BMW M2
-
Re: BMW M2
Dan blijft het dus 8,5K tussen pre-LCI(6K km en 14 maand oud maar rijker uitgerust) en een nieuwe LCI. Moeilijke beslissingen. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Snap ik niet helemaal. Als de auto al een toelating heeft in het buitenland dan wordt dat ook de 1e toelating in NL, toch? Of zijn beide auto's nog niet geregistreerd geweest, is dat die 'tageszulassung'?Will F. schreef: 20 jun 2018, 13:08Is precies dezelfde auto tageszulassung is in Nl gewoon nieuw op kenteken voor zover ik weet. Daar krijg je geen bpm korting op. (Correct me indien onjuist, kennis kan achterhaald zijn). Voor mij die duitse met tageszulassung in België.Arthur schreef: 20 jun 2018, 12:54 4,5k voor 6 maanden vind ik meevallen, weinig zelfs. En dan is hij ook nog een bouwjaar nieuwer, '17 om '18. No-brainer Imho.
Verder geloof ik ook niet dat er significante onderstelverschillen zijn; ik heb er weleens naar gekeken in de ETK maar veren, dempers en stabilisator zijn iig achter identiek aan pre lci.
- Will F.
Dat laatste volgens mij.
-
De BPM afbouw is vanaf de eerste toelating.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Oke, wordt/is het idd een nieuwe wagen in NL. Volle bpm dus. En idd ook bij die 6 maanden en/of 6kkm.
-
Hij moet bijv. een eerste registratie in duitsland of belgie hebben.
- Daan
Nog een frequent lezer van alles wat met de M2 te maken heeft hiervoor zover ik lees en ik lees heel veel daarover (oh ja joh?:)) is er alleen een beleving/placebo effect te zijn en dat er niks daadwerkelijk is veranderd.

Tja, dit zijn van die momentjes dat je eigenlijk dat linkje had moeten bewaren denk ik dan

Het was een statement van een mannetje van M die kort aangaf wat er nog meer gewijzigd was naast de cosmetische dingetjes. Belangrijk hierin was wel dat hij aangaf dat BMW continu verbeteringen aanbrengt aan dergelijke producten. In dit geval echter, hadden ze een mooi moment gevonden met de LCI introductie.
Ik probeer nog wel even te graven hier en daar. Heb daarnaast ook eigen ervaringen tussen een pre LCI DCT van een kennis van mij en mijn eigen LCI DCT. Daar zit echter wel een kleine 40kkm verschil tussen. Maakt ook altijd iets uit natuurlijk.
Verder, don’t shoot the messenger...

Daan...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Geen probleem Daan:)
Wat valt je op bij die pre LCI van een kennis? Bij de mijne valt op dat hij na de 25000km beurt wel sterker lijkt/voelt.En André vond de mijne wel sneller dan z'n ex M2 handbak.
?
Wat valt je op bij die pre LCI van een kennis? Bij de mijne valt op dat hij na de 25000km beurt wel sterker lijkt/voelt.En André vond de mijne wel sneller dan z'n ex M2 handbak.
?
- Daan
Tik vanavond wel wat in!
Daan...
Daan...
-
Altijd goed, anders wordt het hier bijna 'n monoloog van mij....
Jij hebt Contis hé en je kennis Michelins?
Banden doen zoveel.
Banden doen zoveel.
- Will F.
Jij bent meer ervaren hierin: Dus een Tageszullasung (tijdelijke registratie) geldt niet als eerste registratie voor NL bpm invoer?Andre schreef: 20 jun 2018, 14:49 Hij moet bijv. een eerste registratie in duitsland of belgie hebben.
-
Helemaal thuis ben ik er niet in. Maar als je er een fahrzeug brief bij hebt dan heeft ie een eerste toelating.
- Will F.
Duidelijk: een fahrzeugbrief dus, dank je.
- Daan
Ik heb de Contis inderdaad, tegen de Michelins van de andere 2016 M2. Banden doen inderdaad erg veel, hoewel ik de onderlinge verschillen tussen die twee op de M2 niet schokkend vond. Misschien dat de Contis iets grippier waren, maar de Michelins waren ook al verder versleten. Stuurgevoel ook vergelijkbaar. Afrolgeluiden idem. Let wel, heb ze niet back to back op een circuit vergeleken ofzo.Altijd goed, anders wordt het hier bijna 'n monoloog van mij....
Banden doen zoveel.
DCT verschillen vond ik wel interessant. De bak in mijn auto leek (nee, WAS) beter bij de les dan die in de pre LCI. Zowel bij up als down shifts in Sport en Sport + stand (Comfort geen verschil, maar ook niet relevant). Ook lijken de rev matching 'blibs' meer 'attack' te hebben. Bijzondere is ook dat mijn bak iets luidruchtiger is dan die andere. Bij mij is de zingende in pitch toenemende toon bij het klimmen van de snelheid duidelijker aanwezig. Dit kan echter ook exemplarisch zijn of met inrijden te maken hebben (ik 7kkm, kennis 40kkm). Hetzelfde geldt voor de diff geluiden bij zeer lage snelheden. Deze hardware is ook niet geüpdate natuurlijk.
Motor power nauwelijks verschil. Die van mijn kennis hing iets lichter aan het gas, wat ongetwijfeld met de km-stand te maken heeft. Wel een verschil tussen beide auto's zijn de kunstmatige 'naverbrandingsplofjes' bij gas los. We hebben beiden de standaard uitlaat, maar bij mij zijn die plofjes duidelijk prominenter. Ook dit kan exemplarisch zijn natuurlijk.
Van eventuele updates in de diff software heb ik zelf niets kunnen merken. Dan zou je beide auto's meer op de grens moeten rijden denk ik en met identieke banden etc.
Voor wat betreft eventuele aanpassingen in de wielophanging achter (spring rate?), geef ik toe dat dit placebo effect kan zijn. Echter, op een ritje bij ons door de wijk waar je vier bruggetjes over moet met nasty dwarsrichels vlak na elke brug, lijkt de M2 van mijn kennis een hardere klap te maken dan die van mij. Maar hier kun je de invloed van de banden ook niet helemaal uitsluiten.
De cosmetische dingetjes zijn bekend uiteraard. Ik kan de LED achterlichten, het vloeiendere dashboard met (nep-) stiksels en de gewijzigde klokkenwinkel erg waarderen. Ook de hexagon shaped dagrijverlichting vind ik er stoer uitzien. Als, zoals hierboven aangegeven, het verschil tussen een bijna nieuwe (qua km stand) pre LCI of een zeer jonge LCI een paar duizend Euro zou zijn, ging ik altijd voor de LCI.
Daan...
- Riceaux
Software update?Robin schreef: 20 jun 2018, 15:05 Geen probleem Daan:)
?
-
Dank voor het duidelijke verhaal Daan.
Rico, ik denk dat dat ligt aan DCT vs handbak. Hoe snel je met handbak ook schakelt er is altijd 'n vormpje van turbolag tussen 't schakelen bij de handbak.
Rico, ik denk dat dat ligt aan DCT vs handbak. Hoe snel je met handbak ook schakelt er is altijd 'n vormpje van turbolag tussen 't schakelen bij de handbak.
-
Handbak is nog wel steeds heel Gaaf! Maar de DCT die ik nu in de M3 heb is ook top!
Ik zit op een 50/50 keuze.
Ik zit op een 50/50 keuze.
-
https://www.autoblog.nl/nieuws/zoveel-m ... ion-110491
BMW vraagt namelijk niet meer dan een haarfijne 99.995 euro voor de auto.
-
Nou ok.
We kijken mettertijd misschien wel eens naar een Jahreswagen ofzo....
We kijken mettertijd misschien wel eens naar een Jahreswagen ofzo....
-
Out of curiosity: wat is het verschil tussen de M2 en M2 CS in basisprijs inc. BPM?
-
dik 90k (2018LCI) vs 100k in NL dacht ik.
-
BPM is absurd aan het worden op nieuwe auto's. Ik roep het al een tijd. Nieuw is niet meer interessant.
M2 is 20k duurder geworden in 2 jaar tijd. Waarvan de grootste stijging uit de BPM komt.
En dan compenseren ze dus de DCT anders was het 24k geweest!!!!
M2 is 20k duurder geworden in 2 jaar tijd. Waarvan de grootste stijging uit de BPM komt.
En dan compenseren ze dus de DCT anders was het 24k geweest!!!!
-
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Nieuwe is momenteel niet eens te bestellen!
Vandaag een uurtje mogen sturen met een 2017 M2 DCT.
Vergeleken met M3 E90, is de M2 veel speelser, insturen veel scherper, auto voelt duidelijk veel lichter aan.
M3 (hydraulisch) stuur gevoel vind ik wel beter, zeker op hoge snelheid, is veel meer een GT in vergeleken met een M2.
Ook vind ik het stuur behoorlijk (te!) nerveus aanvoelen op hoge snelheden en bochten, als je er naast zit zelfs best eng! (+180kmh)
De turbomotor is in de tussen acceleraties fenomenaal! Veel explosiever.
M3 heeft gewoon meer meters nodig om snelheid op te bouwen, maar gaat feitelijk net zo hard dan.
''mis'' bij de M2 wel de piek bij hoge toeren vergeleken met de S65 V8, die doet er nog een schep bovenop bij 6000tpm.
M2 klinkt vooral bij hoge toeren echt goed, V8 klinkt gewoon altijd goed
Reactie op het gas vond ik ook verrassend goed voor een turbo motor, en de DCT bak is echt super, veel beter dan VW's DSG.
Het sper differentieel is echt sneller/beter dan de oude M3, reageert veel sneller en voorspelbaarder, echt een plus punt.
Vond 'm kwa rijden best vergelijkbaar met een Golf 7R! In ieder geval het karakter dan!
Vandaag een uurtje mogen sturen met een 2017 M2 DCT.
Vergeleken met M3 E90, is de M2 veel speelser, insturen veel scherper, auto voelt duidelijk veel lichter aan.
M3 (hydraulisch) stuur gevoel vind ik wel beter, zeker op hoge snelheid, is veel meer een GT in vergeleken met een M2.
Ook vind ik het stuur behoorlijk (te!) nerveus aanvoelen op hoge snelheden en bochten, als je er naast zit zelfs best eng! (+180kmh)
De turbomotor is in de tussen acceleraties fenomenaal! Veel explosiever.
M3 heeft gewoon meer meters nodig om snelheid op te bouwen, maar gaat feitelijk net zo hard dan.
''mis'' bij de M2 wel de piek bij hoge toeren vergeleken met de S65 V8, die doet er nog een schep bovenop bij 6000tpm.
M2 klinkt vooral bij hoge toeren echt goed, V8 klinkt gewoon altijd goed

Reactie op het gas vond ik ook verrassend goed voor een turbo motor, en de DCT bak is echt super, veel beter dan VW's DSG.
Het sper differentieel is echt sneller/beter dan de oude M3, reageert veel sneller en voorspelbaarder, echt een plus punt.
Vond 'm kwa rijden best vergelijkbaar met een Golf 7R! In ieder geval het karakter dan!
-
Wat Arthur zegt. Bij een auto jonger dan 6 maanden (of 6 maanden) is de factuurdatum bepalend voor afdracht bpm en BTW.
-
M2 comp is gewoon te bestellen in augustus komen de eerste die gaan naar BMW.nl voor promotie en testen.
Klanten auto s komen in september.
Klanten auto s komen in september.