Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
WJ

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 08 aug 2018, 15:23

Ik heb er wel vertrouwen in dat het wel weer komt, maar niet meer zoals vorig jaar. Dat ging gewoon te hard en te gek.

la_fusion

Bericht door la_fusion » 08 aug 2018, 15:24

Gooi nou eerst maar eens die tomaat want ik zie terwijl ik dit type pas 2 tomaten hangen :P

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2018, 15:49

Iemand tips om die andere 2 vlekken van behang te halen voor ik 3e gooi?

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 aug 2018, 16:00

WJ schreef: 08 aug 2018, 15:23 Ik heb er wel vertrouwen in dat het wel weer komt, maar niet meer zoals vorig jaar. Dat ging gewoon te hard en te gek.
Ik heb er ook absoluut vertrouwen in, maar we moeten eerst nog een keer flink dippen. Het lijkt wel allemaal vooropgezet spel. Nu uitstel van de SEC. BTC gaat dalen...september komt om de hoek...conclusie SEC is: tijd is nog niet rijp voor een ETF....BTC stort als een gek verder de grond in richting de 4,8k...nov/dec komt eraan, retail en institutions krijgen eindejaarbonus, dus begin december krabbelt het weer op...2019 MOOOOOOOOOOOOOON!!

U las het hier eerst.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2018, 16:03

Ja, idd denken heel veel mensen dat dus dec-18 weer de hoogte in, february nog geen moon en weer crash.....

Overigens is bonus in december onzin, alleen de bedrijven met gebroken boekjaar betalen december, de meeste bedrijven met bonusgerelateerd inkomen in maart of april.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 aug 2018, 16:05

tomgtr schreef: 08 aug 2018, 16:03 Ja, idd denken heel veel mensen dat dus dec-18 weer de hoogte in, february nog geen moon en weer crash.....

Overigens is bonus in december onzin, alleen de bedrijven met gebroken boekjaar betalen december, de meeste bedrijven met bonusgerelateerd inkomen in maart of april.
Tom, mijn hele post is onzin. :mrgreen:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2018, 16:07

Hahahaha bij temperaturen boven 25 graden weigert mijn sarcasmemeter dienst.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 08 aug 2018, 16:35

Allemaal self fulfilling prophecy.

Het is rustig, dus niemand pompt er nieuw geld in, en dus blijft het rustig...^∞

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2018, 16:40

nou noem het maar rustig van iets boven de 6 k naar bijna 8 en weer terug naar 6,5 in een maandje tijd of zo? Alls mijn aandelen dat soort ritjes zouden doen zou ik nog liever negatieve rente op m'n rekening hebben!

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 08 aug 2018, 16:45

Ah ok. Ik moet zeggen dat ik het al tijden amper nog volg. Dat is dan toch meer beweging dan niks.

Maar zoals vorig jaar, dat het elke dag het 8 uur journaal haalde.

Misschien moeten ze dat weer gaan doen, dat wakkert het vuur een beetje aan.

dvh

Bericht door dvh » 08 aug 2018, 19:46

Genoeg beweging... Naar beneden

martll

Bericht door martll » 09 aug 2018, 08:58

De enige vraag is: When moon? When lambo?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 aug 2018, 09:04

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 aug 2018, 09:08

Het fijne voor instappers nu wordt het 3 Lambo's

Tom

Bericht door Tom » 09 aug 2018, 09:14

Nocoiners be like:

Dec 2017: "I wish I bought Bitcoin when it was cheap. Now it's too late."

Aug 2018: "Look, prices are collapsing! I'll never touch Bitcoin."

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 aug 2018, 09:22

Ha na 48 jaar op zoek hoor ik eindelijk bij een groep. Nocoiner! Kijkt nog even nerveus naar bankrekening of dat echt waar is.......

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 aug 2018, 10:59

Ik verwacht nog wel wat zakking, zeker richting de laatste support van $6k. Momenteel staan daar wat buy orders klaar. Ik vind het wel een leuk spelletje zo. Dit jaar is er wel behoorlijk wat positief nieuws gekomen, ook al lijkt dat niet zo. Er is veel interesse van grote bedrijven in blockchain, als mede door banken als JP Morgen, GS en Barclays. Ik zie het echt nog wel een keer omhoog knallen. In dit tijdperk waar alles digitaal is, kan het niet anders dat er ook een vorm van digitale valuta gebruikt gaat worden.

Korte termijn handelen is wel lastig. En ik heb ook geleerd dat het lastig is om de markt van BTC te verslaan met alts, dus voorlopig voor mij alleen even BTC (en BNB als tegenpool).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 aug 2018, 09:54

Wat mij op blijft vallen is de slechte berichtgeving omtrent coins en blockchaintechnologie.

Toen ik vroeger, als kind, in aandelen handelde (hodl met name) hield ik goed het nieuws in de gaten. De kranten op de ontbijttafel hielpen daarbij. Nu, met veel meer (fake) nieuwsbronnen, is het zeer lastig om aan goede informatie te komen.

Er zijn zelfs berichten die maar terug blijven komen op diverse fake 'coin-nieuwssites' die bovenaan in Google verschijnen als je zoekt op 'betreffende coin' + News. Je herkent ze al snel, maar het is irritant dat het échte nieuws niet zo makkelijk is te vinden. En ik vind dat er teveel over de koers/waarde gesproken wordt en te weinig over de achtergrondinformatie. Dat is echt een groot verschil met aandelen vroeger, waar de inhoud belangrijker was dan de beurswaarde.

Het is denk ik ook het verschil in mindset tussen een belegger (doel: geld verdienen en gokje wagen) en investeerder (doel: rendement maken met weloverwogen afwegingen en het tijdelijk gunnen van je geld aan een ander ten gunste van bijv. het ontwikkelen van nieuwe producten/diensten/markten).

Ik zie mezelf zeker niet als belegger of investeerder in blockchain, maar ik heb wel de behoefte om goede informatie te vinden.

Waar halen jullie je informatie vandaan?

ErikS

Bericht door ErikS » 11 aug 2018, 10:00

Dat Cardano (ADA)

Zien jullie dat op dit moment als betere coin dan NANO?
Heeft NANO nog vooruitzicht, of alles naar ADA omzetten?

Tom

Bericht door Tom » 11 aug 2018, 10:21

Mee eens Dennis. Maar merendeel kijkt überhaupt niet naar de inhoud (zolang je scam ico maar genoeg volgers heeft), en dat is jammer. Deze dip is hopelijk weer even een goede wake up call, juiste prioriteiten. Goed (onderbouwd) nieuws blijft daarom ook een lastig verhaal, je moet eerst door 90% aan crap van volgers die vooral hun eigen coin de hemel inprijzen. Hopelijk volgt er na deze dip een periode waarin het meer om het product dan de gebakken lucht gaat.

@ErikS: geen idee wat betreft Nano. Volg het nieuws ook niet meer zo. Heb alles nog en wacht wel af, meestal leven dingen ook ineens weer helemaal op als het sentiment goed is. Kan nu wel gaan traden maar weet niet of ik dan verstandige beslissingen maak, dus ik laat het even zo en koop wellicht nog wat BTC bij nu het zo laag staat.

///Joost

Bericht door ///Joost » 11 aug 2018, 22:09

Dennis Cavallino schreef: 11 aug 2018, 09:54
Waar halen jullie je informatie vandaan?
Voornamelijk cointelegraph, coingape en ccn. Dat nieuws van die drie sites overlapt elkaar redelijk zodat je weinig mist. Het probleem is echter dat om echt actief te traden je vaak al te laat bent als je het nieuws op die sites leest, want dan heeft de betreffende coin al z'n momentum gepakt. Het echte, echt laatste nieuws krijg je via telegram groups, maar om er zo diep in te zitten heb ik de tijd niet voor. Nieuws over de blockchain en de industry an sich is wel prima te volgen zo.

Momenteel is het hele alt-verhaal zo onzeker dat het koffiedik kijken is. Ik ga er vanuit dat ETH nog een flink stuk gaat zakken, en tot die omhoog gaat raak ik de alts niet aan. BTC zal ook geen extreem grote stappen omlaag meer maken, al denk ik dat de absolute bodem nog niet bereikt is.

Will F.

Bericht door Will F. » 11 aug 2018, 22:56

ErikS schreef: 11 aug 2018, 10:00 Dat Cardano (ADA)

Zien jullie dat op dit moment als betere coin dan NANO?
Heeft NANO nog vooruitzicht, of alles naar ADA omzetten?
Ik weet te weinig van Nano om daarop antwoord te kunnen geven, ADA heeft volgens mij wel een veel breder toepassingsbereik dan NANO.
Ze hebben beide een enorm klap gemaakt ondanks dat het kwaliteitsBC's zijn, maar om nou te gaan wisselen....wellicht de helft omzetten? Ik heb zelf nog beetje ADA bijgekocht recent.

ErikS

Bericht door ErikS » 11 aug 2018, 23:33

Toevallig eind v/d middag de helft omgezet. Geen verkeerde keuze geweest.

Will F.

Bericht door Will F. » 12 aug 2018, 20:11

Is de bodem dan nog niet in zicht?: https://youtu.be/R51hyj_6d94

///Joost

Bericht door ///Joost » 13 aug 2018, 11:16

Zo veel mensen, zo veel meningen. ik ben ervan overtuigd dat het weer aantrekt. Het kan wellicht even duren. Men rekent constant t.o. van de bullrun van eind vorig jaar, maar dat was totaal niet representatief. Zoals de waarde nu is, zitten we weer op een realistisch niveau om langzaam omhoog te gaan. Het is duidelijk dat de technologie grote stappen maakt, dus de currencies moeten dan ook een keer gaan volgen.

Overigens heb ik in het weekend 'Banking on BTC' gezien op Netflix. Leuke docu!

Plaats reactie