Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Franswa » 02 aug 2018, 00:16

@boooh, wat is de onderbouwde waarde van goud? En van bijvoorbeeld kunst en oldtimers waar nu veel geld voor betaald wordt? Van goud weet ik het echt niet eerlijk gezegd. Maar een oldtimer heeft als onderbouwde waarde ook niet meer dan de ijzerprijs? En een duur schilderij levert helemaal niets op, hooguit kun je nog altijd je kachel even er op laten branden. :)

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 02 aug 2018, 01:13

Die is er niet voor zover ik weet ;)

De "waarde" van kunst en oldtimers wordt bepaald door de zeldzaamheid er van en het (zeer kleine) groepje mensen met veel te veel geld die daar exorbitante bedragen voor neerleggen, uiteraard is het zoals je stelt die bedragen helemaal niet waard, tonnen, miljoenen etc etc

Vroeg me alleen af waarom BTC blijkbaar wel zijn waarde waard is en alle andere crypto muntjes niet, ik zie er persoonlijk geen verschil tussen namelijk

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 aug 2018, 10:22

BTC is bekender. Punt.

Ik heb ook geen volledige kennis van alle altcoin-projecten, maar van wat ik begrijp zijn er een hoop coins die veel snellere transactietijden en mogelijkheden hebben t.o.v. BTC.

Will F.

Bericht door Will F. » 02 aug 2018, 12:14

Immunability ofwel tot op heden (al 8 jaar) niet te hacken, manipuleren.

alt

Bericht door alt » 02 aug 2018, 12:27

De waarde van bitcoins kun je vragen aan onze islammigranten.
Die kunnen je wil vertellen hoeveel schapen & geiten je voor een bitcoin kan krijgen.

Zoals ik al eerder opmerkte, alles is religie of vertaald, een (waandenkbeeld).

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 aug 2018, 14:54

Ik geloof eigenlijk alleen (nog) maar in Bitcoin. Al die altcoins niet meer. Heb nog een paar miljoen ECC, gekocht met winst van andere coins dus geen cent aan fiat inzitten. Laat ik mooi staan. Zojuist nog m'n Litecoins verkocht, mooi zakcentje voor vakantie. Ben al tijden m'n portefeuille langzamerhand aan het uitdunnen naar ECC als high risk coin (misschien wordt het nog wat) en BTC only (als veilige cryptohaven, relatief gezien dan :)).

Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Bericht door Franswa » 04 aug 2018, 01:26

Booooh schreef: 02 aug 2018, 01:13 Die is er niet voor zover ik weet ;)

De "waarde" van kunst en oldtimers wordt bepaald door de zeldzaamheid er van en het (zeer kleine) groepje mensen met veel te veel geld die daar exorbitante bedragen voor neerleggen, uiteraard is het zoals je stelt die bedragen helemaal niet waard, tonnen, miljoenen etc etc

Vroeg me alleen af waarom BTC blijkbaar wel zijn waarde waard is en alle andere crypto muntjes niet, ik zie er persoonlijk geen verschil tussen namelijk
Ik kom net terug gereden uit Toscane, vergeef me dus even de spelfouten en warrigheid van dit bericht, maar ik hoop dat de essentie duidelijk is. :) In willekeurige volgorde, en ik ben vast nog wel wat vergeten:
-Bitcoin is met afstand het bekendste product en de grondlegger van de cryptocurrency.
-Van alle munten heeft Bitcoin de mooiste naam die de lading perfect dekt. Bitcoin. Zeg nou eerlijk, wat klinkt beter: Bitcoin of bijvoorbeeld Ripple?
-Het bezitten van "goud" wordt nu voor iedereen bereikbaar(ook al is het maar voor een tientje), dat is met de oude traditionele waardevolle producten wel even wat anders. Dit is nu alleen voor de happy few weggelegd.
-De maximale hoeveelheid is bekend bij Bitcoin, en er zijn geen nep Bitcoins in omloop. Er wordt nog steeds dagelijks goud gedelft, dus hoe kun je daar een juiste prijs aan hangen? Wat gebeurd er met de goudprijs als er volgende week een nieuw gebied gevonden wordt waar enorm veel goud in de grond zit?
-De kosten van opslag zijn vele malen lager dan de kosten van opslag van goud/kunst/oltimers.
-Goud is een natuurproduct, en eigenlijk is het vrij raar dat er aan een grondstof zoveel waarde wordt toegekend zonder enig verder nut zoals olie, ijzer etc. We gaan de wereld verarmen om ons financieel te verrijken? Ik denk dat je dit niet moet onderschatten op de middellange termijn, we gaan steeds meer over op de "ECO-stand" en dit staat behoorlijk haaks hierop.
-De wereld digitaliseert in rap tempo, en de interesse bij jongeren voor goud/kunst/oldtimers is er niet meer.

Wat de waarde van Bitcoin gaat worden? Geen idee... Maar even met beide benen op de grond: stel dat Bitcoin vanaf nu met 2000 euro per jaar gaat stijgen. Dat lijkt me een verdomd goed rendement. :) Verwacht er niet teveel van, dan kan het alleen maar meevallen.

Gr. Franswa (die pas eind 2017 is ingestapt in voornamelijk altcoins, dus hoopt dat het sentiment snel weer omslaat :) )

WJ

Bericht door WJ » 04 aug 2018, 12:00

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 aug 2018, 14:09

Franswa schreef: 04 aug 2018, 01:26 Wat gebeurd er met de goudprijs als er volgende week een nieuw gebied gevonden wordt waar enorm veel goud in de grond zit?
-De kosten van opslag zijn vele malen lager dan de kosten van opslag van goud/kunst/oltimers.
-Goud is een natuurproduct, en eigenlijk is het vrij raar dat er aan een grondstof zoveel waarde wordt toegekend zonder enig verder nut zoals olie, ijzer etc. We gaan de wereld verarmen om ons financieel te verrijken? Ik denk dat je dit niet moet onderschatten op de middellange termijn, we gaan steeds meer over op de "ECO-stand" en dit staat behoorlijk haaks hierop.
Euh ik zit in het goud en zo werkt het niet. Ik weet niet hoe Bitcoin werkt, maar het is niet zo dat als er meer goud wordt gedolven dat de prijs zakt. Goud is daar niet aan onderhevig namelijk (de basis zit in een Londese exchange die dat controleert, daar weet ik ook niet het fijne van ) , er is teveel goud en als dat allemaal fysiek op de markt wordt gegooid, wat nooit kan, was goud theoretisch 'niks' waard.

Goud is al 1000den jaren een veilige en vaak neutrale haven, ook in oorlogen(blokje goud in 'n zakdoek ddorverkopen in oorlogen, of diamant etc), dus hoe mooi bitcoin ook is, het is niet te vergelijken met goud, dat is een entiteit op zich. Ik zeg niet dat goud 'n betere belegging is, maar wél dat goud als veilige haven nooit zal verdwijnen.

En goud en bitcoins kan wel. En oldtimers en onroerend goed en aandelen en dure klokjes/kunst. Allemaal kijk en rijplezier . Bitcoins niet zozeer. Blockchantechnologie is prachtig. Een bitcoin an sich is dat niet, een 'papieren' waarde, meer niet.

Bitcoin is leuk, maar niet een wereldheerser... puur .goud per gram/kg kost overal terw wereld(naar valuta omgerekend) exact hetzelfde. Van Botswana tot L.A. en van de Noordkaap tot Papua Nieuw Guinea en van Tasmanie tot Hendrik Ido Ambacht.

Buiten de fysieke chemische eigenschappen van goud, en dat het een edelmetaal is geschikt voor sieraden. Wat is een 'bitcoin' fysiek eigenlijk? Lucht?
Laatst gewijzigd door Robin op 04 aug 2018, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Booooh

Bericht door Booooh » 04 aug 2018, 14:14

Franswa schreef: 04 aug 2018, 01:26 Ik kom net terug gereden uit Toscane, vergeef me dus even de spelfouten en warrigheid van dit bericht, maar ik hoop dat de essentie duidelijk is. :) In willekeurige volgorde, en ik ben vast nog wel wat vergeten:
-Bitcoin is met afstand het bekendste product en de grondlegger van de cryptocurrency.
-Van alle munten heeft Bitcoin de mooiste naam die de lading perfect dekt. Bitcoin. Zeg nou eerlijk, wat klinkt beter: Bitcoin of bijvoorbeeld Ripple?
-Het bezitten van "goud" wordt nu voor iedereen bereikbaar(ook al is het maar voor een tientje), dat is met de oude traditionele waardevolle producten wel even wat anders. Dit is nu alleen voor de happy few weggelegd.
-De maximale hoeveelheid is bekend bij Bitcoin, en er zijn geen nep Bitcoins in omloop. Er wordt nog steeds dagelijks goud gedelft, dus hoe kun je daar een juiste prijs aan hangen? Wat gebeurd er met de goudprijs als er volgende week een nieuw gebied gevonden wordt waar enorm veel goud in de grond zit?
-De wereld digitaliseert in rap tempo, en de interesse bij jongeren voor goud/kunst/oldtimers is er niet meer.

Wat de waarde van Bitcoin gaat worden? Geen idee... Maar even met beide benen op de grond: stel dat Bitcoin vanaf nu met 2000 euro per jaar gaat stijgen. Dat lijkt me een verdomd goed rendement. :) Verwacht er niet teveel van, dan kan het alleen maar meevallen.

Gr. Franswa (die pas eind 2017 is ingestapt in voornamelijk altcoins, dus hoopt dat het sentiment snel weer omslaat :) )
Knap zo'n uitgebreide reactie na een lange rit, nog zat energie over blijkbaar :wink: ...

Ben het deels met je standpunten eens maar het heeft niet veel zin hier verder een inhoudelijk discussie te gaan voeren over de verschillende punten, sowieso is het daar nu veel te warm voor :oops: , onder het genot van een :beer: zou het nog wel te doen zijn ...

Ik hoop voor een ieder die hier ingestapt is dat men tenminste zijn/haar geld er weer uit kan halen of veel beter nog een mooi rendement kan maken, hiermee wordt ook wel direct duidelijk dat het niet zozeer gaat om de mogelijkheden van al die crypto muntjes maar meer om de potentiële waardestijging er van, het wordt dus vrijwel niet als betaalmiddel gezien door de massa, gewoon een beetje speculeren en hopen/gokken op een mooi rendement, de grabbelton wordt alleen steeds voller :mrgreen: ...
Laatst gewijzigd door Booooh op 04 aug 2018, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Booooh

Bericht door Booooh » 04 aug 2018, 14:17

...
Nog een poging ;) ...
Laatst gewijzigd door Booooh op 04 aug 2018, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Booooh

Bericht door Booooh » 04 aug 2018, 14:18

...

ErikS

Bericht door ErikS » 04 aug 2018, 14:19

Jij zit al te bieren.....

Booooh

Bericht door Booooh » 04 aug 2018, 14:20

ErikS schreef: 04 aug 2018, 14:19 Jij zit al te bieren.....
Plobeerde een zpelvoutje te bebeteren ...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 04 aug 2018, 16:47

ErikS

Bericht door ErikS » 04 aug 2018, 19:10

Dus zakken we gewoon onder de 7k😎🤣

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 aug 2018, 22:16

Paar dagen geleden al mn BTC omgezet in EUR, dus nu een buy order gezet op de volgende support. Kan ik in ieder geval hopelijk wat sats terugverdienen. Dat zou mooi zijn. 1/3 staat in BNB en dat gaat voorlopig lekker zo lang BTC daalt.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 aug 2018, 12:22

Flink bloeden weer zeg. Momenteel een paar procentjes gepakt op BNB en lagere BTC koers, maar net voor de dip van vannacht helaas. Ik houd nu lekker even alles in BTC. Die alts kunnen me even de vinket*ring krijgen. Ik zie het zo nog wel naar $5k gaan. Ik snap inmiddels wel waarom de SEC uitstel wil. Die ETF gaat er zo nooit komen in 2018.

dvh

Bericht door dvh » 08 aug 2018, 13:18

Er valt weinig te verdienen voor de simpele cryptomensch momenteel :-)

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 08 aug 2018, 13:45

Ik heb het meeste op bittrex staan tegenwoordig, waar ik het automatisch laat verhandelen via http://gsmg.io
Check https://stats.gsmg.io voor de statistieken.
Gemiddeld 2,5% winst per trade! En dat kan ik ook bevestigen met mijn account.

Ik moet wel zeggen dat het met de downtrend van de laatste maand het niet veel soeps is, maar ik had toch nog wat mooie trades met de candles van XRP en CVC vorige week.
Het kost je in principe niets, maar GSMG pakt 25% van je winst voor henzelf.
Als nieuwe gebruiker krijg 0.15 ETH om mee te kijken of je het wat vind, dus totdat dat op is is het helemaal gratis.

Slack kanaal: https://gsmg-platform.slack.com

Quickstart hier: https://help.gsmg.io/getting-started/qu ... de-to-gsmg

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2018, 13:48

Ben benieuwd wat technische analyse zegt als hij weer door 6400 heen plettert? Ik heb al niet veel met technische analyse an sich, als het uitkomt lijkt het me meestal een selffulfilling prohpecy. Maar op crypto is door volstrekt irrationeel handelen van met name aziatische handelaren, kompleet gebrek aan geschiedenis en de extreme nervositeit in markt een technische analyse volstrekt waardeloos. De ratio insitutionele beleggers vs mensen met hun spaarpotje erin lijkt me rationeel traden hierin heel lastig.

Joy

Bericht door Joy » 08 aug 2018, 14:00

Precies wat jij zegt Tom. Men komt met grafieken van afgelopen 2 jaar met de stijging naar kerst en dan de dip. Daar blijven ze zich op baseren. Als je een beetje logisch nadenkt zou je kunnen zien dat er een fikse trendbreuk is dit jaar. Geen gouden bergen meer in zicht helaas.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2018, 14:10

Ja die stijging met kerts en dip erna is natuurlijk geen geschiedenis. Dus als ik 2 keer een tomaat tegen de muur gooi en bij de buren gaat dan 2 keer de telefoon wil er iemand geld op zetten dat als ik nu een tomaat tegen de muur gooi wederom de telefoon gaat bij de buren?

la_fusion

Bericht door la_fusion » 08 aug 2018, 14:23

*Belt de buren van Tom...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2018, 14:58

:tooth:

Woon nu in Rotterdam dus anoniem to the max. Als jij weet wie het zijn of tel no hebt ben je verder dan ik!

Plaats reactie