Porsche krijgt Greenpeace op bezoek!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
EJGT3CS

Porsche krijgt Greenpeace op bezoek!

Bericht door EJGT3CS » 26 jul 2007, 23:24

Vandaag kreeg Porsche Greenpeace op bezoek en de actievoerders werden passend begroet.
Bij Greenpeace stond vandaag een demonstratie bij Porsche op het programma. In Stuttgart heeft men lucht gekregen van die plannen en voor tegenmaatregelen gezorgd. De actievoerders werden door Porsche met spandoeken onthaald.
Greenpeace schildert de producten van Porsche af als ‘Klimaschweine’. Nu behoren de sportauto’s natuurlijk niet tot de meest milieuvriendelijke soort maar de tegenargumenten mogen er wezen. Volgens Porsche zorgt het autoverkeer in Duitsland voor veertien procent van de CO2-uitstoot. Daarvan neemt het relatief kleine merk Porsche minder dan een promille voor zijn rekening. Verder claimt het merk de laagste CO2-uitstoot per pk en wordt de uitstoot tot 2012 met twintig procent verlaagd. Verder was de demonstratie een mooi moment voor Porsche om zich op de borst te kloppen over de hybride Cayenne: “die verbruikt minder dan 9 liter brandstof per 100 kilometer”.

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/b82 ... 78a6e3.jpg[/img]

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jul 2007, 23:26

Briljant :D

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jul 2007, 23:30

Geweldig!!

Michel

Rebel

Bericht door Rebel » 26 jul 2007, 23:39

Ik zou wel eens willen weten hoeveel een oude ketel (ongeacht welk merk) vervuilt in tegenstelling tot een GT3...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 jul 2007, 23:43

Goedkope publiciteitsstunt van Greenpeace, laat ze ergens langs gaan waar het er wel om gaat :?

Tristan

Bericht door Tristan » 26 jul 2007, 23:52

Clarkson zei toch ook dat als je in LA met een 997 Turbo rijdt, de lucht die de auto aanzuigt giftiger is dan de uitlaatgassen die hij produceert. :D

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 27 jul 2007, 00:16

Dat die geitenwollensokkenharry's uberhaupt tijd hebben om te demonstreren.....laat ze es gaan werken. :?
Als ze zelf een scheet laten vervuilen ze ook 't milieu.

Wel slim van Porsche. :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 jul 2007, 08:52

Bah, ik heb toch zo'n hekel aan die kansloze hippies van Greenpeace, Milieudefensie en ander boomschorsetend werkschuw stinkend tuig wat niets anders kan doen dan tegen de economie aanschoppen, dezelfde economie die de uitkeringen van dat soort stinkhippies betaalt.

Zo, dat moest er even uit. :) Verder briljante actie van Porsche.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 27 jul 2007, 09:39

Zal wel de enige zijn hier op het forum maar hoe je het ook bekijkt, milieu wordt zeker voor de generaties na ons (ja ik heb een dochter van 11 maanden) een GROOT probleem. Zonder milieu geen economie.
Ben het er wel mee eens dat met name Nederland ook in dit opzicht weer het braafste jongetje van de klas wil zijn.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 jul 2007, 09:46

Begrijp je wel Mike en deel je mening dat het belangrijk is. De manier waarop de milieuclubjes het echter altijd spelen zint me totaal niet. Bedrijven als Greenpeace (want dat is het, een bedrijf) doen slechts aan publiciteitsgeile acties, geen acties die daadwerkelijk nut hebben. Nee, publiciteitsgeile stunts om maar weer zoveel mogelijk donateurs 10 euro via giro blablabla te laten overmaken.

Er wordt maar zelden op basis van juiste argumenten en gedegen wetenschappelijke onderbouwing juist geprotesteerd. Neem nou Milieudefensie die de verbreding van de A4 weer weet tegen te houden. Er wordt zo kansloos simpel geredeneerd (meer asfalt = meer auto's = meer vervuiling) maar stilstaande auto's in file's zijn helemaal vervuilend. Zelfde verhaal bij de A2 bij Eindhoven. Bovendien heb je ook zoiets als economisch belang maar dat is al helemaal een vies woord voor milieuclubs. Realistisch denken is er niet bij.

Dit soort acties ook weer, bij Porsche protesteren. Natuurlijk, je haalt er alle kranten mee dus weer 5000 nieuwe donateurs erbij. Echter, als je kijkt naar de FEITEN (dat wat Porsche op een mooie manier laat zien), dan is de bijdrage van Porsche aan CO2 uitstoot etcetera compleet maar dan ook compleet verwaarloosbaar! Waar gaat het Greenpeace nu om? Denken ze nu echt dat het helpt voor een beter milieu of gaat het ze toch om die krantenkoppen? Ik weet het wel.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jul 2007, 09:54

Mike schreef:Zal wel de enige zijn hier op het forum maar hoe je het ook bekijkt, milieu wordt zeker voor de generaties na ons (ja ik heb een dochter van 11 maanden) een GROOT probleem. Zonder milieu geen economie.
Ben het er wel mee eens dat met name Nederland ook in dit opzicht weer het braafste jongetje van de klas wil zijn.
Maar de auto is maar een kleine schakel in de milieu, die de politiek met alle graagte leeg melkt, nu met een fantastische reden, ons milieu.

Als je kijkt hoe makelijk er op veel grotere schaal vooruitgang kan worden geboekt buiten de auto om, welke de politiek simpel naast zich neer legt, dan is dat eens te meer een bewijs, dat milieu de drog reden is om iedereen weer geld uit de zak te kloppen.

Neem heb voorbeeld LPG er eens bij, schoner dan benzine en diesel, maar ipv belonen word je als rijder op LPG juist financieel gestraft.

Michel vader van 2 zoons ;-)

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 27 jul 2007, 09:56

Wouter81 schreef:Begrijp je wel Mike en deel je mening dat het belangrijk is. De manier waarop de milieuclubjes het echter altijd spelen zint me totaal niet. Bedrijven als Greenpeace (want dat is het, een bedrijf) doen slechts aan publiciteitsgeile acties, geen acties die daadwerkelijk nut hebben. Nee, publiciteitsgeile stunts om maar weer zoveel mogelijk donateurs 10 euro via giro blablabla te laten overmaken.

Er wordt maar zelden op basis van juiste argumenten en gedegen wetenschappelijke onderbouwing juist geprotesteerd. Neem nou Milieudefensie die de verbreding van de A4 weer weet tegen te houden. Er wordt zo kansloos simpel geredeneerd (meer asfalt = meer auto's = meer vervuiling) maar stilstaande auto's in file's zijn helemaal vervuilend. Zelfde verhaal bij de A2 bij Eindhoven. Bovendien heb je ook zoiets als economisch belang maar dat is al helemaal een vies woord voor milieuclubs. Realistisch denken is er niet bij.

Dit soort acties ook weer, bij Porsche protesteren. Natuurlijk, je haalt er alle kranten mee dus weer 5000 nieuwe donateurs erbij. Echter, als je kijkt naar de FEITEN (dat wat Porsche op een mooie manier laat zien), dan is de bijdrage van Porsche aan CO2 uitstoot etcetera compleet maar dan ook compleet verwaarloosbaar! Waar gaat het Greenpeace nu om? Denken ze nu echt dat het helpt voor een beter milieu of gaat het ze toch om die krantenkoppen? Ik weet het wel.
Mee eens :wink:

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 27 jul 2007, 09:59

Michel Pol schreef:
Mike schreef:Zal wel de enige zijn hier op het forum maar hoe je het ook bekijkt, milieu wordt zeker voor de generaties na ons (ja ik heb een dochter van 11 maanden) een GROOT probleem. Zonder milieu geen economie.
Maar de auto is maar een kleine schakel in de milieu, die de politiek met alle graagte leeg melkt, nu met een fantastische reden, ons milieu.

Als je kijkt hoe makelijk er op veel grotere schaal vooruitgang kan worden geboekt buiten de auto om, welke de politiek simpel naast zich neer legt, dan is dat eens te meer een bewijs, dat milieu de drog reden is om iedereen weer geld uit de zak te kloppen.

Neem heb voorbeeld LPG er eens bij, schoner dan benzine en diesel, maar ipv belonen word je als rijder op LPG juist financieel gestraft.

Michel vader van 2 zoons ;-)
Ook mee eens :wink:
Betaal in de maand meer voor mijn auto auto aan vaste lasten dan mijn buren. Ik rij 5000km per jaar, mijn buren 40000km :?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jul 2007, 11:01

Milieu is zeker een belangrijk punt wat we niet kunnen verwaarlozen, maar dan moet je niet bij Porsche langs en om er over te gaan klagen.

Denk dat die vanwege de heersende regels in het land het productieproces redelijk serieus neemt.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jul 2007, 11:27

Echt super aangepakt van Porsche :lol:

Het is goed dat Greenpeace er is imo, ik heb er ook geen moeite mee dat ze dit doen voor de publiciteit :wink: Als het werkt dan werkt het 8)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 jul 2007, 12:21

Schitterende actie van Porsche! :lol:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 27 jul 2007, 12:46

Greenpeace heeft in 't verleden ook best wel goeie acties gehad, als ik denk aan die walvissen en andere beesten waar ze voor op komen......ik heb een vreselijke hekel aan onnodig dierenleed. :evil:

Ze moeten 't gewoon niet zo overdrijven, ga lekker bij Pernis of in 't Ruhrgebied demonstreren, daar wordt veel meer vervuild.
Of neem een kijkje in de oostblok-landen waar helemaal nog niet naar 't milieu gekeken wordt.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jul 2007, 13:17

Opa schreef:Of neem een kijkje in de oostblok-landen waar helemaal nog niet naar 't milieu gekeken wordt.
Of in Zuid Europa wat gewoon bij de EU hoort :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 jul 2007, 14:38

Grappig als je naar de feiten kijkt:

Het gemiddelde feitelijke verbruik van een 911 afgezet tegen het gemiddelde feitelijke verbruik van een Subaru Legacy Spec B.

Welke auto verbruikt meer? Pol weet het antwoord wel :)

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jul 2007, 14:43

Als je mijn banden maar niet lek steekt :-)

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... _zich.html

Joop

Bericht door Joop » 27 jul 2007, 16:36

Mooi strakke actie van Porsche tegen die Boomknuffelaars.

Tristan

Bericht door Tristan » 27 jul 2007, 16:52

@Michel: Heb jij een Spec B? Waarom heb ik daar nooit iets van gezien. :evil:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jul 2007, 16:57

Tristan schreef:@Michel: Heb jij een Spec B? Waarom heb ik daar nooit iets van gezien. :evil:
Hoe moet ik dat weten :lol:, je d :shock: ppen open houden, heb al eens een draadje over de ringdoop gepost, waarbij zowel Macboy als Dick H. zelf een rondje ring met de SpecB hebben gereden.

Michel

Tristan

Bericht door Tristan » 27 jul 2007, 17:07

Niet gezien, sorry.

Tom

Bericht door Tom » 27 jul 2007, 17:14

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom die milieulobby zoveel inspraak heeft. Hoe komt het dat zulke lui zoveel in te brengen hebben. Ik zou zeggen dat grote bedrijven met veel geld juist goed invloed kunnen uitoefenen op politici. Waarschijnlijk omdat niet-milieuvriendelijke beslissingen politici ook niet populair maken... maar dan nog... ze krijgen toch een hoop voor elkaar zo.

Plaats reactie