Na jaren van wisselende motoren rijden wilde ik nu voor iets gaan waarvan ik zeker zou zijn dat 'ie niet zomaar weg zou gaan. Hier hebben o.a. een S1000RR, GSXR 600 & 750, CBR600RR en S1000R de revue gepasseerd. Waarvan de GSXR'n echt altijd een speciaal plekje in mijn hart houden, de 600 (K1) was mijn eerste grote viercilinder liefde en de 750 (K6) was ook echt een heerlijk apparaat. Vorig jaar ging de 'laatste' S1000RR weg (hier zijn er drie geweest in totaal, waarvan één na vier weken al was gejat) en kwam er de GSXR 750 voor in de plaats. Ook deze beleef niet al te lang, na een paar maanden rijden kwam ik toevallig iemand tegen die op zoek was naar een zwarte 750 en ik had deze staan, 1+1= verkocht.
Maar goed, écht zonder motor zitten kan/wil ik niet dus ging de zoektocht naar een motor verder. Als je, volgens velen, al hét snoepje van het viercilinder gamma hebt gereden (de S1000RR) wat blijft er dan nog over wat leuk is? Mijn ex en ik kregen een 899 Panigale aangeboden, zeker een toffe motor, maar ik vond de RR's voor mijzelf al te, dan is een Panigale al helemaal een beetje overkill. Vooral voor het rijden wat ik doe; wel sportief, geen circuitdagen.

Omdat het Ducati virus nu was aangewakkerd bedacht ik me dat het wel eens heel tof zou kunnen zijn om zelf een 848 te hebben. Een tijdloos model, qua vermogen precies genoeg en al sinds 2008 mijn absolute droommotor. Ik heb al eens een 848 kunnen testen dus wist nog wel een beetje hoe het reed.
Op 24-12 was 'ie er dan! Een (mat) zwarte (mijn lievelings kleur

Niet heel lang heb ik zonder 'problemen' gereden. Eind maart klapte een 1098 SF op mijn achterkant, iets met aantrekkingskracht en ondanks de minimaal zichtbare schade -een kras op de velg- was ik vijf weken verder toch een kleine 5000 euro aan schade lichter. Gelukkig was het deels verzekeringswerk, maar de 848 is voorzien van een nieuwe achterbrug, velg, kettingset en dergelijke. Overigens was ik zelf schade vrij en hebben de bestuurder + de 1098 SF het overleefd en rijden we weer samen rond.

Eind juni ben ik met goed gezelschap naar Zuid-Frankrijk geweest, motoren op de trailer en gáán. (Toch wel knap dat een XC60 D5 moeiteloos een trailer met vier motoren mee weet te nemen) Ik heb o.a. een beetje gepatst in Monaco en Saint-Tropez, maar ook bochten geklommen en afdalingen gemaakt waar je ú tegen zegt op de Route Napoleon en Col de la Bonette (2800M hoogte). Echt een hele toffe ervaring!