allen schreef: 08 aug 2018, 18:09
Wat een onzin. Gemaakt voor Japanners!
Wat een lelijke grafbak!
Mijn eigen indrukken:
Japanners.. vrijwel NOOIT wat mee mis.
Mercedes.. regelmatig mankementen, waarbij je dan ook nog te horen krijgt: oh ja, dat onderdeel gaat vaak kapot.. das beste oder nichts.. doe mij maar nichts dan..
Vag.. het internet staat bol van de manco's: slechte motoren, DSG koppeling problemen, algemene problemen.
BMW Alpina,, recent mee gereden en fantastisch, maar ook over BMW hoor je vele "standaard" manco's, maakt mij huiverig..
Ik rijd al meer dan 35 jaar veelal Japanners, vrijwel nooit iets aan gehad
Mijn broer: heeft IS200 uit 1999, niet veel mee gereden, ca 180K Km.. buiten normale onderhoud beurtjes nog nooit iets aan geweest
Mijn vrouw 100K Km met Prius 2, alleen normale beurtjes, nooit iets aan geweest.
Ze is helaas gevallen voor New Beetle cabrio.. speciaal gezocht naar bouwjaar met de nieuwere versie van de 1.4TSI motor welke niet de beruchte distributieketting problemen en olie verbruikende zuigerveren van de oudere versie zou moeten hebben.
Ik moet zeggen, ding rijdt erg goed, maar... inmiddels in 65K km al 2x de dsg koppeling vervangen, nu weer bij garage voor een hele rits alarmlampjes, motornoodloop + 2!! centr vergrendeling motoren die kapot zouden zijn.. de wegenwacht die bij de auto kwam: tsja, VAG zien we dagelijks, Japanners bijna nooit
Gek, hè, maar ik kom toch telkens weer terug bij Japanse auto's, want die doen het gewoon, hebben dat soort boven beschreven standaard manco's (met enkele zeldzame uitzondering) niet.. misschien uiterlijk soms wat minder, maar rijden vrijwel altijd (erg) goed en doen het gewoon, sta je niet telkens met standaard manco's mee bij de garage
Lexus is zeker een merk wat bij mij in de toekomst in gedachten zal zijn als ik weer wat zoek