Autobahnvignet Zwitserland (buiten- of binnenzijde ruit?)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joop

Autobahnvignet Zwitserland (buiten- of binnenzijde ruit?)

Bericht door Joop » 28 jul 2007, 13:48

Ik heb net mijn vignetten voor Oostenrijk en Zwitserland bij de ANWB gehaald. Echter één probleempje: Die van Zwitserland plakt alleen aan de achterzijde kan ik deze nu gewoon buiten op de ruit plakken?

Achterop het vignet staat dat deze aan de binnenzijde van de ruit moet worden opgeplakt... :?

Wie o wie kan mij helpen (uiterlijk voor zondagnacht... :wink: )

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 28 jul 2007, 14:58

Probleem is dat als je een zwister verteld dat ie niet kan plakken aan de binnenkant hij er toch een probleem van gaat maken.

Succes met je oplossing. Ik zou lekker om Zwitserland heen rijden.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 jul 2007, 15:27

Een tip is het ding met vaseline in te smeren. Plakt 'ie aan de binnenkant van de ruit maar kun je hem later zo weer erafhalen en aan een kennis geven. :wink:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 28 jul 2007, 15:29

Of doorzichtige tape?

allen

Bericht door allen » 28 jul 2007, 16:02

heb zo eens eentje van Oostenrijk geplakt. Niet meer te verwijderen. Bijna 2 jaar met lijmresten gereden totdat Carglass, volgens mij stiekem express, m'n ruit volledig molde tijdens een reparatie.

Btw, in Zwitserland moet je helemaal niet over de Snelweg. Geloof mij maar. Als je van rijden houdt heb je geen vignet nodig voor de meest fantastische wegen! Leeg of zwaar beladen. Ik zou altijd over de bergpassen gaan!

Joop

Bericht door Joop » 28 jul 2007, 17:36

Ik zou wel eens kijken, anders plak ik dat kreng er wel op als dat echt nodig is; dat zal pas na de eerste stop zijn: Basel; daar hoef ik niet per sé met de auto te zijn, want heb het hotel net aan de Franse kant van Basel geboekt.
Alleen richting München (tussenstop voor de reis naar Wenen) moet ik nog een stukje door Zwitserland omdat de omweg naar Lindau via Duitsland (binnendoor) net te lang is om daarna de Deutsche Alpenstraße te pakken... Dus vandaar stukje door Zwitserland (Basel - Zürich - Lindau am Bodensee) over de snelweg vanwege de beschikbare tijd.

Vanaf München naar Wenen, stukken autobahn en stukken door de bergen.

Alleen alles is een beetje afhankelijk van de tijd en hoelang ik bij sommige stukken blijf hangen.

Geld voor die vignetten is het probleem niet: ten eerste heb ik ze al en ten tweede ben ik wat flexibeler in mijn wegenkeus (boete voor het niet hebben van het vignet is 100 CHF (ca. €65,-) + vignet. Loop liever dat risico niet, want dan stop ik dat liever in de tank. :wink:

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 28 jul 2007, 19:14

Joop,
het Zwitserland-vignet was tot nog toe altijd TWEE-zijdig.
Als je hem van het velletje trekt zul je zien dat aan die kant dezelfde beeltenis zit.

Plakken aan de binnenzijde dus.

Joop

Bericht door Joop » 28 jul 2007, 19:52

Ruud Bosch schreef:Joop,
het Zwitserland-vignet was tot nog toe altijd TWEE-zijdig.
Als je hem van het velletje trekt zul je zien dat aan die kant dezelfde beeltenis zit.

Plakken aan de binnenzijde dus.
Moet toch maar eens vaker naar Zwitserland... :wink: :lol:

Dat gekloot met die vignetten; gewoon maar een elektronisch tolpoortje maken adhv kentekenplaatregistratie.

Plaats reactie