Maar dat kan ook aan mij liggen.

GVD, weer een nieuwe stickertomgtr schreef: 16 okt 2018, 00:39 Tenzij dat spul bij die pomp echt E10 is. Dat spul waardoor ze 98 eigenlijk als E0 kunnen verkopen.![]()
Van mijn part plakken ze er Disney stickers op, zolang maar duidelijk is hoeveel troep er doorheen gemengd zit.
En ik zou denken dat onze slimme beleidsmakers die iets gemakkelijker willen maken ook wel snappen dat een extra sticker op de pomp plakken juist meer verwarring kan oproepen. Zeker als de termen die op de sticker staan lekker nietszeggend zijn, en tegenstrijdig met de huidige getallen. In boekjes van auto's spreken ze over octaangetallen. De meeste mensen snappen nu dat een hoger getal vaak veiliger is. Laten we er een vage code voor terugplaatsen waarbij een lager getal beter is, en de diesel noemen we B7 (met de B van diesel).Eric Z schreef: 15 okt 2018, 22:33 Ik dacht dat nederland iets als een kennis economie was. Plaats een paar borden met 130 en wat tijden erop en niemand snapt het meer.
Plak een paar stickers op een benzine slang en niemand snapt het meer.
Kunnen al de mensen lekker in een bus stappen ofzo als dit al te ingewikkeld is.
Niets ten nadele van de enkeling met een oldtimer die zich er wel bewust van moet zijn uiteraard. Maar die weten het vaak wel want die lezen wel verder dan de eerste de beste krantenkop die ze tegen komen.
Tja een typisch ambtelijk gedrocht waar heel wat uurtjes vergaderen en rapporten aan gespendeerd zullen zijn. Kompleet los van de realiteit. B0/5/7 en E0/5/10 etc zijn gewone namen in de productie en handel. Maar dat geen consument dit iets zegt , daar waren die ambtenaren dan kennelijk niet van op de hoogte. Degenen die fit beslisten zullen sowieso wel door chaufeur rondgereden.Tom schreef: 17 okt 2018, 08:42En ik zou denken dat onze slimme beleidsmakers die iets gemakkelijker willen maken ook wel snappen dat een extra sticker op de pomp plakken juist meer verwarring kan oproepen. Zeker als de termen die op de sticker staan lekker nietszeggend zijn, en tegenstrijdig met de huidige getallen. In boekjes van auto's spreken ze over octaangetallen. De meeste mensen snappen nu dat een hoger getal vaak veiliger is. Laten we er een vage code voor terugplaatsen waarbij een lager getal beter is, en de diesel noemen we B7 (met de B van diesel).Eric Z schreef: 15 okt 2018, 22:33 Ik dacht dat nederland iets als een kennis economie was. Plaats een paar borden met 130 en wat tijden erop en niemand snapt het meer.
Plak een paar stickers op een benzine slang en niemand snapt het meer.
Kunnen al de mensen lekker in een bus stappen ofzo als dit al te ingewikkeld is.
Niets ten nadele van de enkeling met een oldtimer die zich er wel bewust van moet zijn uiteraard. Maar die weten het vaak wel want die lezen wel verder dan de eerste de beste krantenkop die ze tegen komen.
Er zal vast een goede achterliggende gedachte zijn waarom dit op deze manier gedaan is, maar als het doel is om dingen duidelijker te maken (zonder die achterliggende gedachte te kennen) dan slagen ze daar in mijn ogen niet in.
Beetje hetzelfde als de invoering van IBAN. Oorspronkelijke reden is super, overal eenduidigheid, maar m'n oude bankrekening kon ik uit m'n hoofd terwijl ik die stomme IBAN code nog steeds moet opzoeken en verhuizen van bank is anno 2018 nog steeds een hel. Goed idee, bagger uitvoering.
Euro 95 in België is ook E10, daarom zit er een E10 sticker op. In Nederland is Euro 95 (nog) E5. Ik vraag me alleen af waarom er geen E0 sticker is bedacht voor V-Power, etc.Booooh schreef: 16 okt 2018, 00:02 Best gek toch om op een Belgische pomp een E10 sticker te plakken bij 95 (zoals is afgesproken) en in Nederland een E5 sticker, als je niets van die materie weet is dat op z'n minst verwarrend.