Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Vlokmans

Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.

Bericht door Vlokmans » 02 nov 2018, 20:14

MParallel schreef: 02 nov 2018, 20:08 Door lichtval alleen al kunnen delen heel anders van kleur lijken, ook al is er nooit herspoten.
Eens, maar doelde in concreto op één van die frietenbakken hierboven, waarbij het al in de advertentie vermeld stond dat een portier gespoten was.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 02 nov 2018, 20:14

Zilver blijft een moeilijke kleur om te spuiten. De voorbumper van mijn zeezilveren Audi destijds heb ik drie keer laten overdoen.

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 02 nov 2018, 20:31

Stond laatst naast een nieuwe Seat (volgens mij) de plastic bumpers hadden kleurverschil met de plaatstalen zijschermen.. geen gezicht maar was inherent aan het materiaal volgens de verkoper.

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 02 nov 2018, 21:12

Klopt zilver is erg lastig te spuiten. Mijn oude E46, ook silbergrau moest ook een stukje gespoten worden. De spuiter heeft eerst 8 staaltjes moeten spuiten om exact dezelfde kleur te krijgen met een perfect resultaat.. Het kan dus wel.
Laatst gewijzigd door Auke M535i op 03 nov 2018, 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 nov 2018, 21:53

Oh? Dan is het toch lastig spuiten? Anders had ‘ie uit de losse pols dat stukkie wel ff gespoten ;)

JP

Bericht door JP » 02 nov 2018, 21:58

Misschien moet Bram zijn zoektocht niet zo uitgebreid op dit forum laten volgen. Met elke auto is wel iets, overal ziet men spoken en er zijn meer dan genoeg betweters. Een foutloos exemplaar zal niet voor niets > €40k kosten. Daarbij als hij de auto (waarom dan ook) ooit wil door verkopen komt men meteen met dit draadje op de proppen om de auto af te kraken omdat er (bijv.) een zijschermpje overgespoten is. Als je wat ziet dan met een echte kenner een AKK doen en daarna genieten :df:

Arthur

Bericht door Arthur » 02 nov 2018, 22:03

Dat is zeker beter!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 nov 2018, 22:15

JP schreef: 02 nov 2018, 21:58 Misschien moet Bram zijn zoektocht niet zo uitgebreid op dit forum laten volgen. Met elke auto is wel iets, overal ziet men spoken en er zijn meer dan genoeg betweters. Een foutloos exemplaar zal niet voor niets > €40k kosten. Daarbij als hij de auto (waarom dan ook) ooit wil door verkopen komt men meteen met dit draadje op de proppen om de auto af te kraken omdat er (bijv.) een zijschermpje overgespoten is. Als je wat ziet dan met een echte kenner een AKK doen en daarna genieten :df:
Zit zeker wat in JP :thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 nov 2018, 22:15

Op kleur verschil beoordelen is lastig, zeker met grijs. Mijn oude E46 Cabrio was zilver, eerste lak en beide voorschermen hadden op het oog kleur verschil met de deur.

Een beetje plaatwerk-werk vind ik nog niet zo heel spannend. Bij de Meppel M3 is het de kilometers icm een laatste Italiaanse dealer stempel in het boekje 5 jaar geleden en slechts 10dkm geleden. Dit is juist een auto waarom mensen op hun hoede zijn bij een Italiaanse import. Behalve Bram dan :tooth:

100% zeker dat de kilometers niet kloppen op dit ding en aangezien het hele interieur vernieuwd is zijn er maar weinig indicaties van de echte kilometerstand. Als dat al af te lezen is aan een auto.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 nov 2018, 22:37

Als er gesjoemeld is met de kilometers moet er toch zo’n DOT zichtbaar worden?

Adwo

Bericht door Adwo » 02 nov 2018, 23:00

Nee, de tamper dot laat alleen zie dat het chassisnummer niet overeenkomt tussen de tellerbak en de lcm.

mark323ti

Bericht door mark323ti » 02 nov 2018, 23:44

Tja al dat gezeur over gespoten panelen. Een M3 e46 is tussen de 12 en 17 jaar oud. Dan kan er natuurlijk wel eens wat gespoten zijn. Niet door af laten schrikken. De staat van de techniek lijkt mij belangrijker. Met een M3 moet je rijden. Heb de indruk dat Bram geen beleggingsobject zoekt. Eerste lak en aantoonbaar minder dan 100K kilometer, dan praat je al snel over 40K. Liever een exemplaar wat gebruikt maar goed onderhouden is voor rond 25K. Daar kan je rustig kilometers mee maken. Zal niet veel meer in waarde dalen.

De M140i suggestie vind ik nog zo slecht niet. Meer keuze, jonger, dus minder kans op tellerfraude, geen gespoten panelen etc. Auto is zeker sneller dan een M3 e46. Mist natuurlijk wel het hoogtoerige atmosferische blok. De e46 begint toch wel echt oud te worden.

vester86

Bericht door vester86 » 02 nov 2018, 23:59

ik heb nog een bmw specifieke scantool liggen (bmw scanner) waarmee e46’s uitgelezen kunnen worden, hiermee kan je ook wat dieper ik het systeem VIN nummers en tellerstanden checken. wellicht een optie om te gebruiken/mee te nemen bij het kijken van wat auto’s? kan vaak ook al een hoop meer duidelijk van worden, nog zonder een meter te rijden.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 03 nov 2018, 00:15

+1 mark, voor 30k koop je gewoon geen perfecte E46 M3 zonder dat er iets aan is gespoten, een gaatje in de historie zit of iets dergelijks. Daarnaast zou ik liever eentje kopen met wat meer kilometers voor minder geld en een iets mindere staat, waar je mee durft te rijden dan een hele dure met weinig kilometers in topconditie.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 nov 2018, 00:21

Bram schreef: 02 nov 2018, 22:37 Als er gesjoemeld is met de kilometers moet er toch zo’n DOT zichtbaar worden?
Die licht op als er verschil zit tussen de stand in de sleutel, teller en lichtschakelaar. Als alle drie gewoon naar dezelfde stand zijn gesjoemeld dan ga je geen tamperdot zien.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 nov 2018, 00:22

Dat is ook zeker zo. Maar dit is een exemplaar van 30k plus die niet 100 punten is. 100 punten hoeft ook helemaal niet maar je mag meer verwachten van een 30k plus exemplaar dan van eentje van 25k. Dus idd, zoek eentje van een 25k met wat meer ervaring. Houd je dik 5k over voor onderhoud of benzine.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 nov 2018, 07:11

Voor mij is Bram de meest naïeve persoon die hier rondloopt. Heeft een onwerkelijk slechte ervaring met het aankopen van een M3 die prima reed. Maar het gevoel dat dingen niet kloppen en dat er schade is geweest die verzwegen is gaat knagen.

Dus maak je een keuze om niet met een auto verder te rijden, hoe goed een en ander ook gerepareerd is. En vooral dit bij de volgende te voorkomen.

Ondanks deze ervaring gaat hij - zoals Niels zo mooi zegt - gewoon weer blind een M3 avontuur in met die grijze. Hij zegt dat hij zorgvuldiger is. Iedereen hier kan zien dat dit niet zo is.

Hoe naief kan je zijn ? Het gaat er toch helemaal niet om of een auto wel of niet in goede staat is ? Bij een auto met die leeftijd is er altijd wel iets. Daar doe je immers die aankoopkeuringen voor. Maar je wil gewoon geen auto dat al meteen begint met een vreemd gevoel.

Toen hij paar dagen terug tegen me zei dat het volledige interieur vervangen was vond ie dat een pluspunt, want nieuw interieur. Dan heb je toch echt een mega grote plaat voor je kop. Ik riep meteen verder kijken.

Natuurlijk zegt het vervangen van een interieur an sich niet alles. Maar in dit geval juist wél. Het vervangen van een interieur prima past immers bij een M3 van €19k maar niet bij eentje die voor €30k wordt aangeboden met lage km-stand. Dus het begint al meteen met het uitzoeken hoe dat kan. Wat ik dus zeg: er vallen meteen negatieve dingen op. En dan moet je meteen door naar de volgende.

Mocht je daardoor een parel hebben gemist (interieur vervangen vanwege kleur) dan is het gewoon pech. Je hoeft immers niet over een week een M3 te vinden dus waarom zo balen dat je iets misloopt ? Gewoon streng zijn en bij het eerste vreemde gevoel meteen verder kijken. Alleen dat is een remedie tegen herhaling van het eerste debacle. Dat avontuur was al dom genoeg door iets te kopen zonder aankoopkeuring terwijl die ook nog eens vooraf gewaarschuwd was.

Maar Bram schiet deze grijze M3 niet meteen af want de verkoper was toch zon aardige vent ! Ik weet dat ik ontzettend irritant kan zijn maar hoe kan je dan niet geïrriteerd raken van zoiets ?

Als je gaat voor een geïmporteerd exemplaar kan je toch veel beter de auto zelf importeren van een particulier ? Dan heb je gezien wie de verkoper is. Wat voor persoon het is. Heb je een geweldig avontuur voor een auto die je jarenlang kan koesteren. Of gewoon maanden geduld en toeslaan als er een net Nederlands exemplaar voorbij komt.

Sorry dat ik zo ongezellig overkom.

Luco

Bericht door Luco » 03 nov 2018, 07:51

Ik zou een auto niet laten staan omdat er een keer wat gespoten is of dat er een interieur vervangen is, ik zou wel willen weten waarom het gedaan is, is de voorkant eraf gereden of heeft er iemand met een sleutel langsgelopen, nogal een verschil (ook als is het dan niet perfect overgespoten)
Wat betreft interieur vond een van de eigenaren de kleur misschien wel verschrikkelijk maar wilde perse de rest van de opties en is het daarom vervangen.
Dus niet gelijk verder kijken, maar even uitzoeken.

JP

Bericht door JP » 03 nov 2018, 07:56

Afbeelding

Vanos
Auto: BMW 325i

Bericht door Vanos » 03 nov 2018, 08:59

Luco schreef: 03 nov 2018, 07:51 Ik zou een auto niet laten staan omdat er een keer wat gespoten is of dat er een interieur vervangen is, ik zou wel willen weten waarom het gedaan is, is de voorkant eraf gereden of heeft er iemand met een sleutel langsgelopen, nogal een verschil (ook als is het dan niet perfect overgespoten)
Wat betreft interieur vond een van de eigenaren de kleur misschien wel verschrikkelijk maar wilde perse de rest van de opties en is het daarom vervangen.
Dus niet gelijk verder kijken, maar even uitzoeken.
Dat interieur is wel bij de dealer gedaan, speciaal voor de verkoop. Hoeft opzich nog steeds geen probleem te zijn, maar dan is de vraag wel hoe goed het gedaan is. Misschien is het de mindset die door dit topic wordt opgeroepen, maar ik vind de bekleding er toch ook wat vreemd uitzien. Met name in de hoek van de stoel hier. Die rimpels zitten daar normaal toch niet?

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 nov 2018, 09:22

Ik heb het nog even bij mijn limburgse contact gevraagd maar de M3 die hij heeft is carbon zwart met fabrieks schuifkantel dak.
Hij is de tweede eigenaar met origineel 85.000 km. Heeft alle beurten gehad en alle modificaties. Nooit op een circuit geweest en rijd alleen in de zomer af en toe met de auto. Vorig jaar ongeveer 800 km er mee gereden. Deze heeft ECHT nooit schade gehad en is in showroom conditie. Auto is uit 2001. De prijs waar hij aan denkt ligt tussen de 35 en 40 duizend waarbij het meer tegen de 40 aan zit als tegen de 35.
De man is echt een liefhebber. Of de prijs redelijk is kan ik niet bepalen maar ik denk dat er nog maar weinig m3`s zijn in deze staat en km stand.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 03 nov 2018, 11:40

Da's een stevige prijs voor een 2001 auto. Maar wat jij zegt Hans, ze worden schaars. Vind maar eens een knap exemplaar.

Deze mist dan wel een dakje en navi, maar heeft zo goed als de helft minder gelopen.

https://www.premiumclassics.nl/news/925 ... man-Kardon

Als je deze netjes houdt en er max 3000-5000km per jaar mee rijdt, dan ga je ook niet afschrijven, integendeel.

Wel even kijken of ie niet krom is (geweest). :tooth:

JP

Bericht door JP » 03 nov 2018, 11:45

Van eerste Zwitserse eigenaar
884 On-board literature, Italian

:hmmm:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 03 nov 2018, 11:51

In Zwitserland spreken ze Frans, Duits en Italiaans. Verschilt per regio. Prijs is veel te hoog.

Jussi

Bericht door Jussi » 03 nov 2018, 12:05

Het gaat er niet om dat de auto spuitwerk heeft gehad. Het gaat erom dat het spuitwerk slecht is uitgevoerd.

Kleurverschil zou er niet zijn als de zijkanten waren uitgespoten en dan was er ook niet zo'n verschil in lakdikte met de rest. Daarnaast zitten die koplampsproeiers ook niet goed. Dat is gewoon niet koosjer en iets heel anders dan Mark die wat krassen op zijn bumper wil laten aanpakken.

Verder zat er een kiwi interieur in dat nu overtrokken is en nog niet zo heel mooi ook aan de vouwen te zien.

Remmen op? De auto staat al 8 maanden te koop.

Grote bogen, grote bogen. Er is veel beter te vinden.

Plaats reactie