Het grote F10 (occasion) topic
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Arthur
- Berichten: 41270
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Was een knipoog naar Knot. Ik weet helemaal niet of het zo is.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn 523ia (6 cilinder dus), loopt zoveel mooier, stiller en rustiger dan een nieuwere 520. Zelfs een G30 520 vind ik onder doen aan mijn N53B30.Martijn_bmw schreef: ↑17 sep 2018, 12:49Dit ben ik helemaal met je eens, oudere auto altijd een 6 cilinder voor mij!
maar die nieuwe (F10) is zo geisoleerd en stil, en de 6 cilinder is zo extreem stil en belevingloos dat het mij niks meer doet in de F10.
toevallig dit weekeind nog een blokje in een 523i gereden, doe mij maar een N20 met turbo dan.
beleving is er toch niet in die auto, comfort it is en als je dat zoekt dan is een F10 echt je auto. maar dan ook liever het comfort van veel koppel en dus een turbo motor. benzine of diesel om het even.
Daarnaast, ongeacht turbo of niet, 200pk vind ik echt de ondergrens, ongeacht koppel. Chippen vind ik geen optie.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 27456
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote F10 (occasion) topic
mag jij vinden, ik vind wat anders
6 cilinder in een auto waar je hem hoort en sportief mee rijdt vind ik het zeker een meewraarde.
zoals gezegd ik vind dat je in een F10 de motor toch niet of iig veel te minimaal hoort en dus maakt het geen bal uit welk blok er in ligt.
ze zijn allemaal prima en ruim voldoende voor waar de 5 serie voor gemaakt is namelijk op snelheid zo comfortabel mogelijk van A naar B lange afstanden afleggen.
mocht je nou in D wonen of werken en dagelijks boven de 200 komen ja dan zou ik liever wat reserve hebben maar in NL is elke motor prima in een F10
en je redenering 200pk is ondergrens ongeacht koppel is natuurlijk zinloos, ten eerste is PK niks anders dan een sommetje van NM op een bepaald toerental. En ten tweede juist bij een 5 serie en grote andere auto's wil je veel kracht op lage toeren om comfortabel snelheid te maken. en juist daar is elke turbo motor superieur aan een atmo motor, een motor met weinig koppel en veel topvermogen is juist atmo superieur maar die wil je in een 1 of 3 serie....
6 cilinder in een auto waar je hem hoort en sportief mee rijdt vind ik het zeker een meewraarde.
zoals gezegd ik vind dat je in een F10 de motor toch niet of iig veel te minimaal hoort en dus maakt het geen bal uit welk blok er in ligt.
ze zijn allemaal prima en ruim voldoende voor waar de 5 serie voor gemaakt is namelijk op snelheid zo comfortabel mogelijk van A naar B lange afstanden afleggen.
mocht je nou in D wonen of werken en dagelijks boven de 200 komen ja dan zou ik liever wat reserve hebben maar in NL is elke motor prima in een F10
en je redenering 200pk is ondergrens ongeacht koppel is natuurlijk zinloos, ten eerste is PK niks anders dan een sommetje van NM op een bepaald toerental. En ten tweede juist bij een 5 serie en grote andere auto's wil je veel kracht op lage toeren om comfortabel snelheid te maken. en juist daar is elke turbo motor superieur aan een atmo motor, een motor met weinig koppel en veel topvermogen is juist atmo superieur maar die wil je in een 1 of 3 serie....
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Eens met Auke. Heb ooit eens gereden in een F30 320i en later een 328i. Een zes cilinder loopt zoveel mooier dan een nerveuze vier cilinder met turbo. Vind de motor echt niet bij de 3 serie passen laat staan in een 5 serie.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Agree to disagree Martijn
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ja maar het blijft persoonlijk wie welke voorkeur.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 27456
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Dat weet ik. Toen ik nog de e90 325 LCI had ben ik gaan kijken voor een F320 en later een F328. Beide minder fijn dan mijn toenmalige zes cilinder.
-
- Berichten: 21974
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote F10 (occasion) topic
De 6-in-lijn van BMW vind ik juist een perfecte motor voor comfort, prachtige rustige loop zonder trillingen, draait lekker op lage toeren etc. Dat is niet iets wat je alleen of juist in een sportieve auto wil.
Collega heeft een F10 520i en toegeven, van die 4 cilinder heb je eigenlijk geen last (qua geluid/vibraties). De boel is zo goed geïsoleerd. Dus ik snap Martijn wel. Het is niet meer zoals vroeger dat je zo'n klein torretje (met te weinig kracht) uit het vooronder hoort komen.
En toch zou ik ook de voorkeur hebben voor een 6-in-lijn, al zit het bij hedendaagse auto's steeds vaker tussen de oren Die 6-in-lijn is toch wel een beetje waar BMW groot mee is geworden en voor een 4 cilinder kun/kon je bij elk willekeurig automerk terecht.
Collega heeft een F10 520i en toegeven, van die 4 cilinder heb je eigenlijk geen last (qua geluid/vibraties). De boel is zo goed geïsoleerd. Dus ik snap Martijn wel. Het is niet meer zoals vroeger dat je zo'n klein torretje (met te weinig kracht) uit het vooronder hoort komen.
En toch zou ik ook de voorkeur hebben voor een 6-in-lijn, al zit het bij hedendaagse auto's steeds vaker tussen de oren Die 6-in-lijn is toch wel een beetje waar BMW groot mee is geworden en voor een 4 cilinder kun/kon je bij elk willekeurig automerk terecht.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Het grote F10 (occasion) topic
In de G30 vond ik de 4 cilinder toch echt super lawaaierig en nerveus, geen mooie combinatie iig
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Nerveus... Lawaaierig...
In tegenstelling tot de diesel geen isolatie? 520D was bloedsaai en stil. Nul komma nul stuurgevoel. Gevalletje weggegooid geld.
In tegenstelling tot de diesel geen isolatie? 520D was bloedsaai en stil. Nul komma nul stuurgevoel. Gevalletje weggegooid geld.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 27456
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Dit is ook zeker zo, en ik vind het persoonlijk ook heus erg jammer zo bedoel ik het niet.
Alleen met de huidige CO2 druk op fabrikanten ontkom je gewoon niet aan kleinere efficiëntere (turbo) motoren en om dan elke moderne Bmw met 4 cilinder meteen af te serveren als slecht, nooit willen hebben enz... dat vind ik gewoon onzin, zeker als je er zelf nog nooit mee hebt gereden
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Slecht... Nooit willen hebben... Dat zijn jou woorden Groen Links stemmer
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Een vriend van me heeft een 520d Touring op het oog uit 2011. Zonder 30+ pagina's door te lezen, wat zijn de aandachtspunten van dit model?
Bvd!
Bvd!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 39920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Een V10 in een E60 is ook nerveus en lawaaierig maar om nou te zeggen dat het geen mooie combinatie is...Auke M535i schreef: ↑17 sep 2018, 19:44 In de G30 vond ik de 4 cilinder toch echt super lawaaierig en nerveus, geen mooie combinatie iig
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Arthur
- Berichten: 41270
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Import. Volgens een aantal hetzelfde geval als bij een gespoten bumper
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Klopt de 523i is toch wel de minimale motor (6 pitter) die je in een F10 moet hebben. Maar moet wel eerlijk zeggen, heb ooit in mijn F10 tijdperk eens een 523i meegehad toen de 535d bij de dealer stond voor een onderhoudsbeurt en die voelde wel wat tam aan. Maar ik denk dat dat te maken had met dat ik 300pk en 600nm gewend was. Loopt beslist mooi die 523i.Auke M535i schreef: ↑17 sep 2018, 15:19
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn 523ia (6 cilinder dus), loopt zoveel mooier, stiller en rustiger dan een nieuwere 520. Zelfs een G30 520 vind ik onder doen aan mijn N53B30.
Daarnaast, ongeacht turbo of niet, 200pk vind ik echt de ondergrens, ongeacht koppel. Chippen vind ik geen optie.
- Arthur
- Berichten: 41270
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Dan moet het echt van de 6 cilinder en z'n geluid komen. De 23i is geen geweldenaar en ik zou verder geen reden zien om deze te verkiezen boven een zuinigere 2.0 turbo 4 cilinder.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote F10 (occasion) topic
BR Perfornance kan een F10 523i blijkbaar wel tunen naar 270pk. Lijkt me dan zeker de moeite.
https://www.br-performance.be/nl-be/chi ... 2010-2011/
https://www.br-performance.be/nl-be/chi ... 2010-2011/
- JP
- Berichten: 32570
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Mike R32 schreef: ↑18 sep 2018, 14:33 BR Perfornance kan een F10 523i blijkbaar wel tunen naar 270pk. Lijkt me dan zeker de moeite.
https://www.br-performance.be/nl-be/chi ... 2010-2011/
Auke270pk, wat let je ?
-
- Berichten: 18756
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Hoi JPNetgeen300PK, Brrrrr, gechipte auto, nee toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], nickdoesburg, Paul76 en 14 gasten