Ik wilde gewoon een FWD 1.8T, de quattro vind ik geen meerwaarde hebben en is duurder in wegenbelasting, verzekering en onderhoud volgensmij ook.
Had een leuke TT gezien maar die had iets meer KM's dan gewenst, maar toen ik in de buurt was Donderdag toch even binnen gestapt want op de foto's was die netjes en ik wilde het liefst een zwarte. Auto zag er echt heel goed uit (voor een 18 jaar oud ding). Velgen passen heel goed bij het model. Lak was gesealed (ofzoiets) door de vorige eigenaar, interieur was netjes en de bekleding voor z'n leeftijd ook erg netjes. Er zat ook een map bij van de laatste eigenaar met facturen van onderhoud en reparaties, bij de dealer ook uitgevoerd. Geeft toch een beetje vertrouwen ook dat er niet echt op onderhoud is bespaard. Banden waren ook gewoon Conti's. Kan natuurlijk nog van alles ontploffen maar zijn toch kleine dingen die mij iig goed doen.
Auto was vanuit de fabriek ook netjes aangekleed, orgineel Xenon, stoelverwarming, climate control, zwarte hemel, etc.
Dus afspraak gemaakt om vanochtend te rijden.

De 1.8T ken ik wel, het onderstel is gewoon VAG dus ook wel bekend mee. Het zicht vanuit de auto was wel even wennen maar dat geeft iig het idee dat je niet in een Golf/A3 zit.

De auto reed goed, wat je kan verwachten van een 18jaar oud ding. Het interieur had wel de nodige piepjes en kraakjes maar dat is wel op te lossen.
Het onderstel was vrij stug, ik weet niet wat eronder zit maar dat zoek ik met de tijd wel uit. Hij is volgensmij ook gechipt, ik ga even rondmailen om te kijken door wie, ik vond hem wat nerveus op het gas reageren dus volgensmij was het geen JD chip. Maar ondanks dat liep die met z'n 220k km's gewoon goed door de toeren heen.

Op de planning staat eerst uitzoeken of en door wie die gechipt is, welk onderstel eronder zit. Als ik dat weet kan ik besluiten daar iets mee te gaan doen, eibach pro kit met dempers, iets beter afgestemde custom chip bij vagtechniek, en eventueel een catback systeem voor wat meer beleving zijn enige dingen die ik overweeg. Voor de rest de auto gewoon netjes maken en onderhouden.
Auto krijgt een verse APK en dan vd week ophalen.