Ik reed jaren terug in een F10 550iX , buiten die X toestanden waar ik niks mee heb, wat een souplesse, wat een easiness in kracht, overal in het toerengebied, bij elk toefje gas die overvloed aan power in alle rust.ErikS schreef: 30 aug 2018, 13:19Mijn vrouw wil geen M135, anders was dat 'm geworden denk ik.Tom schreef: 30 aug 2018, 12:25 Begrijpelijk en herkenbaar (qua alles horen).
550i is erg dik/mooi. Snap de aantrekkingskracht van zo'n ding rijden. Alleen weet ik niet of zo'n auto ook het 'speciale' gevoel oproept, wat wel de eis is als je iets hebt wat niet bijzonder leuk is qua rijgedrag. De vraag is dus hoelang zo'n 550i speciaal blijft en of het niet in-the-end (als de nieuwigheid eraf is) een heel duur vervoersmiddel is. Een M135i (om even een vergelijk te maken) is ook niet heel bijzonder natuurlijk, maar bijvoorbeeld een tikkie leuker/dynamischer.
Alleen nóg krapper.
Start net de 550, wat een rust... Ik denk dat ik hier toch wat te jong voor ben inderdaad.
Maar daar gaan we achter komen, eerst effe lekker werken maar weer....![]()
Dat heeft 'n M2/3/4F8x niet, 'n 1M niet, 'n 135/140 niet. Dan denk je écht niet aan 'n 135 ofzo als je met zón ding rijdt

Da's de 'kracht' van die 4.4 twinturbo V8. Dat heeft 'n M550d ook (zeer zeker) niet. Power onderin en toerenbereik op 'n niet schreeuwende manier.
Geweldig ding wel groot en zwaar, maar machtig.
Maar de Alpina was ook geweldig. Jammer, maar wat een eventuele opvolger.