Aangezien ik weer wat te hobbyen wilde heb ik maar weer een speeltje erbij gekocht voor wat cicuitdagen en wellicht ook ring.
Deze plannen had ik eigenlijk met de golf 5 gti maar ergens toch beetje terughoudend dat een ander wel zou meehelpen met vervroegd afschrijven en ik toch wel schik met deze auto heb, dsg in combinatie met 360pk,510nm maakt de ritjes wel erg leuk!
prima auto voor die 10.000 km per jaar wat er vanaf nu waarschijnlijk nog minder zullen worden..
ik had in 2017 een bmw e46 323 coupe aangeschaft en deze beetje circuitwaardig gemaakt door er grotere remmen onder te zetten, veerpootbrug, semislicks (vorige eigenaar had er al een schroefset onder gezet).
Op de rechte stukken op de ring gewoon miste ik gewoon vermogen voor mijn gevoel en de meest rare auto's kwamen mij voorbij maar dat zal te maken hebben met de hoeveelheid geblazen auto's die er te vinden zijn.
Na de verkoop van de bmw een speurtoch gestart en toen de golf gekocht. deze is ondertussen voorzien van andere remmen afkomstig van golf 6 R20 en de avon semislicks liggen al een poos in de garage maar hebben er nog niet onder gezeten.
Een jaar of 7 geleden heb ik een seat ibiza sport in bezit gehad met leuke upgrades, denkend aan turbo,intercooler,uitlaat etc en dat was ook hardstikke veel fun!
Na wat speuren en doen een seat ibiza cupra gevonden die al een eindje de goede weg is geholpen.
K04 turbo.
Upgrade intercooler.
oliekoeler.
uitlaat
+ nodige aanpassingen om het vermogen op te krikken naar 253 pk en 410 nm.
overige aanpassingen om de rijeigenschappen te verbeteren:
V maxx Big brake kit voorzijde.
V maxx Schroefset.(hardheidinstelbaar)
Toyo 888 semi slicks.
Powerflex in de ophangingen.
Afgelopen dagen bezig geweest met wat achterstallig/preventief onderhoud.
Auto hield ietsjes in boven 5000 toeren dat is nu gelukkig ook opgelost.
4 2.0tfsi bobines geplaatst, luchtmassameter gereinigd, brandstofilter vervangen.
Rembloken aan de achterzijde waren echt op! staal op staal. deze wilde ik even snel wisselen zodat ik aanstaande zaterdag dagje vrij rijden kan meepakken op Zandvoort.
Helaas wilde de remzuiger om een vreemde reden maar halverwege terug, revisie setjes voor niks gehaald... dus toen gestart met speuren naar nieuwe remklauw.
Nu blijkt de cupra een 34mm remzuiger te hebben en die zijn blijkbaar lastig te vinden of langere levenstijd.
Uit eindelijk nu 2 nieuwe klauwen met brackets gekocht waarvan de zuigerdiameter 38mm zijn.
Vreemd genoeg waren de brackets te dik maar paste de nieuwe klauwen wel op de oude brackets

. Meteen maar de remolie vervangen zodat dat ook weer lekker fris is, gezien de drap?flokken? was het hard nodig.
Bij aankoop zag ik het blok olie zweten dus het heb ik het nodige open gemaakt om dit op te lossen.
Uit voorzorg het oliezeefje in het carter nageken om te zien of deze al een keer zou zijn vervangen, dit zeefje slipt vaak dicht bij de 1.8t motoren en zal stroing geven als oliedruk te laag wordt en deze auto had ook niet veel langer zo door moeten rijden.
Wat plaatjes voor bij het verhaal wat een forum zo leuk maakt, smurrie!!!