Ik weet niet wie van jullie die auto in het echt heeft gezien, maar tegenwoordig staat de X5 Le Mans in de gesloten garages van de Mobile tradition aan de Schleissheimer strasse in Munchen. Volgens de gastvrouw van MT die ons door het gebouw van MT rondleidde is de X5 LM gebouwd om de grenzen van het X5 ontwerp op te zoeken.
Er is nooit de intentie geweest deze auto in produktie te nemen. Door de hoge produktie-en uitontwikkelingskosten zou de prijs dermate hoog zijn dat er geen economische basis zou zijn. Tegenwoordig wordt de X5 LM gebruikt voor eenn aantal evenementen zoals heuvel klims zoals op de Kesselberg. Een van de annecdotes die zij vertelde was dat wanneer de X5 LM buiten de deur kwam moesten ze langs de ontwikkelafdeling rijden. Die beklaagden zich dan voor het hoge geluidsniveau waardoor ze zich niet op het werk konden concentreren
De hele auto incl de carroserie is aangepast op het vermogen van de auto. Hij is rijklaar en wordt ook zo gehouden. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het E31 M8 prototype welke op dat moment op de nominatie stond om verschrot te worden omdat deze niet tonbaar was. De daarvoor ontwikkelde S70 motor werd later voor de Mc Laren F1 doorontwikkeld en is uiteindelijk de grootvader van de motor uit de X5 LM.
Mvrgr,
Raymond