Amsterdam
- MartijnGizmo
Amsterdam
Als het goed is ga ik komende week met het vrouwtje een keer naar Amsterdam, maar zit met een paar vraagjes:
- wat is handig qua parkeren? (maakt het uit als je op zondag gaat?)
- wat is behalve de Kalverstraat en omgeving leuk voor shoppende vrouwen?
- wat is handig qua parkeren? (maakt het uit als je op zondag gaat?)
- wat is behalve de Kalverstraat en omgeving leuk voor shoppende vrouwen?
- duifjes.com
- HansD
Parkeren in IJburg (afslag S114) en vandaar de tram pakken naar centraal (10 minuten). Bij de 1e stoplichten rechts en daar parkeren, er staat dat het niet mag maar ik hbe nog nooit een controle gezien.
Kalverstraat en nieuwendijk zijn baggerstraten en volledig inwisselbaar met elke winkelstraat in een andere stad. Leuke winkels zul je daar niet vinden, alleen maar filialen van ketens. De 9 straatjes zijn wel leuk maar op zondag niet open http://www.de9straatjes.nl/
PC hooft en Bijenkorf vinden vrouwen over het algemeen ook leuk.
Kalverstraat en nieuwendijk zijn baggerstraten en volledig inwisselbaar met elke winkelstraat in een andere stad. Leuke winkels zul je daar niet vinden, alleen maar filialen van ketens. De 9 straatjes zijn wel leuk maar op zondag niet open http://www.de9straatjes.nl/
PC hooft en Bijenkorf vinden vrouwen over het algemeen ook leuk.
- Joop
Ik parkeer zelf altijd bij het Waterlooplein onder het stadhuis en loop vanaf daar naar het centrum.
PC Hoofdstraat valt echt super tegen. Je kunt er voor de lol een keer doorheen lopen, maar dit doe je alleen voor de fraaie auto's die er regelmatig staan, de winkels wil je echt niet in (zelfs als geld geen probleem is).
PC Hoofdstraat valt echt super tegen. Je kunt er voor de lol een keer doorheen lopen, maar dit doe je alleen voor de fraaie auto's die er regelmatig staan, de winkels wil je echt niet in (zelfs als geld geen probleem is).
- Chuck
Ikzelf woon in het centrum van de stad. Rij bijna nooit met de auto alleen buiten amsterdam en for fun only
. Meestal ben ik met de scooter of fiets. Parkeren hier is niet leuk meer omdat je flink moet dokken, centrum waar ik woon is al gestegen naar 4,80 per uur. Laat kennisen of familie altijd buiten de stad parkeren en breng ze weer terug. Leuke straten op te shoppen zijn de 9straatjes, utrechtsestraat en pc hoofd maar daar kom ik meestal voor de mooie auto's.
grt Chuck
ps. fiets huren zie je veel meer van de stad vooral door de grachten is het mooi.

grt Chuck
ps. fiets huren zie je veel meer van de stad vooral door de grachten is het mooi.
- MartijnGizmo
- MartijnGizmo
- Joop
Een vriendin mag (of liever gezegd: moet) geld kosten...
O ja, wat winkelen betreft naast het standaard werk (Kalverstraat enzo) ook eens een paar zijstraatjes pakken: de negen straatjes bijvoorbeeld zoals Hans al aangaf.
Omdat zelfs de meeste Amsterdammers de straatnamen in de negen straatjes niet kennen even een opsomming: Reestraat, Hartenstraat, Gast-Huismolensteeg, Berenstraat, Wolvenstraat, Oude Spiegelstraat, Runstraat, Huidenstraat en Wijde Heisteeg.

O ja, wat winkelen betreft naast het standaard werk (Kalverstraat enzo) ook eens een paar zijstraatjes pakken: de negen straatjes bijvoorbeeld zoals Hans al aangaf.
Omdat zelfs de meeste Amsterdammers de straatnamen in de negen straatjes niet kennen even een opsomming: Reestraat, Hartenstraat, Gast-Huismolensteeg, Berenstraat, Wolvenstraat, Oude Spiegelstraat, Runstraat, Huidenstraat en Wijde Heisteeg.
-
Veel plezier in A'dam. Neem een setje knijpers mee voor jullie neus en extra schoenen. Nooit leuk om al die hondenkak aan de schoenzolen terug de auto in te gaan. Raad je dan ook ten sterkste af om daar met sandalen te lopen!
Bij drukte zet ik de wagen gewoon in een woonwijk bij sloten neer. Is dan 2 minuten lopen naar een tramstation. 10-15 Minuten later zit je in de stad.

Bij drukte zet ik de wagen gewoon in een woonwijk bij sloten neer. Is dan 2 minuten lopen naar een tramstation. 10-15 Minuten later zit je in de stad.
- Tom van H.
Ik zet hem meestal onder de arena of onder het olympisch stadion, dat zijn samen met nog 2 andere locaties de transferia waar je voor 5,50 euro per dag staat, inclusief 2 gratis retourkaartjes voor de tram/bus/metro. 15 minuutjes later zit je in de stad. 4,40 per uur betalen in de stad vertik ik..... (vooral omdat ik meestal een nacht blijf en je dan gewoon doorbetaald)
Zie ook http://www.parkerenamsterdam.nl
Zie ook http://www.parkerenamsterdam.nl