bij deze zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben David, 36 jaar oud en ik woon in Leidschendam. In het dagelijks leven verdien ik m'n geld als CNC programmeur, dus ik heb de ideale baan om met machines van de zaak dingen te fabriceren voor de hobby.
Ik ben in het bezit van 2 auto's, een VW Up voor woon/werkverkeer en de VW Golf 4 1.8T 20V als bodemloze put.. eh hobby.
Waar begon het? Ik kocht de Golf 4 in december 2011 van een kennis en de auto had toen alles wat ik zocht in een auto voor dagelijks gebruik, vermogen en comfort. Ik was tevreden en wilde vooral aan de kleine details werken en shows bezoeken zoals MIVW.


Daarna ging het fout


Ik ben een echte hobbyist, Ik vind het fantastisch om dingen te ontwerpen en met m'n handen te maken dus ik heb hieronder ook wat projecten uitgelicht die ik tot nu toe ontworpen en gemaakt heb.
Toen ik de auto kocht lekten de injectorzittingen, ze worden standaard gemaakt van kunststof en hebben de neiging te scheuren met alle gevolgen van dien. Ik heb ze in CAD opnieuw getekend, spitser van vorm gemaakt en gedraaid en gefreesd uit 7075 aluminium en vervolgens geanodiseerd in donkerblauw.



De originele remmen van de Golf 4 zijn ronduit beroerd. Ondanks dat de auto al voorzien was van de 312mm variant gaf het allemaal nog steeds erg weinig vertrouwen. En dus kocht ik 2 brembo GT remklauwen, die gingen tot op het laatste schroefje en sealtje uit elkaar en werden voorzien van nieuwe coating, seals, zuigers, en nippels. Het resultaat:

Tegelijkertijd had ik gebruikte R32 fusees gekocht, opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe wiellagers en naven. Er werden Audi TT-RS schijven aangeschaft die wel ietsjes afgedraaid werden anders pasten ze niet in de velg. De offset van de TT-RS schijven komt standaard ook niet goed met een R32 fusee en dus werd er weer gedraaid en gefreesd.




Toen ging het fout, ik kocht 2 nieuwe aandrijfassen van SKF waarvan de linker homokineet op weg naar de Ring uit elkaar klapte. En dus kwamen er 2 Driveshaft shop level 2.9 aandrijfassen.

De remklauwen achter waren niet 100% fris meer. Ik reed met de originele klauwen en 310mm schijven van een VW phaeton. Toch was de balans van de auto niet zoals ik het wilde en dus sloeg ik weer aan het rekenen en tekenen. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om binnen aan de auto te werken tenzij ik ruimte huur. Ik had geen zin om elke dag onder de auto te liggen om dingen te passen en te meten en dus begon ik eerst met het maken van een mal van een stuk achteras om alle maten goed te bepalen. Ik kocht 2 gebruikte Porsche Boxster S remklauwen die net als de voorkant compleet uit elkaar gingen, voorzien werden van nieuwe poedercoating, seals, en nippels. De remschijven zijn 335x22mm en komen van de VW Phaeton W12. De Porsche klauwen hebben geen handremfunctie en dus heb ik een adapter ontworpen en laten waterstraalsnijden om de originele klauw 90 graden te draaien, de hydrauliek is uiteraard afgesloten. De leidingen heb ik op maat laten maken bij ShowOff Imports. Het resultaat mag er zijn, het is optisch prachtig en de auto vertraagd snoeihard en gecontroleerd.







Inmiddels ben ik ook nog bezig met een nieuwe motor te bouwen. Ik zat marktplaats af te struinen en vond in maastricht bij een demontage bedrijf een 1.8T motor die niet meer wilde starten. Nadat ik een mail kreeg dat ik de complete motor mocht hebben voor 50 euro heb ik m'n pa z'n autosleutels afgetroggeld zonder wat te zeggen waarom en de motor opgehaald. Pa, help ff tillen! Na meerdere malen gehoord te hebben dat ik niet goed bij m'n hoofd was hebben we samen de motor in de berging gezet die ik inmiddels compleet had geschilderd en ingericht als mini werkplaats. Nou is pa net zo'n enthousiaste sleutelaar en we waren het eens dat het constant zeulen met een motor niet goed was voor onze rug. En dus sloegen we nu samen aan het rekenen en tekenen en hebben we een mini bovenloop kraan in de berging gemaakt



Inmiddels staat de auto er zo bij.



De volledige speclist:
Motorisch
1.8T 20V AUM motor, standaard 150pk
JD engineering software, LMM weggeschreven. 249pk 377nm
4 bar drukregelaar/Siemens VDO Genesis brandstofpomp
K03S standaard turbo.
R32 luchtfilterhuis met K&N paneel
Milltek 3" downpipe en sportcat
Milltek 2,5" catback resonated
Kendal Elite 5W50 olie
Versnellingsbak
Spec Stage3+ koppeling
G60 vliegwiel, afgedraaid naar 6,8kg
Wavetrac sperdifferentieel
ARP differentieelbouten
VAP motorsports pinion shaft brace
Driveshaft shop level 2.9 aandrijfassen
Integrated Engineering shifter bussen
Motul 300 75W90 olie
Onderstel
Vibratechnics fast road motor en versnellingsbaksteunen
IDF draagarmen met uniballs
Uniballs in achteras
R32 koppelstangen
R32 fusees
KW stabilisatorstang voorzijde
Eibach Pro street S schroefset
Integrated Engineering topmounts op 2,5 graden camber
ECS tuning achteras spacers
OZ Leggera HLT 18x8 ET35 in race gold
Dunlop Sportmaxx 225/40-18 banden
Remmen
Brembo GT klauwen voor, TT-RS remschijven, 361mm, Ferodo DS2500 blokken.
Brembo Porsche Boxster S klauwen achter, Phaeton W12 335mm achter
Standaard R32 klauwen als handrem.
Custom HEL remleidingen.
Interieur
QSP RX100 kuipstoelen
Wiechers B rolbeugel
OMP Deepdish 350mm suede stuur
QSP stuurnaaf
Exterieur
R32 voorbumper
Maxton design front spoiler
Ruiten getint, 20% achter en 70% voor
En zo is het toch een vrij uitgebreide intro geworden. Ik hoop op dit forum een leuke gezellige tijd tegemoed te gaan.
Groeten, David