken dat het 'dit' is en het hele concept daarom afschrijven, probeer dat zo goed mogelijk uit te leggenArthur schreef: 21 nov 2018, 18:52
Maar goed, je bent een 'believer' en het moet zo gaan. Daarmee bagatelliseer je de huidige betaalmiddelen mét waarde, vind ik.![]()
Ja, dat zal ook blijven? Niemand die claimt dat het de armoede op gaat lossen.
Maar wat boeit het als ze in derdewereld landen met kralen blijven betalen? Het is niet zo dat de hele wereld in één keer over moet om het tot een succes te maken.Dit bijvoorbeeld getuigt in mijn ogen van extreme tunnelvisie (mondiaal gezien) sorry Tom...het systeem 'werkt' en blijft nog werken (zie wat ik hierboven schreef)
Voor mij persoonlijk betekent dat spreiding over 5-6 coins met minimaal 30% BTC en bij de top 10 munten blijven (met een uitschieter in small cap). Tevens handelen in sat en niet in fiat waarde, en elke dag crypto nieuws lezen zodat je weet welke munten veel aandacht krijgen. Dat is in het huidige klimaat nog direct gerelateerd aan de koersen.Niels schreef: 22 nov 2018, 09:57Prima, ik sta er ook wel zo in behalve dat je nu investeert in een crypto waarvan je niet weet hoe die er voor staat over 5 jaar..... Lang niet alles heeft toekomst zeg maar, dus hoe maak je onderscheid. Moeilijk hoor.///Joost schreef: 21 nov 2018, 12:53 Absoluut is het gokken. Maar persoonlijk vertrouw ik op de techniek die erachter zit. Dat is mijn fundering en argumentatie voor mijn investering. Ik zit niet in crypto om perse elk jaar een x percentage winst te maken. Dan is dit inderdaad het verkeerde beleggingsproduct. Over 5 jaar hoop ik wel groene cijfers te zien. Zo niet, dan zal ik de eerste zijn die het een mislukking noemt.
A)Hoe is 't met Patrick?:)Dennis Cavallino schreef: 22 nov 2018, 22:41 Ik hoorde laatst een kerel bij BNR zeggen dat hij een soort Nederlandse cryptogoeroe was geweest (het was niet Patrick), maar intussen afscheid genomen had van het fenomeen blockchain. Volgens hem kon blockchain niets op de wereld oplossen, dat ook zonder blockchain kon worden opgelost.
En ook weer heel veel banen opleveren. Non-argument dus.Robin schreef: 23 nov 2018, 07:09A)Hoe is 't met Patrick?:)Dennis Cavallino schreef: 22 nov 2018, 22:41 Ik hoorde laatst een kerel bij BNR zeggen dat hij een soort Nederlandse cryptogoeroe was geweest (het was niet Patrick), maar intussen afscheid genomen had van het fenomeen blockchain. Volgens hem kon blockchain niets op de wereld oplossen, dat ook zonder blockchain kon worden opgelost.
B)Wereldarmoede en oorlogen dus ook niet? Maar 't gaat wel heel veel banen kosten begrijp ik.
Ongetwijfeld mooie 'techniek', we zullen zien....
Dennis riep dat zelf dat 't banen gaat kosten.Robin Hartog schreef: 23 nov 2018, 11:58En ook weer heel veel banen opleveren. Non-argument dus.Robin schreef: 23 nov 2018, 07:09A)Hoe is 't met Patrick?:)Dennis Cavallino schreef: 22 nov 2018, 22:41 Ik hoorde laatst een kerel bij BNR zeggen dat hij een soort Nederlandse cryptogoeroe was geweest (het was niet Patrick), maar intussen afscheid genomen had van het fenomeen blockchain. Volgens hem kon blockchain niets op de wereld oplossen, dat ook zonder blockchain kon worden opgelost.
B)Wereldarmoede en oorlogen dus ook niet? Maar 't gaat wel heel veel banen kosten begrijp ik.
Ongetwijfeld mooie 'techniek', we zullen zien....
Hahaha herkaanbaar, bij mij ook nog maar 7% over....Knot schreef: 23 nov 2018, 20:45 Keek voor de grap weer eens op de Delta app.. maar het is erger dan ik had gedacht... Er is van mijn inleg nog 7,7% over. Je zal er met 20k in gestapt zijn (of meer)… wat een drama, Eth, Ecc, Stratis… het blijft bij lambo's op google afbeeldingen![]()
Gebruikers op dit forum: wjt en 8 gasten