BMW M2
- Daan
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: BMW M2
Geen pedal to the metal scheelt inderdaad alles vwb de schakelsnelheid bij de DCT. Ik heb ook het idee dat het terugschakelen in Sport en Sport+ sneller gaat naarmate je harder aanremt voor een bocht.
Daan...
PS, gefeli mannen met de M2C’s !
Daan...
PS, gefeli mannen met de M2C’s !
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Ben ik nu de enige met een handbak op DF??
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Wouter en Romo:)
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
Blijft erg fraai zo in het blauw hoor!
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
Tip: even je verwachtingspatroon bijstellen. Zo mooi als die porsche pdk dat doet wordt het nooit denk ik.Artosevo schreef: 24 sep 2018, 17:32 Ja, tuurlijk zit daar wel verschil in als je de snelste stand kiest. Had nu al gehoopt dat dat wat sneller zou gaan, maar inderdaad nog te weinig toeren gedraaid en nog geen pedal to the metal.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
MR (Shmee150) van F87bimmerpost die zijn bevindingen deelt over (de DCT in) zijn M2C.
Als ik voor de M2C ga over 24 maanden dan wel een met HB, bitte.Yesterday I managed to hit 1000 km during my trip to Berlin while running in the car... You all might know what that means if you have stretches of unlimited Autobahn in front of you.
I decided to do a number of full throttle spurts from 70/80 kmh in 3rd and 4th to 170 kmh shifting at around 5000 rpm. I ran through the different modes and the outcome of my tests was .
I did the tests since my car is going to Akrapovic next week and this would have been the last time on summer tires in Germany before the end of the year and March next year when I swap back to summers on the new BBS wheels. I would therefore not drive this set up anymore on the highway any time soon.
The outcome is not positive. Even though that the ASD is not as loud as in the OG M2 (in all modes!), it is still there and masks any outside noise. I have not heard my exhaust in the cabin yet, not one time... No burbles or anything. Instead I hear the dump valve / wastegate release noise in front of me when I release the throttle at lower revs with the radio off. I kid you not... ASD masks it all! The sound of my EU spec M2C is horrible, what a disgrace.
Now lets move to the engine and gearbox combo. The set up is a fail in my opinion. Throttle response in efficient (Yes, efficient not comfort) and Sport is not good enough. In Sport plus it is decent in lower speeds and lower gears, but as soon as you are in a gear too high it is pretty crap. Overall, it has a lazy behavior all around. Same as I experienced on the press trip in the manual. Same shit, different toilet.
The gearbox has hardly any feedback on throttle loaded shifts. On full throttle and shifts at 5K rpm the shifts are so seamless I feel like I am driving a McLaren or a Nissan GT R. Epic if you have a Supercar with a decent speed potential, but this is pretty rubbish.
The problem is now that since there is no sound whatsoever on full throttle, no interesting gearbox feedback and no engagement you focus on how fast or shall I say how slow the M2C is. You are like it is fast, but mwah this is not really fast. Speed climbed nicely and the engine wants to rev but the experience is one of the most boring I have ever had in a M product.
If it is seamless than it needs to be lightning fast, if it is not lightning fast then it needs to be engaging. The M2C is neither of this and therefore it is in my opinion pretty damn boring in this spec. Yes, the handling is better and it steers better, but I am talking about the engine, gearbox and exhaust combo.
I am pretty much stunned how crap it is. Never thought it would be this bad in the DCT, but it is horrible. This car needs a massive tune, exhaust and maybe even downpipes to make it engaging to drive. Right now it feels immensely linear, seamless and all the engine/shifting fun we had in the OG M2 and the ferocious behavior from the M4 is completely gone.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW M2
nope

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M2
Zo, die Shmee is lekker positief zeg..........je zou zo`n ding gekocht hebben........



- Artosevo
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: BMW M2
Nee je zal een Amerikaan hebben die er af en toe mee uitscheidt.



- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW M2
Kleine nuance: het is niet Shmee die dit verhaal schrijft maar één van zijn werknemers.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M2
DCT of handbak, hij is gewoon te klinisch geworden. Als je dus echt beleving wil koop je een "oude" 1M.Same shit, different toilet.
Je kan de M2c wel chippen en een andere uitlaatlijn geven maar volgensmij heeft die dan teveel vermogen waar die eigenlijk voor bedoelt is. En autobaan racen zijn er wel betere opties imo....
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: BMW M2
Oké, ik ben er uit
...





- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M2
Er zijn meer terugroep acties van BMW als ik dat zo lees.......Artosevo schreef: 25 sep 2018, 10:43 Nee je zal een Amerikaan hebben die er af en toe mee uitscheidt.![]()
![]()

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M2
Gewoon houden dat ding, Ben
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M2
Is inderdaad Schmee zelf niet, maar zijn 'manager' die de IM2COOl M2 had.Jussi schreef: 25 sep 2018, 08:09 MR (Shmee150) van F87bimmerpost die zijn bevindingen deelt over (de DCT in) zijn M2C.
Als ik voor de M2C ga over 24 maanden dan wel een met HB, bitte.Yesterday I managed to hit 1000 km during my trip to Berlin while running in the car... You all might know what that means if you have stretches of unlimited Autobahn in front of you.
I decided to do a number of full throttle spurts from 70/80 kmh in 3rd and 4th to 170 kmh shifting at around 5000 rpm. I ran through the different modes and the outcome of my tests was .
I did the tests since my car is going to Akrapovic next week and this would have been the last time on summer tires in Germany before the end of the year and March next year when I swap back to summers on the new BBS wheels. I would therefore not drive this set up anymore on the highway any time soon.
The outcome is not positive. Even though that the ASD is not as loud as in the OG M2 (in all modes!), it is still there and masks any outside noise. I have not heard my exhaust in the cabin yet, not one time... No burbles or anything. Instead I hear the dump valve / wastegate release noise in front of me when I release the throttle at lower revs with the radio off. I kid you not... ASD masks it all! The sound of my EU spec M2C is horrible, what a disgrace.
Now lets move to the engine and gearbox combo. The set up is a fail in my opinion. Throttle response in efficient (Yes, efficient not comfort) and Sport is not good enough. In Sport plus it is decent in lower speeds and lower gears, but as soon as you are in a gear too high it is pretty crap. Overall, it has a lazy behavior all around. Same as I experienced on the press trip in the manual. Same shit, different toilet.
The gearbox has hardly any feedback on throttle loaded shifts. On full throttle and shifts at 5K rpm the shifts are so seamless I feel like I am driving a McLaren or a Nissan GT R. Epic if you have a Supercar with a decent speed potential, but this is pretty rubbish.
The problem is now that since there is no sound whatsoever on full throttle, no interesting gearbox feedback and no engagement you focus on how fast or shall I say how slow the M2C is. You are like it is fast, but mwah this is not really fast. Speed climbed nicely and the engine wants to rev but the experience is one of the most boring I have ever had in a M product.
If it is seamless than it needs to be lightning fast, if it is not lightning fast then it needs to be engaging. The M2C is neither of this and therefore it is in my opinion pretty damn boring in this spec. Yes, the handling is better and it steers better, but I am talking about the engine, gearbox and exhaust combo.
I am pretty much stunned how crap it is. Never thought it would be this bad in the DCT, but it is horrible. This car needs a massive tune, exhaust and maybe even downpipes to make it engaging to drive. Right now it feels immensely linear, seamless and all the engine/shifting fun we had in the OG M2 and the ferocious behavior from the M4 is completely gone.
Daar was hij volgens mij wel gek van.
Hij brandt 'm wel écht serieus af zeg.

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Doet hij inderdaad. Dit komt uit zijn eigenaarstopic:
Daarom vanochtend naar het werk een paar stevige op- en afritten genomen om de dag goed te beginnen.
warrenw;23757124 schreef:Is it too soon to say yet if you regret switching to M2C or if you’re happy with the purchase?
Dit is geen M2C-bashing langs mijn kant want eigenlijk lijkt het me de enige juiste opvolger voor mijn M2 binnen 18-24 maanden. Ik word er enkel niet lyrisch van als ik dit zo lees.MR.;23757157 schreef:Yes, but I can already say to you that it is a better car, but is it also that much better that I can say it is worth the extra cash...
I need to find out by driving one back to back with a M2 if it is a good decision I made. The basis for tuning is by far the best BMW has ever made over the last 10 years. No doubt about that.
For me there is only one issue, it is the fact I need to spend more time and cash to make it one of the best cars BMW could have made, then I initially had anticipated. All the emission shit and the detune is just crap.
All in all, looking at the current values of the OG M2 they are a lot of car for the money right now and if I would have known what I know now I might not have bought a M2C but instead maybe get Tim's GT3 on a finance deal and get a smaller daily like i30N or a 140i.
This is all wisdom based on info I have now... For now I have a M2C in my garage and heavily tuned track themed MINI. That is gonna be the line-up for next year, so let's tune...
MR
Daarom vanochtend naar het werk een paar stevige op- en afritten genomen om de dag goed te beginnen.

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Ik begin wel aan de looks te wennen:


- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M2
Gefeliciteerd alle M2C bezitters, dikke spullen zeg 

- Artosevo
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: BMW M2
Nog even snel terugschakelen geprobeerd, maar dat gaat toch wel prima hoor, heerlijk snel. Opschakelen moet ik nog even wachten met m'n oordeel.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Ach er is altijd wel wat. Gewoon rijden dat ding gas erop!
Laatst gewijzigd door Andre op 26 sep 2018, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Dat is dus Marc Rutten de manager van Shmee, zn auto staat nu 2 maand bij akrapovic om daar als proefkonijn voor de uitlaat te dienen
Hij heeft zn 1AM2COOL kenteken ook op zn M2c
Hij vond de m perf uitlaat die ik eronder had op de m2 niks en volksverlakkerij want voor 3x de prijs heb je n akra die minder goed Klinkt:-)
Hij had zn blauwe m2 gewrapped en voorzien van een Carbon dak wat dus wrap was, maar dan wel het duurste van het duurste en beste( zei hij) niet van echt te onderscheiden dit icm met dat kenteken
En nog eens op Bimmerpost de detailers/garage in czech er van langs geven toen de eerste m2 rijklaar werd gemaakt zeg ik: ok jonge ga zo door:)
En Laat ik t zo zeggen: ieder heeft recht op een mening:)
Hij heeft zn 1AM2COOL kenteken ook op zn M2c
Hij vond de m perf uitlaat die ik eronder had op de m2 niks en volksverlakkerij want voor 3x de prijs heb je n akra die minder goed Klinkt:-)
Hij had zn blauwe m2 gewrapped en voorzien van een Carbon dak wat dus wrap was, maar dan wel het duurste van het duurste en beste( zei hij) niet van echt te onderscheiden dit icm met dat kenteken
En nog eens op Bimmerpost de detailers/garage in czech er van langs geven toen de eerste m2 rijklaar werd gemaakt zeg ik: ok jonge ga zo door:)
En Laat ik t zo zeggen: ieder heeft recht op een mening:)
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
En terecht antwoord op de overdreven rant van MR
Kijk ik kon ook overdreven halleluja doen over de M2, maar MR’s verhaal riekt naar marketing om allemaal aan de Akra te gaan
https://www.bimmerpost.com/forums/showp ... p=23764347
Kijk ik kon ook overdreven halleluja doen over de M2, maar MR’s verhaal riekt naar marketing om allemaal aan de Akra te gaan

https://www.bimmerpost.com/forums/showp ... p=23764347
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M2
Ik begrijp niet zo goed waarom je zijn kenteken er bij haalt. Je verhaal komt nu op mij over alsof je die Marc ff wilt bashen, of begrijp ik je verkeerd?
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Nee ik heb normaal contact met hem Hans.
We zouden mekaar zelfs in Den Haag ontmoeten
We zouden mekaar zelfs in Den Haag ontmoeten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten