Wilde al een tijdje de audio aanpakken van de Terrano aangezien het geluid de laatste tijd steeds beroerder begon te worden
En wat doe je dan dinsdag bij weinig tijd en de warmste dag van de week? De auto in de schaduw en je bouwt de boel in
Dashboard los en de oude radio er al uit:
Nieuwe radio op zijn plek:

Het is geen super fancy radio, gewoon een die als radio werkt en de ondertussen veel gebruikte media standaarden accepteert.
Er zit ook een carkitfunctie op maar daar verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van.
Had eerst nog richting Pioneer gekeken, maar vind deze meer op de oude radio lijken en daardoor wat meer af fabriek. Geluid is alles behalve onaardig!
De reden dat de oude speakers eruit gingen:
Het nieuwe spul:
En toen kwam de grootste grap nog. Alles ingebouwd en zit nog een beetje met de functies te spelen, begint er achterin wat te kraken...
Blijkt dat de oude radio ze nooit aan heeft gestuurd maar in de zijpanelen van de laadruimte zitten ook nog 2 speakers.
Dus wat doe je dan? Gelijk nog maar een set speakers bestellen voor achterin.
Zit een bijzonder afwijkende maat in en wilde het geluid maar naar voren hebben dus dat is een setje opbouwspeakers geworden.
Deze jongens kende ik dus nog niet:

Nee, dat is geen bloed langs het zijpaneel maar modder van een paal die een maand of wat achterin heeft gelegen...moet de auto nog een soort van schoonmaken.
Uitgebouwd blijkt al snel waarom ze zo beroerd klonken...
Gauw een nieuwe op zijn plek:

Pioneer [typeweetiknietmeer] opbouwspeaker
Van achteren krijg je dan dit:
Zaten helaas wel gekke aansluitingen op de Pioneer speakers dus de boel zit aan elkaar gekoppeld met kroonsteentjes.
Niet helemaal zoals ik het graag had gezien maar op een andere manier was het niet aan te sluiten.
Heb in het afdekkapje van de oude speakers een pootje afgebroken zodat het snoertje daar doorheen loopt naar de nieuwe speaker toe.
Geluid is echt stukken, maar dan ook stukken beter nu dan origineel!
Oh en nog een totaalplaatje waarbij de brandblussser ook eindelijk eens een plekje heeft gekregen:
Die blauwe plastic bak moet nog eens vervangen worden door iets van een klein opbergkastje voor in de auto.
Zitten wat noodspullen in. Normaal staat ie meer naar de passagierskant toe, dus tussen de stoelen glijden doet hij niet met hard remmen (is al eens op de proef gesteld), maar vind het gewoon onhandig en niet netjes zo.
Bang dat de speakers in de laadruimte snel een keer geraakt worden ben ik niet, over het algemeen gaan er geen grote spullen achterin.
Mocht dat ineens wel vaak gaan gebeuren dan schroef ik ze wel op een andere plek, heb nog een meter of 3 over aan snoer per kant
Heb nu nog isolatiematten liggen voor de voordeuren zodat die wat minder mee dreunen op de motor.
Die werden natuurlijk net bezorgd toen het hele spul voor erin zat. Komt eerdaags nog wel een keer.
En omdat we zo lekker bezig waren en ik na een poosje twijfelen nog niet wist welke verstralers ik op de voorkant wilde hebben zijn die gisteren ook besteld.
Is een set
Hella 500 Magic Black geworden. Dingen komen uit de US of A, dus met een kleine maand maximaal zijn ze er.