Caterham Roadsport / Defender 130
-
- RS-Ron
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ik reed van de week achter zo’n Defender, vind het wel wat hebben !
Gr Ron
Gr Ron
- Joop
Met het roadtripje van deze zomer ook nog Zwitsers viertal tegen gekomen die beide dagen dat we ze tegen kwamen op de Route des Grandes Alpes goed de gang er in hadden...
...dan komt zo’n Defender echt tot leven zeg maar.

Met die verlengde stoelrails is het al weer prettiger zitten. Collega van me heeft ze ook in zijn 110. Hij is ook bijna 2.00m, dus was voor hem ook een must.
Blijft wel leuk werk zo’n Defender. Lekker spartaans.
...dan komt zo’n Defender echt tot leven zeg maar.

Met die verlengde stoelrails is het al weer prettiger zitten. Collega van me heeft ze ook in zijn 110. Hij is ook bijna 2.00m, dus was voor hem ook een must.
Blijft wel leuk werk zo’n Defender. Lekker spartaans.
- Arthur
- Auto: Nr.51
M'n zwager monteert er altijd Recaro's of SAAB stoelen in. Maar die past alles (zelf) aan, aan die auto's.
- JP
Je zwager heet vast en zeker Hans ?
-
Nee, Hans rijdt een terroristenvoertuig.
- Riceaux
Zag in de US voornamelijk jonge meisjes in die FJ’s rijden. 

- Downforce Hans
Niet alleen daar en wat is jong.......22/23 jaar moet gewoon kunnen........
In de Defender scene denken ze bij jong meer aan meisjes die 40-45 meegemaakt hebben.........en dan bedoel ik niet kilogram.

-
Hé grappenmaker... Zit je kleinere lier nu eindelijk op de wagen? Oh wacht... Weer een probleempje hè. Gaat dat nog goedkomen voor je pensioen denk je?
- RS-Ron
40-45 mannen tegelijk ? Das nogal een wilde bedoening die Defender scene......Downforce Hans schreef: 25 aug 2018, 13:25Niet alleen daar en wat is jong.......22/23 jaar moet gewoon kunnen........
In de Defender scene denken ze bij jong meer aan meisjes die 40-45 meegemaakt hebben.........en dan bedoel ik niet kilogram.![]()

Gr Ron
-
Ik lees veel verhalen, maar waar zijn de pics van dat gevaarte?
-
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Hier klopt iets niet, deze heeft een lier erop zitten...
-
OnlineLuco
wel een klein liertje, maar kleur past goed bij Hanz
- Downforce Hans
Die foto`s komen nog wel.....
Ik dacht al waar blijft die foto van die roze fj waar Allen al maanden naar op zoek is........
Dat zoeken duurt net zo lang als het monteren van een intercooler.....
Ik dacht al waar blijft die foto van die roze fj waar Allen al maanden naar op zoek is........
Dat zoeken duurt net zo lang als het monteren van een intercooler.....

- Arthur
- Auto: Nr.51
Waar hij dan midden in de nacht direct over gaat lopen appen 

-
-
Kleine update.
De Defender is inmiddels al een tijdje voorzien van een canvas huif. Heb die zo laten maken dat ik de zijkanten en achterzijde kan oprollen. Ik heb eens tuingrond via de achterzijde in een container moeten mikken. Geen succes. Brandhout in- en uitgooien moet nu ook makkelijker gaan.
De stuurdemper was op. Daar heb ik een OME ondergefrot en de platen waar de achterlichten opgeschroefd zitten hadden al geen verf meer toen ik de wagen kocht. Die ook weer zwart gespoten na wat irritatie. Cargorails op maat langs de zijkanten van de laadbak opgehaald. Gaan er eerdaags op. Momenteel vliegt alles door de bak. Vloer moet ik nog wat voor verzinnen. Weet niet of ik nog wel een keer zoveel geld in hout wil steken om er vervolgens voorzichtig mee te moeten doen.
De Caterham wordt momenteel vooral gebruikt om mee te rijden. Was zelf niet tevreden over de accu- en massakabels. Ook de manier waarop deze gelegd waren was niet zoals ik het wilde. Deze op maat laten maken en die er daarna opgezet. Was uitgekeken op de witte knippers, dus nieuwe achterlichtblokken met oranje knippers en die van de voorzijde vervangen.
Verder nog de computer eraan gehangen om een paar punten van de deellast aan te pakken waarop de wagen niet helemaal soepel liep. Ik heb het idee dat het project op z'n eind zit, dus eigenlijk is het tijd om haar in te ruilen op een nieuwe bodemloze put.
Oh, ik vergeet bijna het belangrijkste nieuws te melden. Hans mag binnenkort rijden met een LR Discovery. Hij is er helemaal mee in z'n nopjes!
De Defender is inmiddels al een tijdje voorzien van een canvas huif. Heb die zo laten maken dat ik de zijkanten en achterzijde kan oprollen. Ik heb eens tuingrond via de achterzijde in een container moeten mikken. Geen succes. Brandhout in- en uitgooien moet nu ook makkelijker gaan.
De stuurdemper was op. Daar heb ik een OME ondergefrot en de platen waar de achterlichten opgeschroefd zitten hadden al geen verf meer toen ik de wagen kocht. Die ook weer zwart gespoten na wat irritatie. Cargorails op maat langs de zijkanten van de laadbak opgehaald. Gaan er eerdaags op. Momenteel vliegt alles door de bak. Vloer moet ik nog wat voor verzinnen. Weet niet of ik nog wel een keer zoveel geld in hout wil steken om er vervolgens voorzichtig mee te moeten doen.
De Caterham wordt momenteel vooral gebruikt om mee te rijden. Was zelf niet tevreden over de accu- en massakabels. Ook de manier waarop deze gelegd waren was niet zoals ik het wilde. Deze op maat laten maken en die er daarna opgezet. Was uitgekeken op de witte knippers, dus nieuwe achterlichtblokken met oranje knippers en die van de voorzijde vervangen.
Verder nog de computer eraan gehangen om een paar punten van de deellast aan te pakken waarop de wagen niet helemaal soepel liep. Ik heb het idee dat het project op z'n eind zit, dus eigenlijk is het tijd om haar in te ruilen op een nieuwe bodemloze put.

Oh, ik vergeet bijna het belangrijkste nieuws te melden. Hans mag binnenkort rijden met een LR Discovery. Hij is er helemaal mee in z'n nopjes!
- Martijn_bmw
Haha, ja Allen je zal je gaan vervelen 

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Met 2 Engelse auto's kan ik me dat nauwelijks voorstellen 

- JP
Daar profiteer jij dan uiteindelijk ook van....allen schreef: 20 mei 2019, 18:41 Kleine update.
(..)
Hans mag binnenkort rijden met een LieR Discovery. Hij is er helemaal mee in z'n nopjes!
-
Die heb ik zelf al, want aan hem heb ik toch niets. De arme man is radeloos omdat hij een half jaar later nog niet weet hoe hij die van hem moet aansluiten. 

- Roy RS
Is de caterham klaar
. Wat een feest, snel eruit dat ding en een volgens project oppakken
- Joy
Wat is een stuurdemper op een Defender voor iets? Vloer gewoon laten voorzien van een bedliner coating? Geeft frictie en al het plaatwerk is mooi afgedekt. En ontzettend hufterproof.
-
Dan trilt het stuur minder onder het rijden. Minder last van dwarsrichels waarbij het stuur even een kant op schiet en bij het uitsturen van een bocht centreert hij nu beter. Bedliner coating is misschien een idee. Zoek wel uit wat dat me zou gaan kosten.