Het gaat om een Lexus IS 200 Sport uit 1999. Standaard geleverd met limited slip differentieel en door mij voorzien van 1JZ-GTE Vvti motor en R154 versnellingsbak.
De auto heeft net weer een nieuwe APK en er zijn 1000km geleden nieuwe Bridgestone Pontenza banden onder gezet.
De olie (Castrol Edge 5w30) en filter zijn 150km geleden vervangen en er zijn toen ook nieuwe remschijven en blokken voor gemonteerd.
Ik ben sinds 2012 eigenaar van de auto en deze is nu dus ruim 6 jaar in mijn bezit. Hij is in de eerste jaren gebruikt als daily.
Er zijn toen BC-Racing schokdempers onder gekomen (in hoogte en hardheid verstelbaar) en een Figs OEM+1 big brake kit.
Hierdoor passen nu de EU spec MKIV TT Supra remschijven op de auto.
De remklauwen zijn toen gereviseerd met nieuwe zuigers, pennen en pakkingen en zijn er RVS remleidingen gemonteerd.
Pas in 2016 is de 1JZ-GTE Vvti motor erin gekomen. Deze is gekocht bij Suprasport in Den Haag en ingebouwd door Groundspeed.
Er is eind 2016 een nieuwe CompetitionClutch stage 3 koppeling ingekomen met lichtgewicht vliegwiel en ARP vliegwiel bouten.
Nieuwe OEM slave cilinder met RVS leiding, nieuwe throwout bearing en schakelvork samenstelling.
In 2017 is er een uitlaat op maat gemaakt voor de auto bij Bastech. Het is een 3 inch RVS uitlaat vanaf de downpipe met race kat en einddemper.
Specs:
Toyota 1JZ-GTE VVti motor (114.000 km gelopen)
Denso IK22 Iridium bougies
Autobahn 88 Intercooler
Aluminium radiateur met samco topslang.
Custom 3inch RSV uitlaat met 200cels kat
Altijd Castrol Edge 5W30 gebruikt
Toyota Supra R154 versnellingsbak
Martin Crawler shifter bushing en shifter cup
CompetitionClutch Stage 3 koppelingsset
CompetitionClutch lichtgewicht vliegwiel
Custom cardan-as
altijd Redline MT90 gebruikt
BC Racing coilovers
Bridgestone potenza banden (1.000 km)
Figs OEM+1 Bigbrake kit (EU spec TT Supra schijven)
Hell RVS remleidingen voor en achter
Ferodo remblokken
Ik heb de motor altijd standaard gereden want de auto is al erg snel. Maar hij is opgebouwd om veel meer aan te kunnen.
De auto ziet er verder helemaal uit zoals deze geleverd werd in 1999. Alleen geen werkende airco.
Deze zou wel weer ingebouwd kunnen worden want alle voorbereiding zit er nog. Alleen de condensor en aircopomp ontbreken.
Het chassis heeft 286.000km gelopen maar alles wat kan slijten is al vervangen. De motor heeft 114.000km gelopen
Zoals de mag verwachten van een auto uit dit bouwjaar zijn er hier en daar wat gebruikssporen.
Ik zou de auto graag naar een andere liefhebber zien gaan. Het is een heerlijke auto om mee te rijden.
En prima te gebruiken als daily of als basis voor een trackday, circuit of drift auto.
De vraagpijs is 12.900 Euro. Graag contact opnemen bij serieuze interesse.





