Auto wordt voor woon/werk en vakanties gebruikt. We gaan altijd met de hond dus een lekkere kofferbakinhoud is wel prettig. (Hond zit op de achterbank by the way........ ze wil hem niet in de kofferbak....... tis haar auto

Ze wil misschien wel een auto met een wat hogere zit, dus eens proefgezeten in de Mazda CX5. Daar is ze te klein voor.......... ze ziet alleen de ruitenwissers met de stoel op de hoogste stand. Het is ook wel een gebouw zo’n CX5 trouwens.
Wat hebben we nog meer bekeken.... de Skoda Karoq, weer een Seat Leon ST, de Hyundai I30, de Suzuki Vitara en ik ga nog ff kijken naar een Honda HRV en de nieuwe Ford Focus station. We hebben ook nog 3 seconden naar een demo BMW 318i touring gekeken, totdat ik zag dat er een drie-cilinder in zat.

Wat opvalt, overal zit tegenwoordig een 1.0 of 1.2 motor in. Ik wil eigenlijk minimaal een 1.4 en alleen Mazda biedt nog een echte atmo-motor. De 1.4 TSI in de Seat bevalt trouwens prima, verbruikt geen olie en auto hangt door het lage gewicht lekker aan het gas. Alleen maakt bijvoorbeeld zo’n Skoda serieus stappen met zo’n 1.4/1.5......... niet wat betreft prestaties, maar meer in prijs. De Octavia is ook een mooi alternatief, maar is fors duurder geworden ivm de Seat en oogt wat gedateerd. Plan B is nog een tijdje doorrijden in de Seat in volgend jaar in het voorjaar eens te kijken voor de Skoda Suberb station. Die oogt wat moderner.
Zal de voorderingen in de zoektocht hier wel posten, doelstelling is natuurlijk wel om toch iets met een sportief tintje op te sporen !
Gr Ron