Het valt mij op dat Merc en Ferrari nogal banden vreten de laatste races.
Gr Ron
Dit dus.RS-Ron schreef: ↑12 nov 2018, 12:33 Wat ik niet helemaal snap is dat er gezegd wordt dat Max Ocon voorbij had moeten laten. Max had een voorsprong van 2.9 sec. op Hamilton en ik kan me voorstellen dat je dan geen FI voor je wilt hebben die 0.5 sec sneller is voor een rondje of 4-5. Het verschil zit hem in de rechte stukken dus gaat het de RBR in sector 2 veel tijd kosten. En Max weet ook de wingman nr 2 in sector 2 echt geen passend moment vind om hem er voorbij te laten. Gr Ron
Dan had ie niet Horner of Marko mee moeten krijgen, die hadden meteen geslagen. Die twee waren behoorlijk duidelijk. Denk wel dat de F1 een statement had moeten maken ivm de toekomst. Dit genereerd de mogelijkheid voor Mercedes & Ferrari om volgend jaar met 5 wingmans te gaan rijden. Stel, moet het eerst nog zien, RBH doet volgend jaar mee voor het kampioenschap......... dan moet Max of Gasly bij elke achterblijver zeer voorzichtig zijn, anders tikken ze jou eraf...... heb net de onboard van Ocon ook zitten kijken, valt me e.a. op:ErikS schreef: ↑12 nov 2018, 13:12 We vergeten even voor het gemak, dat Max VOOR Bottas had gestaan met P1.
Echt compleet onacceptabel wat mij betreft....
Een klap/duw is in het heetst dan ook zo gek nog niet. Ik las ergens dat ze van RB beter iemand met hem mee konden laten lopen, dat ben ik dan ook wel eens..... Dit was te verwachten. Wees maar blij dat 'ie geen Licentie puntjes heeft ontvangen.
+1Ybo schreef: ↑12 nov 2018, 13:38 In theorie mag je jezelf "unlappen", maar nooit via een gevecht, ook al aangegeven door Whiting. Max had beter moeten weten is natuurlijk flauwekul, je verwacht nooit dat Ocon em laat staan in bocht 2, om eerder genoemde reden. Hamilton heeft makkelijk praten, die had dit ook niet laten gebeuren met Max op 2,5 sec achter em. Hamilton probeert alleen zijn eigen, cadeau gekregen, overwinning wat meer glans te geven door aan te geven dat het ook Max z'n fout was.
Van Ocon ook onnozel, hij had meteen daarna blauwe vlaggen gekregen en Verstappen weer voorbij moeten laten. Compleet doelloos. En nogmaals, had Max de ruimte gelaten, dan was in sector 2 Hamilton binnen z'n DRS gekomen omdat Ocon Max daar niet voorbij had gelaten en in dat deel veel langzamer is. De actie had ook niks met de race van Ocon te maken, maar meer met iets van bewijsdrang tegenover Verstappen.
En daar had de FIA dus voor moeten zorgen. Een Haas of Williams op twee ronden die gaat knokken met een leider van de race met als risico 10 seconden straf en 3 punten voor de coureur zal ze niet zo afschrikken. Zeker als er wat updates of korting op de bak en motor tegenover staat. Een passende straf was een straf geweest die het niet de moeite waard maakt op deze manier de hand die je voert extra te likken. Maar ook hier is de politieke correctheid belangrijker, als Max hem had gevloerd had hem dat een race-ban opgelevert voor 5-6 races. Was ie dus meteen kansloos geweest in 2019. En daar moet ie op z’n 21e ff allemaal mee dealen in een split second.Forza schreef: ↑12 nov 2018, 14:03+1Ybo schreef: ↑12 nov 2018, 13:38 In theorie mag je jezelf "unlappen", maar nooit via een gevecht, ook al aangegeven door Whiting. Max had beter moeten weten is natuurlijk flauwekul, je verwacht nooit dat Ocon em laat staan in bocht 2, om eerder genoemde reden. Hamilton heeft makkelijk praten, die had dit ook niet laten gebeuren met Max op 2,5 sec achter em. Hamilton probeert alleen zijn eigen, cadeau gekregen, overwinning wat meer glans te geven door aan te geven dat het ook Max z'n fout was.
Van Ocon ook onnozel, hij had meteen daarna blauwe vlaggen gekregen en Verstappen weer voorbij moeten laten. Compleet doelloos. En nogmaals, had Max de ruimte gelaten, dan was in sector 2 Hamilton binnen z'n DRS gekomen omdat Ocon Max daar niet voorbij had gelaten en in dat deel veel langzamer is. De actie had ook niks met de race van Ocon te maken, maar meer met iets van bewijsdrang tegenover Verstappen.
Je was me voor, denk er precies hetzelfde over. Op dat punt kan en mag het gewoon niet gebeuren dat (in deze situatie) Ocon er nog naast rijdt. Daarom verwacht je het niet en kijk je ook niet meer, dit had net zo goed die schijnheilige Hamilton kunnen zijn geweest.
Het enige positieve hieraan is, is dat niemand het meer in z'n hoofd haalt om op Verstappen te unlappen. Zoals hij al de reputatie had bij ingehaald worden voor positie, de ander kiest... er allebei af of de poging afblazen.