Dit ^!tomgtr schreef: 19 nov 2018, 14:49
A) Sinterklaas is een mooi traditioneel volksfeest voor kinderen.
B) Hoe zwarte piet eruit ziet kan voor sommige mensen wat aanstoot geven, voor anderen is het juist een deel van de traditie.
C) Een hoop nutteloze racismekaart trekkers en geitenwollensokken maken er elk jaar een onzinnig gedoe van.
D) Een andere groep tokkies misbruiken het onderwerp net zo hard en maken er nog een grotere bende van.
Het aantal mensen dat tegen Zwarte Piet zijn is een kleine minderheid. Ze hebben de afgelopen jaren echter veel aandacht gekregen in de linkse media, bij de NPO werden ze overal met open armen ontvangen. Er waren wat linkse figuren die erin meegingen, maar het is nooit een meerderheid geworden. Hun verhaal was niet overtuigend: het volk wil liever de traditie met Zwarte Piet behouden.
Toch kon men dat niet accepteren. De mensen die tegen waren niet en de linkse media niet. Men bleef deze kleine groep aandacht geven. Ze moesten hun mening erdoorheen drukken. Dus gingen ze ook demonstreren, terwijl er kinderen bij waren. Links noemt dat 'gebruik maken van je recht'. Ik noem dat 'blijven zuigen en doorzeiken' en de racismekaart spelen. Demonstreren is niet nodig om je te laten horen, een podium hebben ze de afgelopen jaren genoeg gehad.
Inmiddels zijn we namelijk op een punt dat het geen discussie meer is, geldt voor beide partijen. Volgens mij wil de meerderheid gewoon Zwarte Piet behouden, dus lijkt mij dat de meest logische keus in een democratie.