[8 augustus] DF Vrij rijden op CPZ

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gesloten
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jul 2007, 12:21

SpeedCars schreef:Stelletje [img:41:46]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... ftopic.gif[/img] sletten, dit topic gaat over vrijrijden [img:47:65]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... _rulez.gif[/img] bespreek dat lekker ergens in de kroeg :mrgreen:
mee eens. :wink:

Gebruikersavatar
vipernl
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 apr 2007, 22:29
Locatie: rotterdam

Bericht door vipernl » 29 jul 2007, 20:06

is er nog plek??

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 29 jul 2007, 20:14

Ik heb vanmiddag ook al een PM gestuurd of er nog plek is, ik heb er ook wel zin aan.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7227
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 29 jul 2007, 20:34

In het ergste geval komt mijn plekje vrij, want mn baas doet moeilijk om vrij te geven die dag.

Daar heb ik morgen dus nog even een flinke discussie met hem over, want ik ben het er absoluut net mee eens :twisted:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 jul 2007, 20:38

Fabian schreef:In het ergste geval komt mijn plekje vrij, want mn baas doet moeilijk om vrij te geven die dag.

Daar heb ik morgen dus nog even een flinke discussie met hem over, want ik ben het er absoluut net mee eens :twisted:
Bespreek het maar goed met hem hoe relaxed dat werkt en hoe gestrest je kunt worden als het niet doorgaat, indireckt heeft jou baas en rijdend NL er ook baat bij dat je op zandvoort bent..eneuh een coupe erbij maakt me blij :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 29 jul 2007, 21:22

Fabian schreef:In het ergste geval komt mijn plekje vrij, want mn baas doet moeilijk om vrij te geven die dag.

Daar heb ik morgen dus nog even een flinke discussie met hem over, want ik ben het er absoluut net mee eens :twisted:
Ik ben er 's middags ook niet met die vervelende aanvragen, dan kun jij wel vrij krijgen ;)

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 29 jul 2007, 21:42

En ik dus ook al niet!!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 jul 2007, 21:52

Dennis van der Schoot schreef:En ik dus ook al niet!!
jeetje wie moet ik nu nog in halen op het rechte stuk :cry: dus je komt niet, maar wacht eens er rijd ook nog een starlet mee volgens mij? that may save my day :idea: ow en Elmar met de MB Vito :lol:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 29 jul 2007, 22:04

Ho! Misverstand ik ben er gewoon hoor!!
Ik zal rustig aan doen,kun je me voorbij :wink: .

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 jul 2007, 22:30

Dennis van der Schoot schreef:Ho! Misverstand ik ben er gewoon hoor!!
Ik zal rustig aan doen,kun je me voorbij :wink: .
Ah gelukkig, eneuh das aardig van je :lol: dan lijkt het nog wat, laat ik jou in de bochten wel voorbij :wink: alhoewel, ik denk dat jij er met mr happytale ook niet zo hard in kunt sturen als bv een speedster zou kunnen, en er rijden een stuk of wat speedsters mee, tis heavy spul met die snelle subs en M cars en anders snel spul 8) gezellie.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 30 jul 2007, 08:36

Vlak de Mini's niet uit Rene..Berthil heeft 240pk onder de kap zitten 8) icm semi's kan dat nog leuk worden..

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7227
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 30 jul 2007, 08:39

Erik, Dennis, ik heb aangegeven dat er 8/8 geen aanvragen komen van Obdam en Van de Boom, jullie zijn dus ook geblokkeerd die dag in het ROB :wink: :P

Dus ik ben vrij :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 30 jul 2007, 08:47

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 jul 2007, 11:31

Prachtig initiatief dit! :D

maar ik moet toch ernstig op zoek naar een circuitwaardige auto

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 jul 2007, 12:00

Hans GP1630 schreef:Vlak de Mini's niet uit Rene..Berthil heeft 240pk onder de kap zitten 8) icm semi's kan dat nog leuk worden..
240pk :shock: in zo'n lekker scheurijzer als de mini? ai...allemaal kanonnen dus op een paar uitgezonderd, zo'n mini pak ik alleen op het rechte stuk en tegen die tijd dat je de lange Tarzan door bent heb ik ze waarschijnlijk al weer voor me :lol:
Vind het super met de Hartge maar om echt wat vrijer te rijden en te knallen dan is een goedliggende voorwiel aandrijver toch wel iets safer soms...
Misschien over 5 jaar als de Donkervoort D8 GT betaalbaar is 2d hands, dan kun je lekker gassen op Zandvoort en Assen(dat rijmt :lol: )
anyway, eerst maar eens een paar ronden de baan verkennen en de hoe de auto daarop reageert, ben er wel benieuwd naar, volgens mij als ie uitbreekt doet ie dat tot nu toe redelijk vloeiend dankzij die mooie sper, maar wil niet teveel uitbreken, ik probeer slow in and fast out 8)
Heb vorige week nog ff geprobeerd om heel & toe te doen maar dat ging niet echt :oops: dus doen we maar niet, nadeel vooral na het lange rechte stuk waarschijnlijk regelmatig wat blokkerende achterwielen, op een circuit is dus BMW SMG 2 wel makkelijk die geeft toch automatisch tussengas bij terug schakelen?

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 jul 2007, 13:25

Nee joh, Rene, dan is er toch geen klap meer aan? :wink:
Waarom lukt heel-toe niet bij jou? Vreemde pedaalstand of vreemde voetstand? :lol:
Een maat van mij heeft ook een beetje vreemde voeten want hij krijgt z'n voet niet eens zover naar binnen gedraaid zodat het hem enigszins zou lukken :shock:
En anders 50meter eerder remmen bij de Tarzan, je kan er toch niet verliezen (of toch wel juist eigenlijk.....).

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7227
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 30 jul 2007, 14:41

In de QP is heel-toe ideaal toepasbaar, eitje! Gaspedaal en rempedaal zitten ideaal daarvoor. Je moet natuurlijk wel een beetje doortrappen op die rem....

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 jul 2007, 14:48

Bij elke BMW zijn de pedaalstanden goed voor heel and toe. Helaas bij VAG staat het gaspedaal dieper dan het rempedaal.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 jul 2007, 15:29

Maar Rene heeft geen BMW he, maar een Hartg(aati)e :wink:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 30 jul 2007, 15:34

nu moet ik toegeven dat ik heel en toe ook nog wel lastig vind in de M Coupe.. In de 323ti van me vriendin gaat het veel makkelijker...

Nu heb ik natuurlijk nog geen circuit ervaring en zal ik de auto er ook niet veel voor gaan gebruiken dus echt leren hoeft mij ook niet...

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 30 jul 2007, 15:34

Ik heb Peter (de initiator) een PB gestuurd maar heb helaas nog niets gehoord. Ik doe graag mee. Ik heb een circuittrining op Zandvoort achter de kiezen, stuk of 10 vrij rijden sessie's en de nodige rondjes op de Ring, dus ik denk wel dat ik een rijder ben :)

Als iemand al betaald heeft maar verhinderd is wil ik dat plaatsje wel overnemen als de organisatie akkoord is.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 jul 2007, 17:22

Fabian schreef:In de QP is heel-toe ideaal toepasbaar, eitje! Gaspedaal en rempedaal zitten ideaal daarvoor. Je moet natuurlijk wel een beetje doortrappen op die rem....
Ideaal? ik ben het niet gewend en ben te bang om van het rempedaal te glippen met te weinig ervaring in heel & toe...dus ik doe het maar niet maar probeer een andere oplossing te vinden?
Misschien wel laat remmen en dan remmend de bocht insturen tot juiste ingangssnelheid en dan koppeling voorzichtig? oplaten komen als ik bijna klaar ben met remmen en hij niet meer te hard kan afremmen op de motor? of zou ie dan in de bocht te onstabiel worden...ik zal er wel eens mee spelen kijken wat voor mij het beste kan/is, rem liever wat vroeger dan dat ik de grindbak induik :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 jul 2007, 18:22

Gewoon op tijd remmen, van 4de(/5de?) versnelling naar de 3de zetten, en dan pas op het allerlaatst de koppeling rustig op laten komen, maar nog VOORDAT je begint met insturen. Zo zou ik het doen. Ik zie vaak nog achterwielaandrijvers op de koppeling afremmen voor de tarzan en dat gaat bijna altijd gewoon goed hoor, gewoon geen ronderecords neer willen zetten :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 jul 2007, 18:33

Maik schreef:Gewoon op tijd remmen, van 4de(/5de?) versnelling naar de 3de zetten, en dan pas op het allerlaatst de koppeling rustig op laten komen, maar nog VOORDAT je begint met insturen. Zo zou ik het doen. Ik zie vaak nog achterwielaandrijvers op de koppeling afremmen voor de tarzan en dat gaat bijna altijd gewoon goed hoor, gewoon geen ronderecords neer willen zetten :wink:
Inderdaad, als je hem te vroeg loslaat terwijl de motor in "ruste stationeer draait" en je snelheid te hoog is en je al in 2 zit dan krijg je dat piep banden ff stil effect omdat hij dan ineens te hard op de motor afremt, die moet weer fff meelopen met de auto qua toeren.
Een bocht wat inremmen is meer voor voorwiel aandrijvers of als je onderstuur hebt/krijgt...achja ik kijk wel ff...eerste rondjes toch ff aanvoelen en weer terrein leren kennen.

weten jullie al welk deel we gebruiken? het lange circuit of een stukje eraf?

[img:410:600]http://www.cyclevision.nl/site2005/Images/QeDBJMog.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7227
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 30 jul 2007, 18:51

het hele circuit

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten