F1 seizoen 2018
-
Frank_Sch
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: F1 seizoen 2018
Kijk, dat trollen is natuurlijk leuk, maar ben blij dat men ook de werkelijke bedoeling van mijn post ziet. Laten we deze score voor de rest van het seizoen bijhouden. Het zou eigenlijk 18-0 voor Renault moeten zijn. Ok, je valt een keertje uit dus 14-4 voor Renault tov TR. Maar ik zie het zomaar gebeuren dat dit een spannende strijd wordt. En dat zou een schande voor Renault zijn! 
- Mari Oh Oh!
Wat dat betreft was deze kwalificatie al redelijk pijnlijk; Alle Honda motoren vóór alle niet-Red Bull Renaults.
- tomgtr
Trouwens werd Riicardo geraakt door Alonso.
- Hielke
De vergelijking Renault-Honda gaat op dit moment mank.
Het McLaren chassis is abominabel. Zo slecht. Hülkenberg en Sainz zijn natte dweilen. Non F1 materiaal.
Het Toro Rosso chassis is natuurlijk met dezelfde design filosofie als het Red Bull chassis ontworpen. Qua afstelling teren ze 100% zeker op Red Bull. Is het verschil in absolute snelheid (rondetijd) tussen de Red Bull en Toro Rosso (Honda) op dit moment kleiner dan vorig jaar toen beide auto's met Renault motoren reden? Ik geloof het niet. Eerder groter. Zo bekeken moeten ze nog een aardig slagje slaan om de Red Bulls volgend jaar op het niveau van dit jaar te brengen. Ik zie het nog niet gebeuren.
Het McLaren chassis is abominabel. Zo slecht. Hülkenberg en Sainz zijn natte dweilen. Non F1 materiaal.
Het Toro Rosso chassis is natuurlijk met dezelfde design filosofie als het Red Bull chassis ontworpen. Qua afstelling teren ze 100% zeker op Red Bull. Is het verschil in absolute snelheid (rondetijd) tussen de Red Bull en Toro Rosso (Honda) op dit moment kleiner dan vorig jaar toen beide auto's met Renault motoren reden? Ik geloof het niet. Eerder groter. Zo bekeken moeten ze nog een aardig slagje slaan om de Red Bulls volgend jaar op het niveau van dit jaar te brengen. Ik zie het nog niet gebeuren.
-
Frank_Sch
Wie is er nu aan het trollen? Sainz en Hülkenberg natte dweilen? Dus ik begrijp dat jij Hartley een betere rijder vindt? Sorry Hielke dat kan ik niet serieus nemen. En verder geldt er maar één vergelijking, die van de resultaten. Niet vanwege één GP, wel op de langere termijn van een half seizoen.
- Mari Oh Oh!
En Red Bull en TR delen volgens mij minder onderdelen dan Ferrari en Haas(waarvoor de regels speciaal opgerekt zijn).
En inderdaad de 2 rookies zijn vast beter (ook in afstellen) dan Hulk en Sainz en Alonso en Vandoorne.
En inderdaad de 2 rookies zijn vast beter (ook in afstellen) dan Hulk en Sainz en Alonso en Vandoorne.
- ///Joost
Dat is nogal een aanname die je hier doet. Tenzij je rechtstreeks betrokken bent bij RB of TR heb je gewoon te weinig kennis om dit soort stellingen neer te plempen. Period. Met zo'n beargumentatie kun je inderdaad altijd je eigen kant uit redeneren.Hielke schreef: 27 aug 2018, 12:05 Het Toro Rosso chassis is natuurlijk met dezelfde design filosofie als het Red Bull chassis ontworpen. Qua afstelling teren ze 100% zeker op Red Bull.
-
Tom
Met die redenatie was de Toro Rosso en Red Bull dus vorig jaar even snel en het enige verschil de rijder? 
-
ErikS
+33 -3!Frank_Sch schreef: 27 aug 2018, 12:23 Wie is er nu aan het trollen? Sainz en Hülkenberg natte dweilen? Dus ik begrijp dat jij Hartley een betere rijder vindt? Sorry Hielke dat kan ik niet serieus nemen. En verder geldt er maar één vergelijking, die van de resultaten. Niet vanwege één GP, wel op de langere termijn van een half seizoen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Lees net dat RB met de spec C op Monza gaat rijden.
Dat wordt ploffen of de gladiolas.
Dat wordt ploffen of de gladiolas.
- WJ
Zag je trouwens hoe plat dje vleugel van Max stond. Daar was ook niks meer uit te halen kwa top
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Kun je nagaan eigenlijk hoe goed het chassis is.
Een motor die niet kan bijbenen, een vleugel ter grote van een ipad die zo goed als plat ligt, en dan nog P3. Op SPA.
Edit, had ook een P5 kunnen zijn natuurlijk. Maar toch.
Een motor die niet kan bijbenen, een vleugel ter grote van een ipad die zo goed als plat ligt, en dan nog P3. Op SPA.
Edit, had ook een P5 kunnen zijn natuurlijk. Maar toch.
- Hielke
Nee, Hartley is een grap. Net als Stroll. En de vergelijking op de lange termijn deel ik met je. Hülkenberg bijvoorbeeld die nog nooit op het podium heeft gestaan, en toch meer punten dan Sainz heeft.Frank_Sch schreef: 27 aug 2018, 12:23 Wie is er nu aan het trollen? Sainz en Hülkenberg natte dweilen? Dus ik begrijp dat jij Hartley een betere rijder vindt? Sorry Hielke dat kan ik niet serieus nemen. En verder geldt er maar één vergelijking, die van de resultaten. Niet vanwege één GP, wel op de langere termijn van een half seizoen.
Twee rookies uit de Red Bull stal kunnen minstens zo goed afstellen als Hulk of Sainz. Anders reden ze daar niet. En anders ging die ene rookie nu niet naar Red Bull over. Alonso is van een andere orde. Als ik Red Bull was geweest had ik 'm ingelijfd. Ondanks die Honda fittie.Mari Oh Oh! schreef: 27 aug 2018, 12:30
Het is inderdaad slechts een aanname. Maar gezien de nauwe samenwerking in mijn ogen toch een logische. Als je het overhellen van de auto's vergelijkt zie je wat ik bedoel. Alleen Red Bull en Toro Rosso rijden dermate soft op de mechanische grip van de banden.///Joost schreef: 27 aug 2018, 13:03Dat is nogal een aanname die je hier doet. Tenzij je rechtstreeks betrokken bent bij RB of TR heb je gewoon te weinig kennis om dit soort stellingen neer te plempen. Period. Met zo'n beargumentatie kun je inderdaad altijd je eigen kant uit redeneren.Hielke schreef: 27 aug 2018, 12:05 Het Toro Rosso chassis is natuurlijk met dezelfde design filosofie als het Red Bull chassis ontworpen. Qua afstelling teren ze 100% zeker op Red Bull.
- Mari Oh Oh!
Ik ben even in de war of je nou een hoge pet van Hartley op hebt of niet. Je probeert met zelfverzonnen feiten 2 richtingen op te argumenteren. 
- Hielke
Je hebt gelijk, was even vergeten dat die grap ook voor Toro Rosso reed.Mari Oh Oh! schreef: 27 aug 2018, 16:01 Ik ben even in de war of je nou een hoge pet van Hartley op hebt of niet. Je probeert met zelfverzonnen feiten 2 richtingen op te argumenteren.![]()
-
OnlineLuco
Als je dan de renault motoren gaat vergelijken en als argument gebruikt dat het moeilijker is voor TR om al die componenten samen te voegen dan moet je dus ook RB meenemen in deze redenatie., of ga je die volgend jaar dan ook NIET meenemen?
- Mari Oh Oh!
Het is een complicerende factor, maar zeker niet onoverwinnelijk en aangezien het Renault fabrieksteam op bijna permanente basis verslagen wordt voor het Red Bull A-team zeker haalbaar.
-
OnlineLuco
dat is geen antwoord op de vraag.
-
OnlineEnrico
Hulkenberg is een van de betere F1 coreurs. Hij was gewoon afgeleid met al dat oranje rook en dacht enkel aan waarom hij geen nederlander is, want Nederlands spreekt hij prima, ooooh shiiit ik moet remmen.... the rest is history.
- Mari Oh Oh!
Ja natuurlijk neem ik dat mee
Maar ik vergeet daar niet bij dat er meer synergie is/komt tussen Honda en Red Bull dan elke andere klant-motorfabrikant relatie op dit moment. Meer dan er mogelijk was tussen TR en Honda(aangezien het eigenlijk al te laat bekend werd dat er überhaupt een Honda motor in kwam). Zelfde gold natuurlijk ook voor McLaren.
-
OnlineLuco
ja wat neem je nu mee?
dus volgend jaar neem je rb dus ook niet mee in de telling of juist wel?
Dan moet je het dit jaar ook doen.
dus volgend jaar neem je rb dus ook niet mee in de telling of juist wel?
Dan moet je het dit jaar ook doen.
-
Frank_Sch
Ja he ho, ik neem de rest van dit jaar alleen Renault en TR mee in mijn telling. Verder mag ieder zijn eigen telling maken. 
- JP
Raikkonen reed toch achteruit tegen Ricciardo ?
- tomgtr
Ja, krijg je als je stopt met drinken.
-
OnlineLuco
En volgend jaar dan, dan ineens rb zeker?Frank_Sch schreef: 27 aug 2018, 19:40 Ja he ho, ik neem de rest van dit jaar alleen Renault en TR mee in mijn telling. Verder mag ieder zijn eigen telling maken.![]()