DVH's Touran & Poof and it's gone!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: DVH's Touran & nu dan toch eindelijk.....
Mooi ding! Jammer dat 'ie geen Winterpakket (stoelverwarming) heeft 

- dvh
Kon kiezen uit heel wat velgen. Maar vond deze wel mooi staan. Banden zijn nieuw. Velgen zijn keurig.Barend schreef: 11 aug 2018, 09:55 Lekker David! Heerlijke auto’s en toch een stuk meer ruimte dan de Polo.
Ga je deze velgen er onder houden of komt er iets moois onder?
Liefst had ik gewoon originele 18'' eronder. Dus mocht er iets anders onder komen, dan is het dat.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Ik zie helemaal geen foto's van de auto in dit topic.
- Arthur
- Niels
- Auto: Prius+
Gefeliciteerd David. Een auto die zelfs Arthur niet tegen viel dus dat moet wel goed komen
230pk is zonder JD chip zeker? Wat doet ie met?

230pk is zonder JD chip zeker? Wat doet ie met?
- dvh
Ik vond hem ook best pittig voor 230pk 
http://www.jdengineering.nl/2-0-tsi-230pk/
Zal dus rond de 300pk liggen.
Geen idee wat de uitlaat + andere mods toevoegen.
Zo met de stickers wilde ik hem eigenlijk niet eens laten ziet. Beetje petjesauto krijg ik dan meteen als gevoel.
De werkelijkheid was dat de vorige eigenaar een 50+'er was die ontzettend zuinig erop was. Heeft hem ingeruild voor een Mercedes AMG.
Maar de stickers gaan eraf, daarna gaat ie naar de poetser want ik wil een 'showroomreiniging'..
Maar leuk ding. Soort Polo XL ... ze stonden naast elkaar hier op de dam, dan zie je pas hoeveel ze eigenlijk op elkaar lijken

http://www.jdengineering.nl/2-0-tsi-230pk/
Zal dus rond de 300pk liggen.
Geen idee wat de uitlaat + andere mods toevoegen.
Zo met de stickers wilde ik hem eigenlijk niet eens laten ziet. Beetje petjesauto krijg ik dan meteen als gevoel.
De werkelijkheid was dat de vorige eigenaar een 50+'er was die ontzettend zuinig erop was. Heeft hem ingeruild voor een Mercedes AMG.
Maar de stickers gaan eraf, daarna gaat ie naar de poetser want ik wil een 'showroomreiniging'..
Maar leuk ding. Soort Polo XL ... ze stonden naast elkaar hier op de dam, dan zie je pas hoeveel ze eigenlijk op elkaar lijken

-
Hezien de '325' op de zijkant... Heb ik een vermoeden hoeveel vermogen er onder de kap ligt David!
Gezien de mods denk ik ook wel dat dat reëel is.
Gezien de mods denk ik ook wel dat dat reëel is.
- tomgtr
Gaaf, eindelijk.
- dvh
https://www.autojunk.nl/2016/04/volkswa ... -per4mance
Hij is al eerder gespot blijkbaar
VW-logo's worden ook weer blank overigens..
Hij is al eerder gespot blijkbaar

VW-logo's worden ook weer blank overigens..

- Arthur
'Mijn' 2015 gewone GTi met 220pk was goedkoper geweestNiels schreef: 11 aug 2018, 12:19 Gefeliciteerd David. Een auto die zelfs Arthur niet tegen viel dus dat moet wel goed komen![]()

Zou er idd zo weer eentje willen.
- dvh
Het was niet alleen de kale prijs.
Mijn Polo is inmiddels behoorlijk bereden...drempels werden als lanceerplateaus gebruikt... heeft wat deukjes, ramen gaan niet open, uitlaat rammelt en onderstel heeft z'n beste tijd gehad.
Dat weet de verkoper. Ik heb hem goed in kunnen ruilen. Familie is klant, zit om de hoek. Auto heeft leuke extratjes.. afijn. Het plaatje klopte. Die jongen komt gewoon naar de winkel, alles word geregeld. Dat vind ik prettig. Nu kan ik marktplaats aanslingeren en half Nederland rondrijden. Maar daar geen tijd/zin in. ( vooral door geen tijd, geen zin ).
Dus ik vind het wel best zo.
Ga alleen ff JD bellen wanneer ze terug van vakantie zijn om te kijken of die nog een uitdraai hebben van de test destijds.
Mijn Polo is inmiddels behoorlijk bereden...drempels werden als lanceerplateaus gebruikt... heeft wat deukjes, ramen gaan niet open, uitlaat rammelt en onderstel heeft z'n beste tijd gehad.
Dat weet de verkoper. Ik heb hem goed in kunnen ruilen. Familie is klant, zit om de hoek. Auto heeft leuke extratjes.. afijn. Het plaatje klopte. Die jongen komt gewoon naar de winkel, alles word geregeld. Dat vind ik prettig. Nu kan ik marktplaats aanslingeren en half Nederland rondrijden. Maar daar geen tijd/zin in. ( vooral door geen tijd, geen zin ).
Dus ik vind het wel best zo.
Ga alleen ff JD bellen wanneer ze terug van vakantie zijn om te kijken of die nog een uitdraai hebben van de test destijds.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
@Arthur: met 300 pk bewijst een sperretje nog meer zijn waarde.
-
Vanaf nu dus nog verder vliegen over de drempels? Gefeliciteerd! Mooi ding.
- Arthur
Dat zal best, zou jij nu moeten wetensitechris schreef: 11 aug 2018, 13:26 @Arthur: met 300 pk bewijst een sperretje nog meer zijn waarde.

- sitechris
Nee, ik bedoelde dat meer vanwege jouw 220 pk Golf. Ik kan me voorstellen dat mensen specifiek een GTI met sperretje zoeken - net zoals een GTI zonder sper voor veel mensen ook prima kan zijn.
- Arthur
Ik krijg het idee dat dvh meer koopt vanwege het goede gevoel bij deze garage. Als de auto standaard vermogen had, had hij hem ook gekocht. Ik mis een sper niet, zo'n rijder ben ik niet. En mocht ik hem wel missen dan merk ik dat wss weer niet omdat ik niet weet hoe dat rijdt 
Maakt ook niet uit, een M140i doet het ook standaard zonder... Dit is iig een mooi GTi met zeer fijne extra's, ik snap dvh wel.

Maakt ook niet uit, een M140i doet het ook standaard zonder... Dit is iig een mooi GTi met zeer fijne extra's, ik snap dvh wel.
- dvh
Nou een standaard gti ( voor minder ) had ik ook goed gevonden. Maar de performance met grotere remmen + klauwen vind ik altijd wel stoer eruit zien. Sper is wel erg fijn. Niet alleen om de bochten wat lekkerder te nemen maar ook om het fwd-gevoel wat weg te filteren tijdens het sporten.Arthur schreef: 11 aug 2018, 13:49 Ik krijg het idee dat dvh meer koopt vanwege het goede gevoel bij deze garage. Als de auto standaard vermogen had, had hij hem ook gekocht. Ik mis een sper niet, zo'n rijder ben ik niet. En mocht ik hem wel missen dan merk ik dat wss weer niet omdat ik niet weet hoe dat rijdt
Was al verbaasd, want ik wist in eerste instantie niet dat ie gechipt was. De verkoper komt wel eens langs met wat auto's.. gewoon voor de lol. Zo heb ik onlangs even gereden in deze S3: http://adelsautos.nl/inventory/audi-s3- ... 370pk-abt/
( die gaat Erik kopen overigens )
Maar vond de GTI niet bijster langzamer.. nu weet ik waarom

-
dvh schreef: 11 aug 2018, 14:41
Was al verbaasd, want ik wist in eerste instantie niet dat ie gechipt was. De verkoper komt wel eens langs met wat auto's.. gewoon voor de lol. Zo heb ik onlangs even gereden in deze S3: http://adelsautos.nl/inventory/audi-s3- ... 370pk-abt/
( die gaat Erik kopen overigens )
Maar vond de GTI niet bijster langzamer.. nu weet ik waarom![]()
Echt wel!Verbruik: 6,9 l/100 km (1 op 14,5)

Hoe zit dat trouwens met deze 2.0tfsi? Is dat een 'zuigerveren' exemplaar qua bouwjaar?
- Arthur
Wat ik erover gelezen heb, of was het nu wishful thinking, was de 2.0tsi in de GTi veel minder gevoelig hiervoor. En Erik, qua verbruik viel de GTi mij heel erg mee. De gewone ww ritten dan. Als je gaat blazen zuipt elke auto.
- Niels
- Auto: Prius+
Echt een no-brainer de Alpina of deze Aldi trouwens... 

-
Gefeliciteerd, gaaf ding en veel mooier als Polo!
- JP
Polo GTi is best of both worlds......De Golf 7 Gti is bijna de 560SEC aan het worden van 21e eeuw.....
Geen Hollander die daar nog in durft te rijden.......
Geen Hollander die daar nog in durft te rijden.......

-
Ja, Alpina....

- Peric
Denk trouwens dat een sper wel wenselijk is met dit vermogen, bochtjes of niet..
- sitechris

Ik wel hoor. Topauto!JP schreef: 11 aug 2018, 16:12 Polo GTi is best of both worlds......De Golf 7 Gti is bijna de 560SEC aan het worden van 21e eeuw.....
Geen Hollander die daar nog in durft te rijden.......![]()