F1 seizoen 2018
-
Tom
Re: F1 seizoen 2018
Werkelijk bagger dat Renault. Heel jammer weer.
Rest van de race vond ik niet erg boeiend.
Wel mooi resultaat van Ricciardo.
Rest van de race vond ik niet erg boeiend.
Wel mooi resultaat van Ricciardo.
- Mari Oh Oh!
Bottas heeft 10s penalty en 2 penalty points. Als ik de comments op motorsport.com lees is dat blijkbaar niet genoeg 
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 29 jul 2018, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
wat een gedrocht van een straf, dit kost hem niks.Mari Oh Oh! schreef: 29 jul 2018, 18:21 Bottas heeft 10s penalty. Als ik de comments op motorsport.com lees is dat blijkbaar niet genoeg![]()
- alt
ik vraag mij af hoe het juridisch is tussen RBR & Renault.
Kan RBR een claim leggen bij Renault, wegens niet leveren volgens contract?
- JP
Ze hebben geleverd, maar geen kwaliteit. Daar kun je moeilijk garantie bij voorbaat over afgeven.
- Luco
Wat denk je zelf, het is motorsport, garantie tot aan de deur.alt schreef: 29 jul 2018, 18:27 ik vraag mij af hoe het juridisch is tussen RBR & Renault.
- Mari Oh Oh!
Dat is dit jaar tot nu toe bijna elke keer het geval met een 5 of 10 seconde straf. Zie ook niet in waarom hij meer zou moeten krijgen dan anderen eerder dit jaar, dus het is wel best. Bovendien had niemand op een andere plek geëindigd zonder het voorval.Luco schreef: 29 jul 2018, 18:22wat een gedrocht van een straf, dit kost hem niks.Mari Oh Oh! schreef: 29 jul 2018, 18:21 Bottas heeft 10s penalty. Als ik de comments op motorsport.com lees is dat blijkbaar niet genoeg![]()
- Luco
Dat is ook weer waar.Mari Oh Oh! schreef: 29 jul 2018, 18:31Dat is dit jaar tot nu toe bijna elke keer het geval met een 5 of 10 seconde straf. Zie ook niet in waarom hij meer zou moeten krijgen dan anderen eerder dit jaar, dus het is wel best. Bovendien had niemand op een andere plek geëindigd zonder het voorval.Luco schreef: 29 jul 2018, 18:22wat een gedrocht van een straf, dit kost hem niks.Mari Oh Oh! schreef: 29 jul 2018, 18:21 Bottas heeft 10s penalty. Als ik de comments op motorsport.com lees is dat blijkbaar niet genoeg![]()
-
Mike R32
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Honda ziet er goed uit. Als ik RB was spande ik een rechtszaak aan tegen Renault.
- daNpy
https://streamable.com/ywydo
RBR rijdt zelf niet met de nieuwe MGU-K die sinds Monaco beschikbaar is. Ik denk zelf om gridstraffen te ontlopen?
Renault kan het dus daarop gooien (jullie gebruiken niet de nieuwste spullen) maar aan de andere kant: vorige race was er voor Ric niet voldoende materiaal beschikbaar..?
Ric wel netjes de punten in gereden ja, op een of andere manier lukt hem dat wel telkens als Max uitvalt. Nou zijn de andere auto's ook wel stukken trager en is het dus ook weer niet heel verwonderlijk.
Wat ik wel op vind vallen is dat Max in de eerste bochten meteen 2 plaatsen pakt en "inhaalbeest" Ricciardo daar toch wel een stuk langer over doet tussen langzamere auto's. Ook vind ik zijn stijl van inhalen niks met dat need for speed bombing maargoed, sommigen vinden dat mooi.
RBR rijdt zelf niet met de nieuwe MGU-K die sinds Monaco beschikbaar is. Ik denk zelf om gridstraffen te ontlopen?
Renault kan het dus daarop gooien (jullie gebruiken niet de nieuwste spullen) maar aan de andere kant: vorige race was er voor Ric niet voldoende materiaal beschikbaar..?
Ric wel netjes de punten in gereden ja, op een of andere manier lukt hem dat wel telkens als Max uitvalt. Nou zijn de andere auto's ook wel stukken trager en is het dus ook weer niet heel verwonderlijk.
Wat ik wel op vind vallen is dat Max in de eerste bochten meteen 2 plaatsen pakt en "inhaalbeest" Ricciardo daar toch wel een stuk langer over doet tussen langzamere auto's. Ook vind ik zijn stijl van inhalen niks met dat need for speed bombing maargoed, sommigen vinden dat mooi.
-
JeroenT
Volgens mij hebben Vettel en Kimi Ferrari wel omhoog gebracht. Alonso heeft Ferrari niets gebracht qua ontwikkeling.
Netzoals hij dat bij McLaren niet doet.
Alonso moet lekker weg, de enige toegevoegde waarde aan de F1 zijn zijn gefrustreerde (lees grappige) opmerkingen.
- WJ
Nog wat redenen waarom Red Bull niet voor een Honda motor kan gaan; Honda kan een compleet team er nu niet bij hebben, hebben ze de spullen niet voor, en de turbo zit op een plek waardoor ze ook een andere versnellingsbak moeten ontwikkelen die weer in het RB chassis past. Honda gebruikt bv een "split turbo" zoals Mercedes, de turbo van Renault zit op de achterkant.
Aldus Reddit commentaar op dit topic.
Aldus Reddit commentaar op dit topic.
- Knot
Ze krijgen niet eens een nieuwe powerunit zelfs als ze erom vragen.. want de oude heeft nog zat kilometers resterend... wat een verhaal van Renault...RS-Ron schreef: 29 jul 2018, 17:34 RBR kan twee dingen doen. Of door met Renault dit half jaar en iedere keer gridstraffen pakken en/of kapot gaan op een mooie positie of naar Honda, iedere race nieuwe motor met alle mogelijke updates en doorontwikkelen dat ding. En als smaakmaker steeds verder naar voren rijden elke race. Ik ben benieuwd.
Gr Ron
- daNpy
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18003/ ... bull-.html
"Eigen schuld, de nieuwe onderdelen zijn veel beter" aldus Renault.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
En de volgende keer ligt het aan de olie, want Renault gebruikt geen Mobil....
- Hielke
Red Bull moet niet zeuren. Ze hebben oorlog met Renault gezocht, en oorlog gekregen. En als ze moedwillig een oud onderdeel willen blijven gebruiken terwijl het nieuwe de hoge temperaturen wel aankan, dan moet je helemaal stil zijn.
De gesuikerde drankjes producent kan veel kopen, maar niet een winnende motor van Ferrari of Mercedes. Ze zijn daar gekke Henkie niet. Uit frustratie zitten ze vanaf volgend jaar bij Honda. En zolang de regeneratiesystemen nog domineren zal Honda de komende jaren nog achter de muziek aan blijven lopen. Krijgen we dan volgend jaar na een half jaartje weer hetzelfde gezeur? Zou me niet verbazen.
De gesuikerde drankjes producent kan veel kopen, maar niet een winnende motor van Ferrari of Mercedes. Ze zijn daar gekke Henkie niet. Uit frustratie zitten ze vanaf volgend jaar bij Honda. En zolang de regeneratiesystemen nog domineren zal Honda de komende jaren nog achter de muziek aan blijven lopen. Krijgen we dan volgend jaar na een half jaartje weer hetzelfde gezeur? Zou me niet verbazen.
- Luco
LOL Hielke, ik ben er ook bang voor. Al ging Gasley best goed.
- Mari Oh Oh!
Die nieuwe MGU-K waar ze anderhalf jaar op hebben moeten wachten omdat juist die niet betrouwbaar bleek tijdens tests?daNpy schreef: 30 jul 2018, 10:08 https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18003/ ... bull-.html
Wat een knakloof toko met excuses op excuses is het toch...
Die Cyril A-lotta-bull is echt een fantast.
Plus:
Oftewel blijkbaar zijn er meer klantenteams die je MGU-K niet zo fabeltastisch vinden als jij zelf Cyril...Ook klantenteam McLaren maakt nog gebruik van de oude specificatie MGU-K van Renault, maar zal daar vanaf stappen zodra de nieuwe motor er komt.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 30 jul 2018, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
- ///Joost
Tja, fantast...dit is het enige waar hij zich achter kan verschuilen toch. Hij kan slechts z'n eigen spullen gaan afbranden. Maar goed, dat zal RB ook wel snappen. Het is nu nog gewoon even uitzingen tot einde seizoen.Mari Oh Oh! schreef: 30 jul 2018, 11:34
Die nieuwe MGU-K waar ze anderhalf jaar op hebben moeten wachten omdat juist die niet betrouwbaar bleek tijdens tests?
![]()
En nu is de oude opeens absoluut onbetrouwbaar?
Wat een knakloof toko met excuses op excuses is het toch...
Die Cyril A-lotta-bull is echt een fantast.
-
Frank_Sch
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Nee joh, modder gooien, afbranden, knallende ruzie! Dit is de F1, dat is emotie, die mag getoond worden. Hebben we dat stukkie met Max toen ie uitviel al zonder beeps? 
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ja, eerder gelinkt door daNpy.
- Hielke
Hij heeft inmiddels al excuses voor z'n scheldkanonnade aangeboden. Onder druk van helder denkende mensen waarschijnlijk. Moet je bij de Japanners helemaal niet doen, dan lopen ze niet meer zo snel voor je. Ook dat moet ie als 20-jarige helaas nog leren.
Z'n frustraties had ie voor zichzelf en z'n team moeten bewaren. Ze waren in de regen abominabel slecht. Gewoon om te huilen slecht. Bij RB hebben ze zich waarschijnlijk in de ingangsdatum van de zomerstop vergist. Mentaal lagen ze al op een ver exotisch strand.
Z'n frustraties had ie voor zichzelf en z'n team moeten bewaren. Ze waren in de regen abominabel slecht. Gewoon om te huilen slecht. Bij RB hebben ze zich waarschijnlijk in de ingangsdatum van de zomerstop vergist. Mentaal lagen ze al op een ver exotisch strand.
-
Mike R32
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Sport is emotie toch? Wel eens de reactie van een voetballer gezien voor de camera na afloop van een wedstrijd? Ik vind de reactie van Max wel mooi en puur.
- Hielke
Ja schitterend.
-
Tom
Renault heeft jarenlang beloofd, maar niks geleverd. En ik geloof wel dat ze het graag willen, maar volgens mij kunnen ze gewoon geen topmotor afleveren.Hielke schreef: 30 jul 2018, 11:30 Red Bull moet niet zeuren. Ze hebben oorlog met Renault gezocht, en oorlog gekregen.
Coureurs, monteurs, het zal geen 9-tot-5 baantje zijn maar keihard werken, als dan het enige onderdeel waar je geen invloed op hebt het, toch wel vaak, laat afweten (niet alleen qua vermogen maar ook betrouwbaarheid)... tja..
Van het hele veld vallen de Renault motoren het meest uit. Op een gegeven moment is het dan klaar...
Overigens geloof ik niet dat volgend jaar met Honda alles ineens prima is, maar ik heb meer vertrouwen in hun engineers en dat zij wel een motor kunnen leveren die qua betrouwbaarheid en vermogen naast Ferrari en Mercedes kan staan.