Fazit:
Mercedes hat mit dem C 350 ein erstklassiges Paket geschnürt. Darin: funktionale Ausstattung, viel Sicherheit, souveränes Fahrverhalten, ausreichend Platz. Das Problem der Stuttgarter: Genau das bietet BMW ebenfalls. Sogar zu einem günstigeren Preis, zu geringeren Betriebskosten. Allein damit gewinnt der 3er diesen Vergleich. Betrachten wir das Duell zudem aus sportlicher Sicht, zeigt der 335i dem C 350 erst recht die Rückleuchten. Schneller, agiler, aufregender, von einem grandiosen Motor befeuert – so beweist BMW unbestritten seine Sportwagen-Kompetenz.
http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... l_id=14680
Test BMW 335i/Mercedes C 350
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Niet verrassend. De C350 is een topauto in alle opzichten en voldoet precies aan datgene wat de clientele wil en ook nog eens wat veel autojournalisten willen.
90% van de kopers boeit dat hele weggedrag nog zo weinig, dat ze liever alleen comfort hebben.
Fabrikanten moeten opletten dat ze niet te veel doorschieten naar wat autojournalisten willen. Auto's worden steeds harder en stugger, zodat ze bij een test kunnen winnen van BMW. Daar streven ze een verkeerd doel na.
De consument is niet dom.
90% van de kopers boeit dat hele weggedrag nog zo weinig, dat ze liever alleen comfort hebben.
Fabrikanten moeten opletten dat ze niet te veel doorschieten naar wat autojournalisten willen. Auto's worden steeds harder en stugger, zodat ze bij een test kunnen winnen van BMW. Daar streven ze een verkeerd doel na.
De consument is niet dom.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
C Klasse is gewoon een prachtige wagen om te zien, de 3er wat gewoontjes bijna saai. Dat de 335i wint had ik niet meteen gedacht, tuurlijk die motor is koning, maar qua comfort, interieur etc is Mercedes nog steeds heerser tov BMW en Audi vind ik.
Las in een Car & driver dat de 335i coupe eindelijk verslagen is door de nieuwe Infinity Nissan 350Z in de USA of hoe die heet, met de nieuwe 330pk V6. En waarom?
De 335i was in elke maar dan ook elke discipline van (tussen)accelleratie tot remmerij en van skidpan met G force en uitwijkmanoevres net even iets beter en sneller dan de Infinity 350Z, MAAR dit was een automaat en die werden nog niet geleverd met een OLIEKOELER terwijl de mijne met handbak dat wel heeft, dus daar baalde Car & Driver van omdat de boel te heet werd op de track ergens in Californie, hebben ze een punt idd, EN het prijsverschil van ik meen 7 of 8000 $ US gaf HUN de doorslag: The king is dead, long live the king: Infinity 330HP 350Z achtig ding.
Nou is BMW een premium merk en Infinity probeert dat ook te zijn in de USA, maar 1 kiest gewoon de BMW vanwege dat, denk ik. Op de foto{s in dat blad koos ik keer op keer 100% de E92 335i, tewrwijl ik {m nou niet altijd de top vind, de Infinity is een kant en klare rice boyracer om te zien op die foto{s met geen sprankje klasse, ja een platte Camry met 2 deuren bij wijze van. Een EU 350Z heeft tenminste nog smoelwerk...
OK en ik kreeg bericht van Henny van Doorn E 3300,- ex transport en inbouw(?) voor een 0-100% Hartge sperdiff(werd niet vermeld of van Quiafe ofzo) als ruildeel...
Vinnik nog een flink bedrag..
Zit nu nog in {t buitenland, maar kom erop terug.
Mvrgr uit een 37 graden heet Barranquilla Colombia
8)
Robin
PS in de nieuwe Road & Track testten ze WEER een keer een 335i standaard: 0-60mph(geen 100kmh I know) in 4,8sec, 0-100mph 11,9
Niet om weer een nieuw draadje te starten
PS2 en in een Spaans blad wordt een M6 getest tegen een SL600 biturbo 517pk kanon. De M6 is in alle opzichten sneller of net zo snel. SL600 weegt ook 2 ton ofzo. M6 maar 1800 LOL 8)
Las in een Car & driver dat de 335i coupe eindelijk verslagen is door de nieuwe Infinity Nissan 350Z in de USA of hoe die heet, met de nieuwe 330pk V6. En waarom?
De 335i was in elke maar dan ook elke discipline van (tussen)accelleratie tot remmerij en van skidpan met G force en uitwijkmanoevres net even iets beter en sneller dan de Infinity 350Z, MAAR dit was een automaat en die werden nog niet geleverd met een OLIEKOELER terwijl de mijne met handbak dat wel heeft, dus daar baalde Car & Driver van omdat de boel te heet werd op de track ergens in Californie, hebben ze een punt idd, EN het prijsverschil van ik meen 7 of 8000 $ US gaf HUN de doorslag: The king is dead, long live the king: Infinity 330HP 350Z achtig ding.
Nou is BMW een premium merk en Infinity probeert dat ook te zijn in de USA, maar 1 kiest gewoon de BMW vanwege dat, denk ik. Op de foto{s in dat blad koos ik keer op keer 100% de E92 335i, tewrwijl ik {m nou niet altijd de top vind, de Infinity is een kant en klare rice boyracer om te zien op die foto{s met geen sprankje klasse, ja een platte Camry met 2 deuren bij wijze van. Een EU 350Z heeft tenminste nog smoelwerk...
OK en ik kreeg bericht van Henny van Doorn E 3300,- ex transport en inbouw(?) voor een 0-100% Hartge sperdiff(werd niet vermeld of van Quiafe ofzo) als ruildeel...
Vinnik nog een flink bedrag..
Zit nu nog in {t buitenland, maar kom erop terug.
Mvrgr uit een 37 graden heet Barranquilla Colombia
8)
Robin
PS in de nieuwe Road & Track testten ze WEER een keer een 335i standaard: 0-60mph(geen 100kmh I know) in 4,8sec, 0-100mph 11,9
Niet om weer een nieuw draadje te starten

PS2 en in een Spaans blad wordt een M6 getest tegen een SL600 biturbo 517pk kanon. De M6 is in alle opzichten sneller of net zo snel. SL600 weegt ook 2 ton ofzo. M6 maar 1800 LOL 8)
Laatst gewijzigd door Robin op 26 jul 2007, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kadett, Semrush [Bot] en 34 gasten