F1 seizoen 2018
- RS-Ron
Re: F1 seizoen 2018
Ik begreep net voor de wedstrijd dat er geruchten gaan dat Kimi zijn stoeltje kwijt is aan Leclerc. Dat dan een lekkere slimme zet van Ferrari, net voor de start van de thuisrace. Staan ze op 1 en 2 maar no way dat Kimi Vettel er dan nog voorbij laat. Was Vettel daarom gisteren pissig na de Qualificatie ? Maar goed, Vettel gaat met Hamilton in zijn versnellingsbak natuurlijk voor bocht 2 toch even naar links om Kimi in zijn spiegels te laten zien dat hij daar zit. Dan zie je (vind ik) toch echt de echte racer in Hamilton, die prikt hem er rechts naast en zit al voor Vettel als hij de bocht instuurt. Ik durf de voorspelling wel aan dat Ferrari een uitdaging heeft om überhaupt met Vettel een titel te winnen. Wbt strategie zou Ferrari ook nog e.a. kunnen verbeteren. Ik vind die Hamilton maar een diva met zijn haartjes, maar in de auto is het wel een killer. Max deed alles goed tot hij duidelijk van mening was dat hij never nooit het podium weg ging geven aan Bottas. Eerste keer dat ie rechtdoor schoot moet ik nog een keer terugzien, Bottas blokkeerde ook en als Max de bocht hat getracht te halen had Bottas in zijn sitepod gezeten ben ik bang. Tweede keer moet hij duidelijk alles met de RBR uit de kast halen wat erin zit, incl. de dirty tricks om de Mercedes voor te blijven. Dat doet hij dan ook. Ik weet wel, niet slim, onvolwassen, denk in het grote plaatje, had kunnen eindigen in een dnf, enz....... Maar ik kon een glimlach niet onderdrukken. ‘K zal wel een slecht mens zijn.
Gr Ron
Gr Ron
- WJ
Max wel 2 penalty punten.... Overdreven imo
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Net als de tijdstraf overdreven is, straf Vettel dan ook voor de actie in de eerste bocht. 

- Knot
Bottas wist natuurlijk ook daar hij er niet perse meer voorbij hoefde.
Kon opzij nog 30cm maar teveel risico. Max had m ook gewoon rechtdoor kunnen laten staan en beiden verremmen zodat bottas zijn wiel er niet voor zou krijgen ivm insturen.
Kon opzij nog 30cm maar teveel risico. Max had m ook gewoon rechtdoor kunnen laten staan en beiden verremmen zodat bottas zijn wiel er niet voor zou krijgen ivm insturen.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Bij Ziggo lieten ze een analyse zien van de actie tussen Max & Bottas, daarin was duidelijk zichtbaar dat Bottas nog genoeg ruimte links had. Volgens de theorie van Max zou dat volgens het regelement voldoende moeten zijn om hier straffeloos doorheen te gekomen te zijn.
Bij de beelden tijdens de race was ik er ook van overtuigd dat Max fout zat, na die analyse beelden eigenlijk niet meer.
Kan Max of Red Bull zoiets nog aanvechten? Of heeft dat sowieso geen nut?
Bij de beelden tijdens de race was ik er ook van overtuigd dat Max fout zat, na die analyse beelden eigenlijk niet meer.
Kan Max of Red Bull zoiets nog aanvechten? Of heeft dat sowieso geen nut?
-
Tijdstraf is niet aan te vechten volgens mij. Net als us vorig jaar.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Als je naar de actie van HAM regen VET kijkt, zie je dat HAM idd veel verder naar rechts gaat voor het insturen naar links, ook over de witte lijn. Hij blijft dan uiterst rechts, waarna uiteindelijk VET door onderstuur hem raakt.
Wat dat betreft geef ik Max gelijk, Bottas reed tegen hem aan. Dat Bottas onder het remmen niet naar links stuurde, is niet Max zijn fout. Bottas heeft dus zijn remfase niet goed opgezet. "Dan er maar tegen aan". Zijn taak (RAI ophouden) was immers al volbracht.
Overigens wéér een zwakke strategie van Ferrari, zeg. Ze wéten dat ze de sterkere auto hebben. Dan laat je je toch niet op die manier foppen qua bandenwissel? Bang voor Hammertime willen ze perse tegelijk met HAM wisselen? Terwijl ook Bottas had kunnen binnenkomen. Toevallig dat de regie de strategie verantwoordelijke van Mercedes al in beeld gebracht hadden.
Het was zo eenvoudig. Gewoon wachten tot HAM wisselt, en het rondje erna ook wisselen en er weer voor gaan rijden.
Mooi om te zien dat RB er niet in trapte.
Wat dat betreft geef ik Max gelijk, Bottas reed tegen hem aan. Dat Bottas onder het remmen niet naar links stuurde, is niet Max zijn fout. Bottas heeft dus zijn remfase niet goed opgezet. "Dan er maar tegen aan". Zijn taak (RAI ophouden) was immers al volbracht.
Overigens wéér een zwakke strategie van Ferrari, zeg. Ze wéten dat ze de sterkere auto hebben. Dan laat je je toch niet op die manier foppen qua bandenwissel? Bang voor Hammertime willen ze perse tegelijk met HAM wisselen? Terwijl ook Bottas had kunnen binnenkomen. Toevallig dat de regie de strategie verantwoordelijke van Mercedes al in beeld gebracht hadden.
Het was zo eenvoudig. Gewoon wachten tot HAM wisselt, en het rondje erna ook wisselen en er weer voor gaan rijden.
Mooi om te zien dat RB er niet in trapte.
- JP
Tijdstraf is over te discussiëren, strafpunten wel erg zwaar. Hoeveel heeft de Hulk er gekregen in Spa bij zijn bowlingwedstrijd?
- Hielke
Over die situatie tussen Verstappen en Botas. Bepalend voor de schuldvraag is waar de baan ophoudt. Bij de witte lijn? De schuldige is Max. Hoort het groene stuk ook nog bij de baan? De schuldige is Botas. Wat zegt het reglement?
-
In de Q werd er flink gebruik van gemaakt in ieder geval.
- daNpy
De baan ligt binnen de witte lijnen.Hielke schreef: 02 sep 2018, 21:32 Over die situatie tussen Verstappen en Botas. Bepalend voor de schuldvraag is waar de baan ophoudt. Bij de witte lijn? De schuldige is Max. Hoort het groene stuk ook nog bij de baan? De schuldige is Botas. Wat zegt het reglement?
Overigens is onderstreept deze race weer flink dat de Ferrari en Mercedes untouchable zijn.
Vettel die zich verremt en Hamilton raakt? Niks aan de hand.
Unsafe release van Vettel? Niks aan de hand.
Bottas en Max raken elkaar: Straf voor Max.
De vorige race is Bottas ook milder gestraft dan Hulkenberg voor hetzelfde vergrijp (zij het met een ander resultaat

Sowieso Bottas

- D20VT
Beetje dit idee
- Bijlagen
-
- EC501918-0AC7-4369-AC6A-FF8DB56C1AEE.jpeg (135.57 KiB) 1214 keer bekeken
- daNpy

Renault boven Haas. FI boven TR.
- daNpy
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Haas gedisqualificeerd. Gaan in beroep.
- alt
Volgens Renault was het de koppeling van Ricci die plofte met witte rook.
Ik denk toch meer aan een koppakking v.w. de witte rook.
Wij heeft er ooit een ploffende koppeling gehad?
Ik nooit in mijn 55 jarige autogeschiedenis & ik ken ook niemand die dat heeft meegemaakt, een koppeling die ploft met witten rook.
Mijn zoon heeft wel eens de koppeling van mijn Audi S5 helemaal aan gort gereden, maar zonder rook.
Ik nooit in mijn 55 jarige autogeschiedenis & ik ken ook niemand die dat heeft meegemaakt, een koppeling die ploft met witten rook.
Mijn zoon heeft wel eens de koppeling van mijn Audi S5 helemaal aan gort gereden, maar zonder rook.
- WJ

F1 koppeling, is iets anders dan wat je in de auto tegenkomt. Ook een berg hydrauliek dus dat zal wel de rook veroorzaken?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Neeneenee, luister naar Alt!
- Luco
Dus eigenlijk zeg je dat je zoon niet kan rijden.alt schreef: 03 sep 2018, 08:50 Volgens Renault was het de koppeling van Ricci die plofte met witte rook.
-
Hij schuift de schuld in de schoenen van z’n zoon...
-
Onlinetomgtr
Tuurlijk, dit is een pure CT van Renault. Riccardo's moter ligt aan gort maar niemand mag het weten want anders gaat hij weer plekken naar achter. us Singapore probbert hij minimaal de 3e startrij te halen in Fred Flinstone modus. 

- Downforce Hans
We begrijpen je bericht na 1x ook wel hoor.......tomgtr schreef: 03 sep 2018, 09:41 Tuurlijk, dit is een pure CT van Renault. Riccardo's moter ligt aan gort maar niemand mag het weten want anders gaat hij weer plekken naar achter. Dus Singapore probbert hij minimaal de 3e startrij te halen in Fred Flinstone modus.![]()

-
Onlinetomgtr
Wat? 

- Mari Oh Oh!
Er is altijd een internet idioot die het wel voor elkaar krijgt:alt schreef: 03 sep 2018, 08:50 Volgens Renault was het de koppeling van Ricci die plofte met witte rook.
https://www.youtube.com/watch?v=oebzAIZEfxQ
Witte rook!
Wellicht dat de drukgroep niet helemaal 100% was bij RIC en hij dus met een slippende koppeling reed.
- Knot
Troep is het. Filmpje van de corvette clutch burn