F1 seizoen 2018
- Luco
Re: F1 seizoen 2018
Ja als het om geld gaat weet ik niet of de sport nog voor gaat.
- JP
Ik moest lachen......

- Luco
De eerste barstjes in het vertrouwen in Honda??
Horner waarschuwt Verstappen-fans: 'Volgend seizoen wordt een tussenjaar' Door Sjoerd ValkeringGepubliceerd op 01 augustus 2018 SHARE TWEET
Christian Horner heeft zaterdag in een groot interview met La Gazzetta dello Sport de fans van Max Verstappen en Daniel Ricciardo moeten teleurstellen. De teambaas van Red Bull stelt namelijk dat volgend seizoen slechts een 'tussenjaar' voor de Oostenrijkse renstal wordt.
Horner denkt niet dat er een wereldtitel in zit voor de in Milton Keynes gevestigde renstal. 'Ik verwacht zeker dat het eerste jaar een tussenjaar zal worden voor ons', laat de 44-jarige Brit optekenen in de papieren versie van de Italiaanse krant van afgelopen zaterdag. 'We zullen er pas in 2020 écht klaar voor zijn. Vergeleken met de concurrentie moeten er namelijk nog wel de nodige stappen gezet worden.'
Het zijn enigszins opmerkelijke uitspraken van de chef van Red Bull, want hij gaf onlangs nog aan veel vertrouwen te hebben in de Japanse motorleverancier.
Red Bull-overwinningen dit jaar
Als Horner gevraagd wordt of hij tevreden is met de drie overwinningen van dit seizoen, zegt hij resoluut: 'Nee! We willen meer en meer. We hadden in Bahrein kunnen winnen en dubbele podiumplaats kunnen boeken in China en Monaco. Dat is helaas niet gebeurd, we hebben te veel kansen laten lopen. Maar wij zijn de enigen die het Ferrari en Mercedes lastig kunnen maken.'
- Downforce Hans
Hij zegt iets wat iedereen wel al weet en dat zouden dan de eerste barstjes moeten zijn, wat een onzin zeg......
Nee dan het verhaal wat wouter gepost heeft, heb je dat wel gelezen over de tekortkomingen het afgelopen seizoen van Renault.....
Nee dan het verhaal wat wouter gepost heeft, heb je dat wel gelezen over de tekortkomingen het afgelopen seizoen van Renault.....
- Luco
Jazeker.
Er staat ook een vraagteken achter he, maar RB had veel vertrouwen in Honda, vandaar de overstap, en dan nu ineens een tussenjaar en in 2021 ander motorenconcept, dan blijft er maar 1 jaar over, het was toch juist dit jaar TR om extra te testen en ontwikkelen, blijkbaar is dat dus niet voldoende?
Er staat ook een vraagteken achter he, maar RB had veel vertrouwen in Honda, vandaar de overstap, en dan nu ineens een tussenjaar en in 2021 ander motorenconcept, dan blijft er maar 1 jaar over, het was toch juist dit jaar TR om extra te testen en ontwikkelen, blijkbaar is dat dus niet voldoende?
- Downforce Hans
Ik denk dat je geen idee hebt (ik ook niet) hoe complex die materie is.Luco schreef: 01 aug 2018, 18:03 Jazeker.
Denk dat daar door iedereen veel te gemakkelijk over gedacht wordt.......
-
Tom
@Luco
Je kunt toch veel vertrouwen hebben en realistisch zijn dat je niet gelijk op niveau van Mercedes en Ferrari zit (die ook niet stil staan en ook gewoon doorontwikkelen)?
Hij had nog jaren kunnen door-emmeren met Renault (die al jaren vanalles beloofd maar niet levert) of nu een achterstand accepteren en met een partij verder waar ie wel vertrouwen in heeft dat ze op een hoger niveau gaan komen.
Je kunt toch veel vertrouwen hebben en realistisch zijn dat je niet gelijk op niveau van Mercedes en Ferrari zit (die ook niet stil staan en ook gewoon doorontwikkelen)?
Hij had nog jaren kunnen door-emmeren met Renault (die al jaren vanalles beloofd maar niet levert) of nu een achterstand accepteren en met een partij verder waar ie wel vertrouwen in heeft dat ze op een hoger niveau gaan komen.
- Luco
@Hans en Tom,
Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is, kijk naar Renault, die waren destijds de eerste met een turbomotor, toen werden ze ook uitgelachen en heeft ff geduurd voor ze succesvol waren.
Maar RB heeft volgens mij zelf gezegd dat ze er volgend jaar vol voor willen gaan en ze daarom dit jaar al voor Honda hebben gekozen in de TR. Nu lijken ze de verwachtingen bij te stellen. Niks mis mee, maar volgens mij waren ze ten tijde van de keuze een stuk optimistischer? Of zit ik er nu naast?
Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is, kijk naar Renault, die waren destijds de eerste met een turbomotor, toen werden ze ook uitgelachen en heeft ff geduurd voor ze succesvol waren.
Maar RB heeft volgens mij zelf gezegd dat ze er volgend jaar vol voor willen gaan en ze daarom dit jaar al voor Honda hebben gekozen in de TR. Nu lijken ze de verwachtingen bij te stellen. Niks mis mee, maar volgens mij waren ze ten tijde van de keuze een stuk optimistischer? Of zit ik er nu naast?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik zou al blij zijn als het allemaal heel bleef en er bij de bochtige circuits voor het podium meegedaan kan worden.
Al die dnf's van nu ben ik wel klaar mee.
-
OnlinedaNpy
smiley schreef: 01 aug 2018, 19:59 Ik zou al blij zijn als het allemaal heel bleef en er bij de bochtige circuits voor het podium meegedaan kan worden.
Precies. Zolang Honda dezelfde power levert maar niet stuk gaat is er al meer dan genoeg winst.
- Luco
Laten we het hopen.smiley schreef: 01 aug 2018, 19:59 Ik zou al blij zijn als het allemaal heel bleef en er bij de bochtige circuits voor het podium meegedaan kan worden.
- JP
Als dat nog lang zo doorgaat ben ik bang dat Max geen records (a la jongste F1 kampioen) mer gaat verbreken.
Dan is die al aan zijn 6e seizoen bezig, en meer dan 100-120 races gereden voordat die mee gaat doen voor het kampioenschap.
Dan is die al aan zijn 6e seizoen bezig, en meer dan 100-120 races gereden voordat die mee gaat doen voor het kampioenschap.
- Luco
21:02 – Het team van Red Bull heeft twee productieve testdagen achter de rug op de Hungaroring. Nadat Daniel Ricciardo op dinsdag al 125 ronden had gereden met de RB14, voegde simulatorcoureur Jake Dennis daar op woensdag nog eens 131 ronden aan toe.
Tijdens de tweedaagse test in Hongarije werden niet alleen nieuwe onderdelen voor de tweede seizoenshelft geprobeerd, er werden ook enkele zaken getest voor de auto van volgend jaar, zoals een nieuwe voorvleugel. "We hadden een zeer druk programma, maar we hebben alles kunnen doen wat we wilden doen", liet Jeff Calam, projectleider bij Red Bull Racing, aan het einde van de tweede testdag weten. "We hebben met een groot aantal onderdelen gereden die bedoeld zijn voor de RB15 en die goed kunnen vergelijken met wat er nu op de RB14 zit. We hebben ook wat 'aero mapping' gedaan, om de luchtstromen rond de auto in kaart te brengen. De gegevens die we daarbij verzameld hebben, zullen van grote waarde zijn voor de laatste negen races van het seizoen."
Ricciardo eindigde dinsdag als zesde in de tijdenlijst met een 1.19.854. Dennis noteerde op de laatste dag van de test een 1.17.012, waarmee hij achter Mercedes-junior George Russell en Ferrari-coureur Kimi Raikkonen goed was voor de derde tijd. Max Verstappen hoefde niet in actie te komen. "Dit was een prima dag", zei Dennis. "We hebben 131 ronden gereden. Volgens mij heeft Daniel er gisteren 125 gedaan, dus we hebben veel kilometers kunnen maken voor het team en veel kunnen leren. Ik heb in de ochtend een paar lange runs gedaan en ben daarna met het zachtere rubber in de weer geweest, waar ik erg van genoten heb. Het was een fantastische ervaring om met de auto naar de limiet te gaan. Vervolgens hebben we in de middag meer lange runs gereden. We denken een paar goede stappen te hebben gemaakt met de auto. Over het geheel genomen was het een zeer goede dag en ik kan het team niet genoeg bedanken voor het feit dat ze me weer gevraagd hebben om te testen. Die 131 ronden begin ik nu overigens wel te voelen!"
"Het was goed voor Jake om eens echt te kunnen voelen waartoe de RB14 in staat is", vertelde Calam over de runs van Dennis op de zachtere compounds. "En volgens mij heeft hij het wel naar zijn zin gehad! Zijn feedback was zeer goed en het is niet alleen goed voor hem dat hij weer wat ervaring heeft opgedaan in de echte auto, het is ook goed voor het team omdat hij zo beter werk kan leveren in de simulator. Alles bij elkaar was dit dus een zeer positieve test voor het team en een uitstekende manier om de dringend nodige zomerstop in te gaan."
-
ErikS
En toch, zie je wat mij betreft, toch het nut van simulatoren.
Niet normaal dat je er zo effe in weg knalt toch?
Niet normaal dat je er zo effe in weg knalt toch?
-
OnlinedaNpy
Dus Ricciardo legt het zelfs af tegen de test coureur 
- Mari Oh Oh!
Gezien de fittie tussen Mercedes(, FI) en 3 teams waarvan er 1 géén Renault heeft; Zou Claire binnenkort een Renault achterin de Williams krijgen? Denk dat Renault daar wel blij mee zou zijn in elk geval(geen inkomstenverlies). Gezien de koppigheid van Claire (en Pa Williams) zie ik het geen B-team van Renault worden, maar daarmee zou meteen het hele probleem opgelost zijn.
Cyril's argument is dat hij niet wil dat er een B-team van Mercedes komt, maar daar is hij rijkelijk laat mee, want Ferrari heeft zelfs een C-team (voor het B-team is zelfs de lijst met in te kopen onderdelen opgerekt) en Red Bull al een B-team. Dus waarom zou Mercedes dat niet mogen?
Cyril's argument is dat hij niet wil dat er een B-team van Mercedes komt, maar daar is hij rijkelijk laat mee, want Ferrari heeft zelfs een C-team (voor het B-team is zelfs de lijst met in te kopen onderdelen opgerekt) en Red Bull al een B-team. Dus waarom zou Mercedes dat niet mogen?
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Toro Rosso lovend over samenwerking met Honda: 'Red Bull gaat vechten om titel'
De combinatie McLaren-Honda was desastreus, maar de samenwerking tussen Toro Rosso en de Japanse motorfabrikant verloopt fantastisch aldus teambaas Franz Tost. ,,Gelukkig heeft McLaren een fout gemaakt."
McLaren gaf Honda de afgelopen jaren de schuld van de slechte prestaties, maar met de nieuwe leverancier Renault gaat het nog steeds niet van harte bij de Britse renstal. ,,Ik wist dat vorig jaar al", vertelt Tost aan Marca. ,,We wisten dat hun chassis niet het beste was. Ik dacht toen al: hoe kan je nou zo veel kritiek hebben op zo'n fantastische partner."
Toro Rosso is als dochterteam van Red Bull dit seizoen vooral belast met het testen van de Honda-motor. Vanuit het team van Max Verstappen heeft de renstal al te horen gekregen dat ze zoveel mogelijk nieuwe onderdelen moeten gebruiken, ook al kost dat gridstraffen. ,,En Honda heeft zich enorm verbeterd. In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren. Eenzelfde vooruitgang verwachten we tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten in oktober. In 2019 zal er nog meer bijkomen en ik verwacht dan ook dat de Honda-motor enorm competitief zal zijn", zegt Tost. ,,De samenwerking is erg goed. Alle deadlines worden gehaald. We komen soms iets te kort, maar dat ligt aan ons chassis. We hadden aerodynamische updates die niet werkten."
Dat de samenwerking met Honda zo goed verloopt zal bij Red Bull met gejuich worden ontvangen. De renstal van Verstappen en Daniel Ricciardo stapt in 2019 over van de fel bekritiseerde Renault-motor naar de krachtbron van Honda. ,,Ik weet zeker dat Red Bull volgend jaar enorm succesvol gaat zijn. Het doel in 2019 is het winnen van races en het vechten om het kampioenschap", meldt Tost.
Bron: AD.nl
De combinatie McLaren-Honda was desastreus, maar de samenwerking tussen Toro Rosso en de Japanse motorfabrikant verloopt fantastisch aldus teambaas Franz Tost. ,,Gelukkig heeft McLaren een fout gemaakt."
McLaren gaf Honda de afgelopen jaren de schuld van de slechte prestaties, maar met de nieuwe leverancier Renault gaat het nog steeds niet van harte bij de Britse renstal. ,,Ik wist dat vorig jaar al", vertelt Tost aan Marca. ,,We wisten dat hun chassis niet het beste was. Ik dacht toen al: hoe kan je nou zo veel kritiek hebben op zo'n fantastische partner."
Toro Rosso is als dochterteam van Red Bull dit seizoen vooral belast met het testen van de Honda-motor. Vanuit het team van Max Verstappen heeft de renstal al te horen gekregen dat ze zoveel mogelijk nieuwe onderdelen moeten gebruiken, ook al kost dat gridstraffen. ,,En Honda heeft zich enorm verbeterd. In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren. Eenzelfde vooruitgang verwachten we tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten in oktober. In 2019 zal er nog meer bijkomen en ik verwacht dan ook dat de Honda-motor enorm competitief zal zijn", zegt Tost. ,,De samenwerking is erg goed. Alle deadlines worden gehaald. We komen soms iets te kort, maar dat ligt aan ons chassis. We hadden aerodynamische updates die niet werkten."
Dat de samenwerking met Honda zo goed verloopt zal bij Red Bull met gejuich worden ontvangen. De renstal van Verstappen en Daniel Ricciardo stapt in 2019 over van de fel bekritiseerde Renault-motor naar de krachtbron van Honda. ,,Ik weet zeker dat Red Bull volgend jaar enorm succesvol gaat zijn. Het doel in 2019 is het winnen van races en het vechten om het kampioenschap", meldt Tost.
Bron: AD.nl
- Luco
Dat is goed nieuws, wel tegenstrijdig met het bericht van Horner maar ik hoop dat Franz gelijk krijgt.
-
ErikS
- ///Joost
Hahahahaha....ooo, nu ben ik echt benieuwd wie dat 2e stoeltje krijgt bij RB. Wel een heerlijke wending zo!
-
Frank_Sch
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Skitterend dit. Nu kan het rotte eieren gooien pas echt beginnen.
Tegelijk kiest Ricciardo nu voor een team waar hij zeker geen WK mee wordt. Dat is toch wel ff een dingetje na al zijn eerdere uitspraken.
Tegelijk kiest Ricciardo nu voor een team waar hij zeker geen WK mee wordt. Dat is toch wel ff een dingetje na al zijn eerdere uitspraken.
- Robin Hartog
Gasly dan naar RBR en Sainz naar McLaren? 
-
ErikS
Kiest dus nu gewoon voor kijharde cash.Frank_Sch schreef: 03 aug 2018, 12:39 Skitterend dit. Nu kan het rotte eieren gooien pas echt beginnen.
Misschien een middelvinger naar RedBull vanwege dat hij niet hetzelfde krijgt als Max?
Edit; Ja dus:
https://www.gpfans.com/nl/artikelen/803 ... erstappen/
- Robin Hartog
^ Ergens snap ik hem wel, maar meer geld gaat je geen kampioenschappen brengen zoals RBR daar wel de potentie voor heeft. Maar goed, who knows wat er achter de schermen gebeurt..
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Vooralsnog rumours ...