Mijn nieuwe project heeft eigenlijk maar 3 pluspunten:
1. Geluid
2. Uitdaging (om er hard mee te gaan.. (starre as en zo..))
3. Fun
En verder heeeel veel minpunten Van starre achteras tot standaard Ford bouwkwaliteit, je kunt er met gemak een pagina over volschrijven.. Maar dat ga ik niet doen, ik richt mij op de 3 pluspunten
Deze bouwjaar serie (1994-1995; die als laatste 2 jaar nog het 302 blok hebben (wat zo maximaal lekker klinkt)) vind ik wel een mooie model lijn hebben (zeker het profiel vanaf zijkant bekeken):
Col-de-Izoard.jpg (283 KiB) 1829 keer bekeken
Of schuin van voren (nog even niet op de nog wat kale wielkasten letten ):
PAU138668-zk-jpg.jpg (653.43 KiB) 1829 keer bekeken
Maar er zal nog heel wat werk nodig zijn dit een beetje sturend te krijgen. Gelukkig is er een bedrijf als Maximum Motorsport in de VS, die zich gespecialiseerd hebben in Mustangs laten sturen! Ook de remmen etc. moeten allemaal nog, maar ook daar is in ed VS echt van alles voor te koop.
Oh ja, ik had het over het geluid, nou dat klinkt zo (zitten nu side pipes onder; dat worden weer gewone (is iets te veel van het goede nu op langere ritten)):
Als je daarmee door de bergen rijdt is dat echt erg verslavend
Mont-Ventoux-zk--medium.jpg (687.2 KiB) 1829 keer bekeken
Joy schreef: 17 sep 2018, 22:41
Haha wat een geluid. Heerlijk. Wat levert dat blok nog aan vermogen?
Zoals de auto nu is, is het ongeveer (binnenkort de rollenbank op) 230PK maar kan mogelijk (ivm X pipe) 240 PK zijn (aan de kruk-as). Nog niet al te veel.Dat gaat wel een stuk meer worden, maar ga niet al te ver ivm het midden-gebied koppel dat ik niet te veel wil opgeven ivm lekker rijden op straat.
Bij mij zit die af fabriek 215 PK motor er in, maar heeft inmiddels al aanpassing aan uitlaat waardoor de motor iets beter ademt. Na de aanpassingen die ik ga doen wordt dat ongeveer 330PK, nog steeds niet dramatisch maar wel lekker om mee te rijden (icm veel koppel); komt ook kortere eindreductie in dus de acceleratie voelt straks wel OK, maar de topsnelheid is dan nog maar 240 km/h.
Eerste is echter de wegligging, en dan de remmen voordat er aan de PK's wat wordt gedaan: na een par haarspeldjes moeten de remmen al afkoelen
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 18 sep 2018, 07:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat is idd een overweging voor mogelijk later in het project. Eerst atmosferisch naar de rond de 330 toe (icm SC wordt dat dan al snel ruim 400). Maar zoals gezegd: eerst de wegligging, want anders krijg je die PK's niet op het asfalt
Thx! Klopt, met de juiste spullenboel kun je er best een aardige auto van maken. Echt super makkelijk (als je hard gaat) wordt het nooit, maar dat is nu juist een onderdeel van de fun: het moet een beetje uitdagend zijn
Sander-e46 had mij ook al op dat YouTube kanaal gewezen idd (in het roadtrips topic); nu ga ik er meer een 'streetable' racer dan drifter van maken (leuke roadtrips (Alpen, en andere gebergten) is voor mij het #1 doel van deze auto, trackdays het #2), er zat zeker interessante info bij.
Ook een leuk & informatief YouTube kanaal is deze: https://www.youtube.com/channel/UCUpmR1 ... LrccIARSPg Er is veel te koop voor dit type auto, maar er zit ook wel wat rommel tussen. Via enkele fora in de VS (Stangnet etc.), waar ook de nodige trackday rijders bij zitten, ben ik inmiddels aardig op weg om het koren van het kaf te kunnen onderscheiden en de juiste onderdelen leveranciers (zoals o.a. Maximum Motorsports, LMR etc.) te selecteren voor alle upgrades.
Only option for me
Zit al een sper in, maar is oud: plaatjes een beetje op, dus de werking is nog maar gelimiteerd; er komt een Ford Racing T2R sper in (Aeton sper dat in samenwerking tuissen Aeton en Ford Motorsport USA afdeling is ontwikkeld; verbeterd Torsen sper (onderhoudsvrij en minder last van wieltje in de lucht)); dat combineer ik meteen met een kortere reductie (komt 3.55 of 3.73 in; moet nog even uitrekenen waar ik dan op uitkomt icm de 5 bak (met name omdat de 5 daarvan erg lang is, en ik nog op zoek ben naar een kortere 5, maar die nog niet gevonden heb))
Peric schreef: 18 sep 2018, 19:39
Je kunt natuurlijk ook de bakverhoudingen aan laten passen Aernoudt.
Dat zeg ik: daar ben ik naar op zoek, maar nog niet een andere 5 gevonden. Ook op diverse fora nog niet.. maar omdat het een Tremec is blijf ik zoeken want kan het mij niet voorstellen dat die er niet zijn!
Heb jij evt een tip mbt wie dat zou kunnen verkopen?
@Martijn: klopt, en zijn ook niet duur, maar heb geen trek in het onderhoud er van. Hoe meer vermogen er op komt te staan hoe vaker vervangen.. De Ford Motorsport T2R schijnt het goed te doen dus dat maar eens proberen.