Ik mag weer meepraten, eindelijk weer BMW als Daily.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: TT weg, A4 2.7TDI verkocht.. A8 op LPG zou je dat wel doen??
En dan meteen de verkoop in? Of overweeg je hem toch te gaan rijden?
-
Pff dat is wel een giga tegenvaller zeg. Maar compleet oprijden nu? Hij is iig grotendeels weer fris.
- Niels
- Auto: Prius+
Qua kosten heb ik het redelijk in de hand weten te houden, ik zit op bijna de helft van de aanschaf wat toch wel beetje een vuistregel lijkt
Zuur daarbij is dat ik er vanaf aanschaf amper 1000km mee heb gereden
Bij de vorige was de APK ook zowat de helft van de aanschaf maar die auto kostte ook maar de helft van deze.
Anyway, de auto mag absoluut weg. Ik wil simpelweg “ff” niet meer in een Audi rijden, zelden zo klaar geweest met een auto. Punt is wel dat deze qua inverstering wat hoger de markt op moet wil ik er procentueel niet mega bij inschieten. Dus wat is wijsheid? Doorrijden met het risico op nog meer ellende, afscheid nemen met verlies?

Anyway, de auto mag absoluut weg. Ik wil simpelweg “ff” niet meer in een Audi rijden, zelden zo klaar geweest met een auto. Punt is wel dat deze qua inverstering wat hoger de markt op moet wil ik er procentueel niet mega bij inschieten. Dus wat is wijsheid? Doorrijden met het risico op nog meer ellende, afscheid nemen met verlies?
-
Doorrijden met risico op nog meer ellende. Bevalt me vooralsnog erg goed, met uitzondering van het financiële gedeelte.
- Niels
Ik denk dat het daar op neer gaat komen Allen, nu 1 a 2,- per kilometer afschrijven ga ik niet. Het ding rijdt verder wel geweldig alleen het moest met originele Audi onderdelen niet zo’n gezeik zijn....
- Jan-Willem
Blijft een gaaf model, je hebt een top interieur.
Ik zou er lekker paar weken mee sturen, misschien kan je er nog vriendjes mee worden
Ondanks dat de audi jou liet zitten en je met een prius op vakantie moest
Ik zou er lekker paar weken mee sturen, misschien kan je er nog vriendjes mee worden

Ondanks dat de audi jou liet zitten en je met een prius op vakantie moest

- Peric
Lekker er mee gaan rijden. Verkopen doet au, en de auto is naar je zin. Anders had je 'm niet gekocht.. 

-
Tsja, je kunt hem altijd op internet zetten voor een flinke prijs. Uitgebreide poetsbeurt, fotootje van de stapel facturen/onderhoud dat nu gedaan is. Komt er niemand op af, dan rij je lekker door. Nu verkopen en enorm op afschrijven vind ik zonde.
- Arthur
Dat kun je ook doen. Maar ik zou eerlijk gezegd m'n verlies nemen en op de volgende overgaan. Hopen dat die dan wel betrouwbaar is /)
- Niels
Ja zoiets ga ik nog wel proberen denk ik. Eerst de 18" wielen er nog ff onder, de S8 spiegels erop en een nieuwe verdamper.
Daarna gewoon een Prius erbij ofzo
Daarna gewoon een Prius erbij ofzo

- Arthur
Paar serieuze knaken op tafel leggen en een wat jongere Lexus kopen, dat is volgens mij echt jouw ding. Een RX450h ofzo 

- Niels
Ik ga geen serieuze knaken voor een auto neerleggen Arthur. Heb er steeds minder voorover, je hebt er toch altijd gezeik mee. Tref ik net die Lexus waar toch net weer wat mee is. Net als met de Prius, aircopomp kapot? Goh dat komt nooit voor, nog nooit mee gemaakt....kost 2500,- meneer ja dat is pech hebben zeg...
Als deze weg gaat komt er een E39 van 2k ofzo, dat past me wel. Kost per jaar ook knaken aan onderhoud maar dan kun je tenminste onderdelen krijgen. Wat een verademing zal dat zijn, niet langer dan 2 dagen hoeven wachten!
Als deze weg gaat komt er een E39 van 2k ofzo, dat past me wel. Kost per jaar ook knaken aan onderhoud maar dan kun je tenminste onderdelen krijgen. Wat een verademing zal dat zijn, niet langer dan 2 dagen hoeven wachten!
- Martin van der Zwaard
https://www.vanderbijautos.nl/occasions ... #!DSC_0045
Alles voor te krijgen en gaat bijna nooit kapot.
Alleen een beetje roesten doen ze wel
Hij heeft ook nog een mooie 535i staan, een E39.
Alles voor te krijgen en gaat bijna nooit kapot.
Alleen een beetje roesten doen ze wel

Hij heeft ook nog een mooie 535i staan, een E39.
- Niels
Zoiets is ook wel wat idd, liever de opvolger dan maar dit zou best een optie zijn. Anti roest behandeling, lpg er op en je hebt voor 6k een prima kilometervreter.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Holy crap dan heb je wel serieuze pech jaNiels schreef: 15 nov 2018, 20:22 Ik ga geen serieuze knaken voor een auto neerleggen Arthur. Heb er steeds minder voorover, je hebt er toch altijd gezeik mee. Tref ik net die Lexus waar toch net weer wat mee is. Net als met de Prius, aircopomp kapot? Goh dat komt nooit voor, nog nooit mee gemaakt....kost 2500,- meneer ja dat is pech hebben zeg...

-
Is dat die Prius die nooit kapot gaat?Niels schreef: 15 nov 2018, 20:22 Ik ga geen serieuze knaken voor een auto neerleggen Arthur. Heb er steeds minder voorover, je hebt er toch altijd gezeik mee. Tref ik net die Lexus waar toch net weer wat mee is. Net als met de Prius, aircopomp kapot? Goh dat komt nooit voor, nog nooit mee gemaakt....kost 2500,- meneer ja dat is pech hebben zeg...

- Arthur
Tja, dat kan ook. Maar lekker in de garantie kopen heeft ook wel wat. Maar zijn jouw centen 

- Niels
Verder echt 0 aan gehad, heb ook wel een jong gebruikte aircopomp gescoord voor veel minder maar dat is wel de reden dat ik tegen Lexus aan hik. Het zal kwalitatief super zijn maar als je er iets aan krijgt.... Verder is het qua onderdelen niet super gangbaar lijkt me. Iets waar ik na deze Audi ook erg rekening mee hou.ErikS schreef: 15 nov 2018, 20:49Is dat die Prius die nooit kapot gaat?Niels schreef: 15 nov 2018, 20:22 Ik ga geen serieuze knaken voor een auto neerleggen Arthur. Heb er steeds minder voorover, je hebt er toch altijd gezeik mee. Tref ik net die Lexus waar toch net weer wat mee is. Net als met de Prius, aircopomp kapot? Goh dat komt nooit voor, nog nooit mee gemaakt....kost 2500,- meneer ja dat is pech hebben zeg...
Als deze weg gaat komt er een E39 van 2k ofzo, dat past me wel. Kost per jaar ook knaken aan onderhoud maar dan kun je tenminste onderdelen krijgen. Wat een verademing zal dat zijn, niet langer dan 2 dagen hoeven wachten!![]()
- Niels
In de garantie kopen brengt met zich mee dat je serieus geld mee moet brengen tenzij je een Dacia koopt en daar heb ik geen trek in. Garantie dekt de kosten op onderhoud en reparatie, aan de andere kant schrijf je in die periode fors af. Financieel is het lood om oud ijzer behalve dat je eerst veel geld moet neerleggen.Arthur schreef: 15 nov 2018, 20:58 Tja, dat kan ook. Maar lekker in de garantie kopen heeft ook wel wat. Maar zijn jouw centen![]()
- Arthur
Jij rijdt hem toch 10 jaar dan toch?
- Niels
Kan me het niet voorstellen!
- Martin van der Zwaard
En zo'n ding rijdt ook erg goed.Niels schreef: 15 nov 2018, 20:37 Zoiets is ook wel wat idd, liever de opvolger dan maar dit zou best een optie zijn. Anti roest behandeling, lpg er op en je hebt voor 6k een prima kilometervreter.
Wat betreft Lexus...wij hebben een klant met een 2002 GS300 maar daar kunnen we bij de dealer nog prima spullen voor bestellen. Die dingen rijden natuurlijk bij bosjes in het midden oosten etc etc dus onderdelenvoorziening is wel goed denk.
- ///Joost
Ik denk dat het normaal is dat je er even emotioneel helemaal klaar mee bent, na amper gereden te hebben en een flinke kostenpost te hebben gehad. Ik zou er sowieso nog 2 maandjes mee doorrijden, en kijken hoe het gaat. Zoals al eerder gezegd is de wagen echt naar je zin, anders had je hem niet gekocht. Tuurlijk had je het anders gedaan als je dit had geweten, maar zo gaat dat bij tweedehands auto's. Je weet vrijwel nooit wat je koopt.
Het issue onderdelenbeschikbaarheid is wel een puntje. Maar als daarentegen de auto nu betrouwbaar blijkt, hoeft dat ook geen probleem te zijn. Het moet wel heeeeerlijk rijden volgens mij.
En als je er écht vanaf wil, is een mooie E38 niets voor je?
Het issue onderdelenbeschikbaarheid is wel een puntje. Maar als daarentegen de auto nu betrouwbaar blijkt, hoeft dat ook geen probleem te zijn. Het moet wel heeeeerlijk rijden volgens mij.
En als je er écht vanaf wil, is een mooie E38 niets voor je?
-
Gewoon blijven rijden tenzij je weet dat er veel moeilijk verkrijgbare onderdelen regelmatig stuk gaan. Bij elke oude wagen moet er met pech een shitload aan geld in, maar het is nog altijd minder dan de afschrijving die iemand als Arthur weggooid als je het over een jaar of 5 uitsmeert.
- Niels
Tja, punt is dat ik wel weet dat al het rubber en plastic onder motorkap niet van briljant goede kwaliteit zijn en dat de A8 specifieke delen waarschijnlijk met een jaar er toch allemaal wel uit zijn. Was het een hobby auto dan was dat lastig maar wel op te lossen, voor een daily vind ik dat eigenlijk onacceptabel. Als iets stuk is dan moet dat binnen afzienbare tijd gemaakt kunnen worden. Kosten technisch is het ff slikken omdat ik gezien de staat van onderhoud beter had verwacht maar daar valt wel overheen te komen. Een A8 of aanverwant wordt natuurlijk nooit echt goedkoop en dat wist ik bij voorbaat. Overigens was een collega met een relatief jonge Passat 2.0TDI ook al meer dan 2k kwijt dit jaar, om maar ff in perspectief te blijven zien.

Hoe verhoudt zich de onderdelen prijstechnisch t.o.v. Mercedes of bmw eigenlijk? Destijds heb ik een zwarte ‘04 GS300 laten staan voor deze, best spijt van achterafMartin van der Zwaard schreef: 16 nov 2018, 08:46En zo'n ding rijdt ook erg goed.Niels schreef: 15 nov 2018, 20:37 Zoiets is ook wel wat idd, liever de opvolger dan maar dit zou best een optie zijn. Anti roest behandeling, lpg er op en je hebt voor 6k een prima kilometervreter.
Wat betreft Lexus...wij hebben een klant met een 2002 GS300 maar daar kunnen we bij de dealer nog prima spullen voor bestellen. Die dingen rijden natuurlijk bij bosjes in het midden oosten etc etc dus onderdelenvoorziening is wel goed denk.