Nu kunnen we het spel doen: zoek de verschillen.

Nu kunnen we het spel doen: zoek de verschillen.
Hahaha doe dan een goeie foto. Love it though, houd wel van dit soort humor
Ik had deze in mijn e46: http://www.carinterface.nl/bmw/usb-sd-m ... ytm06-bmw1NIVEX schreef: 21 aug 2018, 15:48 Super blij met de mooie soeps hoor, haha.
Hm, ik dacht dat ik de juiste veren had gevonden, maar heb alsnog een setje besteld specifiek waar '330i' bij stond. Veren voor de 4-cilinders gaan het volgens mij niet zo goed doen. Dus nu even geduldig wachten.
Ik wil even weten wie hier een Yatour heeft of iets anders waarmee ik via BT muziek af kan gaan spelen. Ben de radio nu wel zat.
Grote liefde voor E30 M3's. En een foto van mijn auto met Fake Taxi in de woonkamer... hmmallen schreef: 22 aug 2018, 12:54 Ok, een plaatje van een oud koekblik op wielen onder de noemer NSFW plaatsen. Nu wordt het echt eng.
Ik dacht aan 10W40, weet niet hoe groot dat verschil gaat zijn.Martin van der Zwaard schreef: 23 aug 2018, 13:39 En 5W40 erin in plaats van 5W30. Dat heeft bij mij het verbruik al aardig gereduceerd.
VANOS is echt een must imho. Dat ga je echt merken!
Het probleem is niet dat je de 16:9 hebt, het probleem is dat je naar alle waarschijnlijkheid DSP hebt. (Digital Sound Processing)NIVEX schreef: 24 aug 2018, 10:10 Ik blijf strubbelen met de radio en hoe ik er BT in ga krijgen. Ik heb de 16:9 navi en blijkbaar is dit een issue? Dension five geprobeerd gisteren met een vriend van me. Kan dan wel BT bellen, maar hij pakte de Dension niet als CD-wisselaar. Zo'n goedkoop eBay Bluetooth ding ook geprobeerd en die knalde om de haverklap mijn BT er uit. Heel irritant.
Ik doelde dus op DSP, volgens een kennis heeft geen enkele E46 DSP (en hij kon het weten want al tig densions ingebouwd).Estoque schreef: 24 aug 2018, 15:24Het probleem is niet dat je de 16:9 hebt, het probleem is dat je naar alle waarschijnlijkheid DSP hebt. (Digital Sound Processing)NIVEX schreef: 24 aug 2018, 10:10 Ik blijf strubbelen met de radio en hoe ik er BT in ga krijgen. Ik heb de 16:9 navi en blijkbaar is dit een issue? Dension five geprobeerd gisteren met een vriend van me. Kan dan wel BT bellen, maar hij pakte de Dension niet als CD-wisselaar. Zo'n goedkoop eBay Bluetooth ding ook geprobeerd en die knalde om de haverklap mijn BT er uit. Heel irritant.
https://store.bimmernav.com/blogs/insta ... d-with-dsp
Op deze website schrijven ze niets over de E46, maar volgens sommige Fora-geleerden zijn er E46's geleverd met DSP.
Dit omschrijven ze bij de Dension die ik heb:
De Dension GBL3BM4 Gateway Lite Bluetooth BMW Quadlock is geschikt voor:
BMW 3 Series, E46 1998 - 2005*
Voorzien van het volgende fabriekssysteem:
16:9 Navigatie BMW Compact 2001 2006 all 16:9 Navigation GWL3BM4 BMW X3 2004 - 2010*
Voorzien van het volgende fabriekssysteem:
Business CD, Professional, 16:9 Navigatie
*Let op!!!:
- Head Units die voorzien zin van DSP worden niet ondersteund
- Externe CD-wisselaar functie is vereist, indien deze niet aanwezig is dient deze geprogrammeerd te worden bij de dealer
Zolang als ik m'n 330i heb rij ik op Mobil One 0W40 en daarop loopt de motor als een zonnetje met acceptabel verbruik.NIVEX schreef: 24 aug 2018, 10:10Ik dacht aan 10W40, weet niet hoe groot dat verschil gaat zijn.Martin van der Zwaard schreef: 23 aug 2018, 13:39 En 5W40 erin in plaats van 5W30. Dat heeft bij mij het verbruik al aardig gereduceerd.
En inderdaad vanos.. Meh, wordt het toch een moneypit he![]()
Omdat BMW zeer slechte afdichtingen van de vanos zuigers heeft gebruikt.Erik K. schreef: 25 aug 2018, 13:03Zolang als ik m'n 330i heb rij ik op Mobil One 0W40 en daarop loopt de motor als een zonnetje met acceptabel verbruik.NIVEX schreef: 24 aug 2018, 10:10Ik dacht aan 10W40, weet niet hoe groot dat verschil gaat zijn.Martin van der Zwaard schreef: 23 aug 2018, 13:39 En 5W40 erin in plaats van 5W30. Dat heeft bij mij het verbruik al aardig gereduceerd.
En inderdaad vanos.. Meh, wordt het toch een moneypit he![]()
Waarom wil je de VANOS gaan aanpakken, loopt de motor niet goed?
Gebruikers op dit forum: Enrico, Hsp, Kocheler, Marc Sierra en 2 gasten