Yes, na vier maanden RS te hebben gereden kriebelde het weer zó hard om terug te gaan naar 'mijn' merk; BMW.
Voorheen altijd heel veel plezier gehad in o.a. een E46 M3, E90 M3, F20 M135i, maar ook in een E39 520i en diverse E30's. Soms heb je gewoon iets met een merk en dan blijft dat in je hart zitten. En blijkbaar moet dat, wat ik in mijn hart heb, nu dus ook weer onder mijn kont komen.
Erg lang duurde de zoektocht niet, ik wist snel dat het een E46 moest worden. En of hij nou 2/3 deuren heeft of 4/5 maakte mij niet veel uit. Ik heb een dochter van 2,5 en heb eigenlijk altijd het grotendeel van de tijd coupé gereden. Mijn voorkeur ging uit naar een 325 > hoger. Van velen hoorde ik dat een 330i het beste uit de verf komt qua gewicht/vermogen verhouding. Na wat rond zoeken zag ik geen coupé naar mijn wens en rond mijn budget in Nederland. Dus wat doet men dan; even neuzen op Mobile! Ineens kwam deze E46 330i touring in Mysticblau naar boven, met volledig M-tech II (van fabriek af) en vol in de opties (stoelverwarming, schuifdak, PDC, Harman/Kardon, Navi etc), een goed verhaal en aantoonbaar onderhoud. Lang verhaal kort: binnen één dag was de koop rond. Het grijze leer neem ik voor lief, ik denk dat dat wel kan wennen. De houten interieurlijsten wil ik t.z.t. vervangen voor piano zwarte.
Omdat ik zelf nog met de RS zit heb ik een partij ingeschakeld voor de bemiddeling en de afhandeling van het importeren van de, uit Frankfurt afkomstige, 330i. Ik ben hiervoor naar Holland Car Company toe gegaan. Een auto uit Duitsland halen is geen hogere wiskunde, maar het is wel fijn dat het voor mij wordt gedaan

Ik ben heel benieuwd naar de rij-eigenschappen van de M54B30! Op zwarte nieren na heb ik niet directe plannen met de touring. Op een gegeven moment wil ik kijken naar een mogelijkheid tot verlagen, Eisenmann er onder (of ander merk), styling 225 vind ik erg mooi (ziet nu 135 onder), ramen tinten.... hmm klinkt als dat er plannen zijn

Kortom, een blije vrouw. Zaterdag komt de 330i naar HCC en dan ga ik even neuzen. In de tussentijd staat mijn RS nog te koop!