Hi,
Ik ben al een tijdje 'een beetje aan het gluren' naar een Sim Racing set. Alles compleet. Stoel, pedalen, shifter en handrem.
Ik wil hem naast de fun gebruiken voor het serieuzere werk, om de kleinste afstellingen te testen (om toch echte tracktime nog beter te benutten)
Inmiddels zoveel bekeken dat ik door de bomen het bos niet meer zie, als iemand wat real life tips heeft, dan hoor ik het graag.
Real life testen zou makkelijk zijn, op internet struinen kom je er toch niet helemaal uit. als iemand een adresje weet .. voor deze niche markt voor het serieuzere werk .. let me know .. echte circuit racers met ervaring
Het functionele eisen lijstje ziet er zo uit:
- Xbox 360 met Project Cars 2 / Asetto Corsa / Forza heb ik nu
- Overstap naar een PC ivm meer mod packs en iRacing en rFactor
- Sluit hem denk op een goede grote TV aan, multi screen kan altijd nog
- Stuur/Pedalen/Shifter/Handrem die op PC en alle consoles werkt zou een bonus punt zijn
- Voornamelijk circuit racing en drift
- Voornamelijk touringcar racers
- Playseat of GT Omega stoel. Misschien toch een bewegende stoel. Scheivlak kan je vaak slapend door terwijl je in het echt de hobbels aardig voelt
- Nu valt het me op dat bijv. bij een standaard Playseat 'de stang tussen je benen' in de weg zit bij heel-toe en left-foot brake?. Dit is voor mij een super belangrijk punt
- Stuur met goede regelbare force feedback en ook goed bruikbaar voor drift
- Flippers aan het stuur voor de moderne auto's
- Goede pedalen met instelbare cilinders, goede afstand tussen pedalen, heel-toe, left foot brake, right foot brake
- 6 Bak H-Shifter Met Sequentiele optie, dus bijv alleen 3/4 gebruiken om sequentieel te schakelen
- Handrem (drift)
Ik heb er best wat meer centen voor over dan gemiddeld. 5k voor een Rig is echter wat overdreven. Ik heb het idee dat je ruim onder de 2k klaar kan zijn (zonder pc). Liever in 1x goed dan spul wat het net niet is