Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RS-Ron

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 19 nov 2018, 20:48

Mike R32 schreef: 19 nov 2018, 19:36 Kijk nu al uit naar volgend jaar. Grachtengordel vs Provincie.
https://www.parool.nl/amsterdam/kick-ou ... ~a4607875/
Denk dat het goed is als er volgens jaar 60.000 mensen naar Amsterdam afreizen om daar met megafoons en spandoeken de aldaar aanwezigen uit te maken voor van alles en nogwat. Of zou dat verboden worden door Halsema ? Want dan hebben die grachtengordelpareltjes het in één keer niet meer naar hun zin in hun paradijsje.

Verder zal het me aan mijn reet oxideren wat die deugmensen tegenwoordig allemaal verzinnen. Ik haal mijn schouders op en het maakt me niet uit waar dat soort weekdieren me voor uitmaakt. Ik lach ze uit en geniet van de leuke dingen in het leven.

gr Ron

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 19 nov 2018, 21:02

Die laatste zin Ron daar heb je wel een punt.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 20 nov 2018, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 19 nov 2018, 21:44

Bram schreef: 19 nov 2018, 20:16 Zou wel fijn zijn als al die actiegroepjes een aanzienlijk deel van dat geld overmaken naar de regering. Kan de politie inzet en de rechtsstaat mee bekostigd worden.
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting hoor, maar dit gepeupel mogen ze van mij ter plekke de tong uitsnijden ala middeleeuwen, klaar met dat gezeik over zwarte piet, je hebt lang genoeg kunnen zeiken, nu gewoon bek houden.

JP

Bericht door JP » 19 nov 2018, 21:50

Hebben die demonstranten geen werk of een flexibele verlofkaart ?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 19 nov 2018, 22:19

Luco :clap:

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 20 nov 2018, 13:42

Luco schreef: 19 nov 2018, 21:44
Bram schreef: 19 nov 2018, 20:16 Zou wel fijn zijn als al die actiegroepjes een aanzienlijk deel van dat geld overmaken naar de regering. Kan de politie inzet en de rechtsstaat mee bekostigd worden.
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting hoor, maar dit gepeupel mogen ze van mij ter plekke de tong uitsnijden ala middeleeuwen, klaar met dat gezeik over zwarte piet, je hebt lang genoeg kunnen zeiken, nu gewoon bek houden.
Held :hosanna:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2018, 16:21

Het is de waanzin ten top dat dit pieten debat wordt gekaapt door een zeer kleine minderheid, dit zowel aan het uiterste linker als wel uiterste rechter politiek spectrum. Beide groepen die het "verdienen" om geen aandacht aan te besteden, niet op TV, niet in de krant, niet internet, nergens niet; doodzwijgen dit geneuzel.

Dat is uiteraard utopisch want media verdienen geld met het in beeld en op papier brengen van klootzakkerij in de maatschappij.

De grootste middengroep kijkt het zwijgend aan, schudt het hoofd en gaat over tot de orde van de dag.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 nov 2018, 16:22

Enig ander alternatief?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2018, 16:27

^Lastig

Doodzwijgen gaat niet lukken hoewel zeer wenselijk IMHO

Het enige wat ik kan bedenken is dat iedereen erg moe wordt van deze steeds oprakelende non-discussie, waarmede het dan steeds minder nieuws waardig wordt, vervolgens als een nachtkaars, bij de schoorsteen waar zwarte piet net verdween, uitdooft.

romo

Bericht door romo » 20 nov 2018, 17:02

Ik hoop vurig dat NL wakker wordt en onderstaande advies van Bolkestein opvolgt, anders is Pandora uit de box.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2822009 ... epact-niet

romo

Bericht door romo » 20 nov 2018, 17:22

Zelfs Paul Scheffer (PvdA ideoloog) is er negatief over, dat zegt alles IMHO;

Van Tanger naar Marrakesh en weer terug
Van Tanger naar Marrakesh en weer terug
In september was ik in Tanger. Daar bezocht ik een katholieke kerk, Notre-Dame de Tanger, waar Afrikaanse jongeren bescherming hebben gevonden. Ze worden opgejaagd door de politie en naar eigen zeggen als oud vuil behandeld. Ze wezen beschuldigend naar Europa, dat zijn grensbewaking aan Marokko heeft uitbesteed.

Hun situatie is schrijnend. Sommigen waren al jaren onderweg, gevangen in een niemandsland. Ze konden niet terug, want de familie had ruimschoots betaald voor hun overtocht naar Europa, én ze konden niet vooruit, want zo gemakkelijk is de overtocht niet meer.

Met die ervaring in het achterhoofd volg ik de discussie over het pact van Marrakesh, dat de internationale migratie beter wil reguleren. Dit pact van de Verenigde Naties moet in december worden ondertekend, maar stuit op weerstand. Landen als Amerika, Australië, Hongarije en Oostenrijk zullen niet tekenen. Inmiddels is in België en Nederland de discussie opgelaaid.

Elke poging om legale en illegale migratie beter te ordenen verdient steun, want het onvermogen van regeringen leidt nu tot mensonterende toestanden. Juist omdat het zo’n belangrijke kwestie is moet een overeenkomst op een evenwichtige manier de verschillende belangen afwegen.

Daar bestaat gerede twijfel over. Migratie wordt in deze tekst als een meerwaarde gekenschetst. Weinigen zullen ontkennen dat geordende migratie veel kan bijdragen aan de samenleving. Er is ook een andere kant, maar over de problemen spreekt het pact op een ontwijkende manier als ‘uitdagingen’.

Het achterliggende idee is dat migratie zowel een welbegrepen eigenbelang is van de rijkere landen als een vorm van ontwikkelingssamenwerking voor de armere landen. De Canadese jurist Louise Arbour, die de totstandkoming van het pact begeleidde, zegt dat deze landen „voor hun eigen ontwikkeling behoefte zullen hebben een deel van hun arbeidskrachten te exporteren” (De Tijd, 16 november).

Het migratiepact schiet nu tekort – ondanks alle goede voornemens
Het pact wil migratie versoepelen en stelt de rechten van legale én illegale migranten voorop. Dat kan het moeilijker maken om ongewenste migratie tegen te gaan. Het Marrakesh-pact zegt meer over de bescherming waar illegale migranten recht op hebben, dan over hun terugkeer naar de landen van herkomst. Wel krijgt het bestrijden van mensensmokkel terecht nadruk.

De Vlaamse socioloog Mark Elchardus stelt vast dat in tal van bepalingen onvoldoende onderscheid wordt gemaakt tussen legale en illegale migratie. Hij schreef onlangs in De Morgen dat het hoofd van de EU-delegatie deze kwestie aan de orde heeft gesteld bij de onderhandelingen over de tekst. Die kritiek is volgens hem goeddeels genegeerd.

Zo roepen de 34 pagina’s tekst veel vragen op. De Nederlandse en Belgische regeringen proberen de discussie te dempen door erop te wijzen dat het migratiepact niet bindend is. Dat is een oneigenlijk argument: hoezo geeft deze veronderstelde vrijblijvendheid de doorslag? Van een goed pact mag je toch hopen dat het verplichtend is?

Bovendien stelt hoogleraar internationaal recht Tom Zwart in de Volkskrant: „Rechters zijn vaak eigenwijzer en creatiever dan politici willen. Ook in deze Marrakesh-tekst kan een creatieve jurist iets bindends lezen, zeker in samenhang met andere verdragen. Ngo’s en activisten zullen daar ook op inspelen.”

De juridische strekking van het pact vraagt om verduidelijking – vrijblijvend is het zeker niet. Artikel 15 onderstreept de „nationale soevereiniteit”, maar artikel 41 zegt: „We commit to fulfill the objectives and commitments outlined in the Global Compact”. Deze ‘commitments’ moeten onderdeel worden van nationale wetgeving, waarbij de specifieke omstandigheden van elk land meetellen.

Het beroep op mensenrechten zal in de praktijk voornamelijk liberale rechtsstaten raken. De voornemens in het pact hebben weinig gevolgen voor al die landen waar autoritaire regimes heersen. Dat zijn doorgaans de landen waaruit migranten wegtrekken. Zo schept het Marrakesh-pact vooral verplichtingen in de landen van aankomst.

Een parlementaire bespreking moet in Nederland en België tot de conclusie leiden dat het pact in deze vorm tekortschiet – in weerwil van alle goede voornemens. De huidige verdeeldheid vereist heroverweging. Internationale migratie is een wezenlijk vraagstuk voor de toekomst van Afrika en Europa: regulering van die migratie vraagt om duidelijke akkoorden, niet om halfslachtige teksten.

Ondertussen zitten de opgejaagde jongeren uit Kameroen, Sierra Leone en Niger nog steeds in de katholieke kerk van Tanger te wachten. Op een heldere dag kun je Spanje zien liggen. Ook met hun situatie voor ogen moet een migratiepact evenwichtiger de belangen wegen van alle betrokkenen. Dan kan het een overeenkomst worden die bindend is voor iedereen.

Paul Scheffer is hoogleraar Europese studies.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 nov 2018, 17:27

romo schreef: 20 nov 2018, 16:27 ^Lastig

Doodzwijgen gaat niet lukken hoewel zeer wenselijk IMHO

Het enige wat ik kan bedenken is dat iedereen erg moe wordt van deze steeds oprakelende non-discussie, waarmede het dan steeds minder nieuws waardig wordt, vervolgens als een nachtkaars, bij de schoorsteen waar zwarte piet net verdween, uitdooft.
Ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Zoals je zelf al zei, de media hebben ook tijd / papier te vullen.

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 20 nov 2018, 17:57

De NPO moet ophouden met deze linkse propaganda. Ook andersdenkende betalen belasting waarop zij teren. Programma’s, presentatoren en gasten zijn allemaal lid van dezelfde club. Zelfs de reclame tussendoor lijkt speciaal uitgekozen voor de linkse doelgroep.

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 20 nov 2018, 18:19

Mike R32 schreef: 20 nov 2018, 17:57 De NPO moet ophouden met deze linkse propaganda. Ook andersdenkende betalen belasting waarop zij teren. Programma’s, presentatoren en gasten zijn allemaal lid van dezelfde club. Zelfs de reclame tussendoor lijkt speciaal uitgekozen voor de linkse doelgroep.
Precies de reden waarom ik er eigenlijk nooit naar kijk. Niet dat RTL rechts is.. :roll:

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 20 nov 2018, 18:23

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 nov 2018, 07:57

Wanneer is vol echt vol, hier waar wij wonen is 't nog vrij ruimtelijk, maar wat doe je met stapels- ik zeg kuddes- migranten die, zoals we weten van het heden en uit het nabije verleden:
a)de scholing vaak niet hebben
b)de taal niet machtig zijn (zelfs Engels niet)
c)een cultuurshock krijgen
d)op zoek naar werk moeten
e)integreren moeten, maar vaak niet willen/kunnen

Dat is nu al een probleem.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2018, 08:01

Aan de hand van wat zaterdag en zondag gebeurde tussen voor -en tegendemonstranten van Zwarte Piet denk ik dat miljoenen autochtonen het zogenaamd worst is(want wel wat anders aan hun kop: gezin, werk, alle ballen hoog en kop boven water houden hier in NL), maar dat die ook in het achterhoofd hebben: moet dit nu echt?

Dit kun je ook loslaten op het Pact van Marrakech, door de strot gedouwd.

En langzamerhand oververhit de snelkookpan Nederland.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2018, 08:05

Heb je wel eens zo'n trek dat je de bestelde pizza wel in drie happen op kunt en dat notabene je eigen vrouw (die geen trek had dieet weetikveel dus geen pizza besteld) die pizzasnijer pakt en met een dikke grijns bijna de helft wegsnijdt en van het bord graait?
Dat is dan nog je liefhebbende vrouw en die geef je een corrigerende mep als je moslim zou zijn, nu ga je mopperen.

Dit idee heb ik bijna dagelijks hoe 't hier in Nederland gaat....

dvh

Bericht door dvh » 21 nov 2018, 08:25

Ze (iedereen) zoeken het maar lekker uit.
Kijk geen nieuws , lees geen krant , actualiteitenprogramma's weet ik het bestaan niet van.
Iedereen , alles , kan de rambam krijgen.
Ik maak mijn brilletjes. Ga naar huis en doe mijn eigen ding.

Simpel life = happy life.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2018, 08:56

Maar je leest de comments wel David, blijf je toch nog een beetje bij:)

dvh

Bericht door dvh » 21 nov 2018, 09:17

Beetje ^^'

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 nov 2018, 10:35

dvh schreef: 21 nov 2018, 08:25 Ze (iedereen) zoeken het maar lekker uit.
Kijk geen nieuws , lees geen krant , actualiteitenprogramma's weet ik het bestaan niet van.

Snap je punt. Maar wanneer ga je je druk maken? Ik hoor zoveel mensen dit roepen. En als individu doe je ook weinig. Totdat er, zoals bij mijn oom van 85, 3 Eritrese gezinnen in het appartementencomplex worden gepropt naast eerdergenoemde, met elk 3 of meer kinderen die lopen te joelen. Hangend op balkon luid telefonerend, rotzooi maken in het gehele complex, gooien van alles op de vloer van snoep tot sigaretten. Klagen helpt niet want ze staan je glazig aan te kijken met hun domme kop. Klagen bij de woningbouw, helpt helemaal niks. Ja ze gaan op gesprek. LOL. Nu is het maar goed dat oompie slechthorend is maar als ik op bezoek ben hoor ik ze ALTIJD. Kan je vertellen, wordt je niet vrolijk van.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2018, 11:14

535d schreef: 21 nov 2018, 10:35
dvh schreef: 21 nov 2018, 08:25 Ze (iedereen) zoeken het maar lekker uit.

Snap je punt. Maar wanneer ga je je druk maken? Ik hoor zoveel mensen dit roepen. En als individu doe je ook weinig. Totdat er, zoals bij mijn oom van 85, 3 Eritrese gezinnen in het appartementencomplex worden gepropt naast eerdergenoemde, met elk 3 of meer kinderen die lopen te joelen. Hangend op balkon luid telefonerend, rotzooi maken in het gehele complex, gooien van alles op de vloer van snoep tot sigaretten. Klagen helpt niet want ze staan je glazig aan te kijken met hun domme kop. Klagen bij de woningbouw, helpt helemaal niks. Ja ze gaan op gesprek. LOL. Nu is het maar goed dat oompie slechthorend is maar als ik op bezoek ben hoor ik ze ALTIJD. Kan je vertellen, wordt je niet vrolijk van.
Ik zou gewoon KEIHARD Band Aid met 'Do they know it's Christmas?' er tegenin gaan opzetten. Of het gehele Live Aid concert uit het jaar daarna (1985). Wat is er toch veel ten goede veranderd he sindsdien....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 nov 2018, 11:27

Het is het klein leed wat het grote plaatje laat zien.
Het zijn de kansenwijken van morgen die gevormd worden. Een goede melkkoe voor de zieligheidsindustrie, maar meer ook niet.
Wie het kan betalen trekt weg, en de rest kan de tering krijgen.

WJ

Bericht door WJ » 21 nov 2018, 11:30

Plaats reactie