BMW M2
-
Re: BMW M2
Ik heb een witte in bestelling
Dct geen meerprijs en minder co2 bpm anders had ik handbak gedaan.
Carbon inleg
Donkere ramen achter
Grijze baan voorraam
Sport kuipen
Voor de rest zit alles er wel op
Remmen niet want 16 kg zwaarder en 18 inch past niet.
Dct geen meerprijs en minder co2 bpm anders had ik handbak gedaan.
Carbon inleg
Donkere ramen achter
Grijze baan voorraam
Sport kuipen
Voor de rest zit alles er wel op
Remmen niet want 16 kg zwaarder en 18 inch past niet.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nog geen live foto's gezien van hoe de standaard voorstoelen eruit zien. Of is dat de stoel die we nu hebben?
Ik weet ook niet of ik Hockenheim Silver zo mooi vind, beetje flets in de video's foto's(?)
Jussi, weet ik niet, te veel:)
Ben nog bezig.
Edit, dat wiel is toch wel mooi imo.
Hier kan ik wel mee leven:
Ik weet ook niet of ik Hockenheim Silver zo mooi vind, beetje flets in de video's foto's(?)
Jussi, weet ik niet, te veel:)
Ben nog bezig.
Edit, dat wiel is toch wel mooi imo.
Hier kan ik wel mee leven:
- Bijlagen
-
- Schermopname (102).png (692.45 KiB) 2496 keer bekeken
-
Ik heb ook de 788m wielen. De zilveren uitvoering.
-
Ongeveer hetzelfde (met wat geneuzel in de hifi/apple carplay erbij ) als jij André behalve donkere achterruiten en of HS of LBB.
- Artosevo
Andre, welke sportkuipen heb jij, die van 1600 euro of nog specialere?
-
Zijn er nog specialere oem?:)
Over dat Partikelfilter, hier 'n draadje. Eigenlijk dat ding eruit zagen...
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1520352
-
Die van 1600 inderdaad. de m3 m4 type stoel.
ik heb ze nu ook in de m3 competition die zitten top. Ik heb evt ook nog de recaro race kuipen die kunnen er zo in.
ik heb ze nu ook in de m3 competition die zitten top. Ik heb evt ook nog de recaro race kuipen die kunnen er zo in.
- Will F.
Ding staat nog niet op de stoep of de flex gaat er al inRobin schreef: 01 aug 2018, 11:33 Zijn er nog specialere oem?:)

-
Ik heb vandaag ook eentje gekocht

- Will F.
Gaaf zeg! Toch een duitser, beb heel benieuwd waar je nu uiteindelijk voor gegaan bent.(mag ook per pb)
-
Feli Jussi.
Of ik voor 'n M2C ga, eerst kijken hoe leverbaarheid is en hoe en wat.
Ze geven zo'n ding niet bij een pak melk weg:)
Of ik voor 'n M2C ga, eerst kijken hoe leverbaarheid is en hoe en wat.
Ze geven zo'n ding niet bij een pak melk weg:)
-
En als ik dit draadje dan weer doorlees denk ik even: waarom in godsnaam wil ik ook alweer 'n M2c en is m'n M2 zo minderwaardig?:)
Om die S55? Ja, maar meer(letterlijk) niet.
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1520635
ik begrijp de lofzangen van de laatste dagen over de M2c in alle testvideos, maar die auto kán en móet niet veel anders aanvoelen dan de huidige M2, da's fysiek onmogelijk: Vooral als je de Big Brake Kit (16kg) en die mooie wielen(1kg per wiel extra) in beschouwing neemt. Gevalletje tunnelvisie?:)
Om die S55? Ja, maar meer(letterlijk) niet.
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1520635
ik begrijp de lofzangen van de laatste dagen over de M2c in alle testvideos, maar die auto kán en móet niet veel anders aanvoelen dan de huidige M2, da's fysiek onmogelijk: Vooral als je de Big Brake Kit (16kg) en die mooie wielen(1kg per wiel extra) in beschouwing neemt. Gevalletje tunnelvisie?:)
-
En écht, mijn enthousiaste autohart zegt YOLO en gáán voor 'n M2 Competition. Geweldig(geen sarcasme!)
Daarbij m'n huidige M2 zéér zeker niet afdoend als tekortkomend. In geen énkele discipline eigenlijk. Ja dat hij dik en zwaarlijvig is:Ok.
In deze klasse van 4 persoons auto's mét dak en een 'riante' kofferruimte waar je 24/7/365 ge(mis)bruik van kunt maken is dat nou eenmaal zo. Had dat wel anders gewild, maar wil zeker geen 100pk minder ivm 100kg minder. Dan krijg je het E30M3(straatversie)syndroom in mijn ogen.
Maar soms is m'n huidige M2 met dit hete weer net 'n verstopte wc: Hij wil niet doortrekken.
En alles tegen de 6000rpm is allemaal vlot tot(zeer) snel en als ik er de 18 inch winterset om leg krijgt hij er gevoelsmatig en qua lichtvoetigheid er respectievelijk 70pk bij en gaan er 70kg af. Dus dat valt op te lossen(tune)
Maarja die helse S55.
Nu is Marc Rutten(MR) een Nederlander die ik ken van Bimmerpost, hij rijdt 'n M2(2016, CZ kenteken I AM 2 COOL, nouja) en 'n M2c in bestelling.
Hij is de manager van Shmee. En alle lofzangen zijn geweldig, maar als je zelf één in bestelling hebt en dan dit verhaal schrijft, ben je wel een superrelativerende eindbaas in mijn ogen:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1520409
Hier 't hele verhaal:
https://drivetribe.com/p/the-bmw-m2-com ... n=Shmee150
Maar desalniettemin wacht ik af wat de leverbaarheid en hoe en wat zijn, want ik wil 'm wel hoor!:)
Daarbij m'n huidige M2 zéér zeker niet afdoend als tekortkomend. In geen énkele discipline eigenlijk. Ja dat hij dik en zwaarlijvig is:Ok.
In deze klasse van 4 persoons auto's mét dak en een 'riante' kofferruimte waar je 24/7/365 ge(mis)bruik van kunt maken is dat nou eenmaal zo. Had dat wel anders gewild, maar wil zeker geen 100pk minder ivm 100kg minder. Dan krijg je het E30M3(straatversie)syndroom in mijn ogen.
Maar soms is m'n huidige M2 met dit hete weer net 'n verstopte wc: Hij wil niet doortrekken.
En alles tegen de 6000rpm is allemaal vlot tot(zeer) snel en als ik er de 18 inch winterset om leg krijgt hij er gevoelsmatig en qua lichtvoetigheid er respectievelijk 70pk bij en gaan er 70kg af. Dus dat valt op te lossen(tune)
Maarja die helse S55.
Nu is Marc Rutten(MR) een Nederlander die ik ken van Bimmerpost, hij rijdt 'n M2(2016, CZ kenteken I AM 2 COOL, nouja) en 'n M2c in bestelling.
Hij is de manager van Shmee. En alle lofzangen zijn geweldig, maar als je zelf één in bestelling hebt en dan dit verhaal schrijft, ben je wel een superrelativerende eindbaas in mijn ogen:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1520409
Hier 't hele verhaal:
https://drivetribe.com/p/the-bmw-m2-com ... n=Shmee150
Maar desalniettemin wacht ik af wat de leverbaarheid en hoe en wat zijn, want ik wil 'm wel hoor!:)
-
@robin; als je de M2C neemt, dan moet je het 763M wiel nemen. Behalve dat het er echt fantastisch uitziet, scheelt het ook hopen gewicht. Remmen zou ik skippen en enkel andere brake pads nemen. Voor de stoelen zou ik naar de M-Performance stoelen grijpen. Zegt de man die net een N55 M2 met de kop eraf heeft gekocht 
@Will F. ik heb na lang denken gekozen voor een "gebruikt" exemplaar. Eentje van 9/16 oud met 28K km. De reden daarvoor is dat ik veel kilometers doe (30K/jaar) en dat de afschrijving op een nieuwe bijzonder fors zal zijn. Daarnaast had ik ook die nieuwe stockwagen mis gelopen aan 55K EUR en 2017 modellen ook nog rond de 50K liggen. Deze was een stuk goedkoper en daardoor was ik een beetje sceptisch voor het bezoek maar de wagen stond perfect dus hebben we het snel afgehandeld. Uitgebreid verhaal volgt wanneer ik een autotopic open.
P.S. de man waarvan ik deze kocht had ook en M2C in bestelling - maar dan meer uit verplichting - want het was een Jahreswagen en hij is een BMW ingenieur.

@Will F. ik heb na lang denken gekozen voor een "gebruikt" exemplaar. Eentje van 9/16 oud met 28K km. De reden daarvoor is dat ik veel kilometers doe (30K/jaar) en dat de afschrijving op een nieuwe bijzonder fors zal zijn. Daarnaast had ik ook die nieuwe stockwagen mis gelopen aan 55K EUR en 2017 modellen ook nog rond de 50K liggen. Deze was een stuk goedkoper en daardoor was ik een beetje sceptisch voor het bezoek maar de wagen stond perfect dus hebben we het snel afgehandeld. Uitgebreid verhaal volgt wanneer ik een autotopic open.
P.S. de man waarvan ik deze kocht had ook en M2C in bestelling - maar dan meer uit verplichting - want het was een Jahreswagen en hij is een BMW ingenieur.

-
Feli Jussi. Een M2 welke ook is altijd fun gegarandeerd!
- Kasteel
Feli heren met de nieuwe M2(C)'s! 

-
Robin,
Ik zou niet snel een paar duizend euro in motortuning gaan stoppen. Moet je maar hopen dat het allemaal in één keer goed is en je niet paar keer terug moet voor ditjes en datjes, wederverkoop zal wat lastiger zijn als er geknutseld is aan het blok etc. Tenzij je er toch nog jaren in blijft rijden.
Een M2C, kan lastig beoordelen of het echt een vooruitgang is. Iemand zonder M2 koopt uiteraard die M2C, puur vanwege echt M blok. Maar als je er al één hebt weet ik niet. Is ook jammer dat ie gewoon weer zwaarder is geworden. Als ie nou wat lichter was met zelfde vermogen was de vooruitgang wat groter.
Heb je M4 al overwogen? Ook echt M blok, zelfs iets lichter. Hoor regelmatig dat de M2 scherper zou rijden maar is dat verschil nog wel zo groot?

Ik zou niet snel een paar duizend euro in motortuning gaan stoppen. Moet je maar hopen dat het allemaal in één keer goed is en je niet paar keer terug moet voor ditjes en datjes, wederverkoop zal wat lastiger zijn als er geknutseld is aan het blok etc. Tenzij je er toch nog jaren in blijft rijden.
Een M2C, kan lastig beoordelen of het echt een vooruitgang is. Iemand zonder M2 koopt uiteraard die M2C, puur vanwege echt M blok. Maar als je er al één hebt weet ik niet. Is ook jammer dat ie gewoon weer zwaarder is geworden. Als ie nou wat lichter was met zelfde vermogen was de vooruitgang wat groter.
Heb je M4 al overwogen? Ook echt M blok, zelfs iets lichter. Hoor regelmatig dat de M2 scherper zou rijden maar is dat verschil nog wel zo groot?

- Artosevo
Van alle posts en filmpjes die ik op Bimmerpost gezien heb, schijnt de M2C behoorlijk speels maar makkelijk te corrigeren te zijn, dus dikke pret. Maar als je daarna wil gaan tunen schijnt het nogal onzeker te zijn hoe dat allemaal zal gaan met dat nieuwe Partikelfilter.
-
Ik zou echt nooit 30-40K bijbetalen om daarna in hetzelfde rond te rijden. Nooit.
Dan koop ik er wel een Morgan 3 wieler bij ofzo.
Dan koop ik er wel een Morgan 3 wieler bij ofzo.
-
763M zijn (4 ruggen) lichter 
Klpt Artosevo betr OPF.
Geen M4 mensen echt niet. Lomper groter, minder wendbaar. Wel mooi!
Zonet nog met André over. De enige die alles kan beoordelen is de persoon die het gaat doen.....of niet gaat doen.
In dit geval ben ik dat zelf:)))
Wel bedankt voor alle(vaak prima) suggesties!
HS met 788, toch mooi!:)
Tweede van boven:

Klpt Artosevo betr OPF.
Geen M4 mensen echt niet. Lomper groter, minder wendbaar. Wel mooi!
Zonet nog met André over. De enige die alles kan beoordelen is de persoon die het gaat doen.....of niet gaat doen.
In dit geval ben ik dat zelf:)))
Wel bedankt voor alle(vaak prima) suggesties!
HS met 788, toch mooi!:)
Tweede van boven:
- Bijlagen
-
- IMG_0681.JPG (632.75 KiB) 2083 keer bekeken
-
Hockenheim Silber lijkt me zo mat niet blinkend op de filmpjes/foto's vaak, had liever Silverstone II ofzo gehad(?)
-
- Auto: M3 F80
HS met 763M, wow! 

-
Als je Partikelfilter er tussenuit zaagt(letterlijk) dan krijg je foutmeldingen. Dus daar zal door tuners etc aan gewerkt worden.
De S55 is dan wat geknepen, je kunt er wel meer mee(7600 redline en echt 'Motorsport', closed deck biturbo en easily flash naar 500pk terwijl de internals het houden/niet veranderd hoeven) behalve dat OPF partikelfilter.
Maar da's een latere zorg, mocht ik 'n M2c doen.
De S55 is dan wat geknepen, je kunt er wel meer mee(7600 redline en echt 'Motorsport', closed deck biturbo en easily flash naar 500pk terwijl de internals het houden/niet veranderd hoeven) behalve dat OPF partikelfilter.
Maar da's een latere zorg, mocht ik 'n M2c doen.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Verreweg de mooiste velgen die 763M vind ik, 4 rooitjes joh? Wel prijzig maar dan nog zou ik het niet laten die er onder te hangen ...